Geen lol meer hebben in je werk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was daar een stimulatie voor de economie aldaar en een antwoord op de hoge benzineprijzen , dat had nauwelijks met links of groen te maken en is intussen al bijna een jaar oud.
Dit waren de voorwaarden
- Vehicle must be less than 25 years old on the trade-in date.
- Only the purchase or 5 year minimum lease of new vehicles qualify.
- Generally, trade-in vehicles must get a weighted combined average rating of 18 or fewer MPG (some very large pickup trucks and cargo vans have different requirements).
- Trade-in vehicles must be registered and insured continuously for the full year preceding the trade-in.
- Trade-in vehicles must be in driveable condition.
- The program ran from July 1, 2009 until August 24, 2009
- The program requires the scrapping of the eligible trade-in vehicle and that the dealer disclose to the customer an estimate of the scrap value of the trade-in. The scrap value, however minimal, will be in addition to the rebate, and not in place of the rebate.
- The new car bought under the plan must have a suggested retail price of no more than $45,000, and for passenger automobiles, the new vehicle must have a combined fuel economy value of at least 22 mpg.[28]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De in te leveren auto moet 1:7,65 of onzuiniger lopen.
En de nieuwe moet minimaal 1:9,35 lopen.

- V700 register
- Nieuw lid
-
En het wrange is dat de koreanen en de japanners er meer van profiteerden dan de Amerikaanse fabrikanten, terwijl in Japan het alleen goldt voor japanse merken bijvoorbeeld.henk 940LPT schreef : een lobby van autofabrikanten die grote problemen hadden hun fabrieken draaiend te houden. Hoewel het natuurlijk al lang de aandacht had van de US regering, want er zouden echt massaontslagen vallen als GM of Ford om zouden vallen. Die fabrieken moesten dus op één of andere manier gesteund worden
beetje mislukt ook nog dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 LHOsinga schreef : Die wegwerpmentaliteit van "de Amerikaan" komt tot uiting in het gedrag: Een auto wordt voor de lol kapot gemaakt.
Gewoon naar het demontagebedrijf brengen en de slooppremie opstrijken, is een andere stijl om toch hetzelfde te bereiken.
Groet, Lieme Huib
als ik kijk wat hier aan auto's naar de cross/bangerrace/etc gaat...is in mijn ogen slopen voor de lol. De genoemde regelingen zijn verantwoord afvoeren van auto's op een manier die voorkomt dat er na de sloop misbruik van gemaakt wordt. Zie de lijst van Jeroen.
Maar goed dat is ieders kijk op de zaken. Ik bespeur hier en daar gewoon wat anti-amerikaanse gedachten. Geen probleem verder hoor, ook niet mijn favoriete volk maar denk niet dat we het hier zo mooi geregeld hebben; dat is gewoon onzin en gebaseerd op misschien mooie (politieke)praatjes maar welbeschouwd gaat het om hetzelfde; Slopen van oude, afgeschreven auto's. Dat het soms zonde is kunnen we het allemaal over eens zijn. Dat het aan de amerikanen ligt lijkt me echt heel kortzichtig.Het is gewoon de overheid die dit soort regelingen invoert met als doel; meer nieuwe auto's en dus meer inkomsten. Beter voor het milieu; ik denk van niet.
Als jij in Amerika zou wonen zou je vermoedelijk ook deel uit maken van het systeem; zo gaat dat nou eenmaal.
Tenslotte vind ik het erg kort door de bocht om 'de amerikaan' op dit vlak te beoordelen op een youtube filmpje; maar ja dat is tegenwoordig helemaal normaal geloof ik. Ik ben er dan toevallig zelf geweest en heb heel wat mensen gesproken daar. Lijkt me een betere manier om 'de amerikaan' te beoordelen...
groeten Alex
- V700 register
- Nieuw lid
-
Net zo´n grote pollepel heeft de olieindustrie en het bankwezen heeft er twee.
Het volk heeft een theelepel met een gat erin ....
Niet voor niets dat de ontwikkeling daar zo langzaam gaat.
Electroauto ontwikkeling is daar jaren ´verboden´ geweest.
Er worden in Amerika nog auto´s gemaakt die onveiliger zijn dan een kever, noemen ze daar pick/ups, hoeven ook al aan bijna geen wet te voldoen.