Iemand ervaring met een verlopen APK?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 16:00 #1080480 door V700 register
Iemand ervaring met een verlopen APK? is gemaakt door V700 register
Gasten,ik moet 1 mei voor APK, maar voorlopig staat de Volvo nog te wachten op een kop. Keuren lukt dus niet, maar ik heb ook geen zin om te schorsen voor 70 euro. Kortom, ga ik de Sjaak zijn, of komt het niet op een weekie aan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 16:08 #1273159 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic APK overtijd
Michael,ik ben enkele keren al te laat geweest maar volgens mij luistert het niet zo nauw, alhoewel men technisch gezien je wel kan bekeuren in de tussenliggende periode maar je neemt niet deel aan het verkeer dus die kans is erg klein.  .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 16:12 #1273161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht
Volgens mij krijg je nu automatisch een boete na een bepaalde periode. Dacht 2 maanden, maar kan je uiteraard niet garanderen dat je niet voor de 60e dag bekeurd wordt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 16:29 #1273162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic (te) laat
Ik ben ook al een paar keer te laat geweest, zonder nadelige gevolgen. Als de pliesie een controle doet dan ben je wel de klos natuurlijk, en ik heb gehoord dat de RDW ook wel eens via het systeem (dus digitaal) een steekproef doet. Denk dat het wel mee zal vallen allemaal. Zeker als ie sowieso niet rijdt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 16:37 #1273164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooizo!
Kijk, da´s mooi. Dan neem ik het risico maar, langer dan een week te laat, zal het waarschijnlijk toch niet worden.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 17:04 #1273167 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic na 2~3 maanden automatische boete
Toevallig kort geleden de RDW opgebeld omdat de auto van mijn overleden vader voor de APK moest en ik geen tijd had om de wagen voor die datum te laten keuren.
De dame aan de telefoon zei dat er pas na 3~4 maanden een automatische boete kwam en dat voor die tijd de kans op een boete klein zou zijn als de auto voor de deur staat.  Wél natuurlijk als je rondrijdt en door mijn collegas van de hermandad gecontroleerd wordt. Maar die kans is niet heel groot.
Tip van de dame van de RDW: maak een afspraak bij een garage voor een APK en leg de datum en contactgegevens in de auto.  Wanneer je dan aangehouden wordt (op weg naar de APK natuurlijk) is er een kansje dat je onder een boete uit kan komen.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 19:53 #1273185 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic boete
Nadat mijn 240 GLE uit Sverige was ingevoerd, geschouwd en tenaamgesteld door de RDW, binnen 14 dagen een "automatische boete" van 90 euro in huis, terwijl alles er op wees dat de RDW de auto tegelijkertijd APK gekeurd had, hetgeen achteraf dus niet zo bleek te zijn. Hoewel ik zijdens de RDW een plausibele en voor beroep vatbare verklaring ontving, was het CJIB niet te vermurwen.
Mijn bezwaar loopt nog steeds bij de Kantonrechter.
Het kan verkeren. 
av JB  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 19:55 #1273186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Soit, iets andere situatie, maar toch. Ik neem de gok.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 20:28 #1273191 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hele andere
Bij invoer moet je auto snel gekeurd worden, dat is heel wat anders dan dat de APK verlopen is.
Een auto waarvan de APK verlopen is mag volgens mij nog 2 maanden aan de straat staan, niet bewogen worden dus (Wegenverkeerswet'94 en RVV'90)
Misschien dat iemand meer info heeft.
Maar een ijverige agent kan altijd schrijven en tja probeer er dan maar eens onder uit te komen.
Denk zelf dat de kans ook klein is ...
PS: In een verzekeringsgeval kan de APK dan wel weer een punt zijn.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 20:30 #1273192 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic feiten
Niet de situatie-beoordeling is relevant, het gaat puur om constatering van een "strafbaar feit", that's it and all. Overigens, dit publiek toegangkelijke gedeelte van de site zou voor bijvoorbeeld de RDW ook heel interessant kunnen zijn.
av JB

Moderators: Jerry Stam