Groupbuy animocheck: Aftermarket turbo-timer (timer-ON/timer-OFF) evt met AFR-monitor
- V700 register
- Nieuw lid
-
De belangrijkste dingen die ik met zo'n ding wil, is dat ie bijvoorbeeld 3 minuten naloopt, als de sleutel uit het contact is.De reden (waarover wel eens gediscussieerd is) staat in de uitleg van de leverancier, uitgelegd:
Dit is een nieuwe compacte turbo timer met automatische spanningscontrole. Dit is een van de meest compacte timers op de markt en is slechts de grootte van een permanent marker!Een groot deel van de motorslijtage wordt veroorzaakt, wanneer de motor koud is of onmiddellijk nadat de motor uitgeschakeld is en er olie ophoopt of juist wegloopt op plaatsen waar dat niet de bedoeling is.. Wanneer een motor wordt uitgeschakeld en de oliedruk daalt, kan de uitgeschakelde turbo nog spinnen en stopt uiteindelijk door het uitvallen van de oliedruk, olieloos, wat kan resulteren in extreme hitte en bij hernieuwd starten lagerschade kan veroorzaken.Een digitale turbo timer kan ingesteld worden op de door u gekozen tijd om de auto op te warmen tot bedrijfstemperatuur, door zelfstandig te starten. Het kan ook vooraf worden ingesteld om gedurende een bepaalde tijd de motor te koelen en de turbo uit te laten draaien nadat de sleutel is uitgenomen.Deze TURBO TIMER vereist ELEKTRISCHE INSTALLATIENIET te missen kans!
Dat formaat permanent marker, heb ik nagevraagd en met 100mm x 18mm lijkt dat redelijk te kloppen.
De herkomst is verder geen geheim: eBay item
Kosten zijn zoals je ziet 35,95, of best offer (dat laatste heb ik dus als verzoek doorgestuurd)Daar komen nog 8,95 verzendkosten bij, waarschijnlijk het dubbele bij meerdere items.
Zonder ook maar enig voordeel, zou het dus per 10 stuk (grofweg) komen op37.95 GBP, omgerekend 43.95 EUR.
Dan moet ie binnen nederland nog verzonden worden en denk, maar weet niet zeker, dat ie door de brievenbus past.Reken voor de volledigheid maar op net onder de 50 euro.
Ik hoop, dat ik er een euro of 7 af kan krijgen, vermits ik 10 van deze sets in een groupbuy krijg.
Dus, kom maar op:
- Baseman
- .
- .
- .
- .
- .
- .
- .
- .
- .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nog niet.Ik heb net het schema opgevraagd om te zien of het te doen is, maar nog niet ontvangen.jblokzijl schreef : .....hoe eenvoudig dit is in te bouwen...ofniet...enig idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met name door de slechte formulering van de fabrikant en het gebrekkige Nederlands waarin dat gebeurt is mij, zelfs na drie keer goed lezen, volslagen onduidelijk wat deze timer doet. De motor opwarmen? Hoe dan? En hoezo kan dat ding de motor koelen?Baseman schreef : Een digitale turbo timer kan ingesteld worden op de door u gekozen tijd om de auto op te warmen tot bedrijfstemperatuur, het kan ook vooraf worden ingesteld om gedurende een bepaalde tijd de motor te koelen en de turbo uit te laten draaien turbo nadat de motor is uitgeschakeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stel je moet om 08:00 weg, dan kan hij hem op 07:55 al starten.
En dat afkoelen, dan laat hij de motor nog een tijdje draaien, nadat jij al uit de auto bent. Dit is om de motor af te laten koelen.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mogelijk is dat mijn fout.Ik heb de omschrijving vertaalt met google en aangepast waar nodig, maar nu ik het teruglees niet helemaal feilloos, zie ik.Wouter1973 schreef : Met name door de slechte formulering van de fabrikant en het gebrekkige Nederlands waarin dat gebeurt is mij, zelfs na drie keer goed lezen, volslagen onduidelijk wat deze timer doet. De motor opwarmen? Hoe dan? En hoezo kan dat ding de motor koelen?
De uitleg van Kevin is inderdaad correct.
Ding kan bijvoorbeeld 3 minuten je motor laten draaien, om de motorolie nog even rond te pompen ter afkoeling van datgeen er olie nodig heeft, in dit geval de turbo.Tevens kan hij inderdaad de motor starten (in bijvoorbeeld de winter) op een bepaald tijdstip, om op te warmen en dus ook om de auto voor te verwarmen, waardoor je minder of niet hoeft te krabben.
[edit]Ik heb geprobeerd de tekst leesbaarder aan te passen.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
om precies te zien wat de motor doet wel ja, met de gewone sensor zie je alleen of het aan de arme of rijke kant van stochiometrisch zit. Dus niet hoe arm/rijk. Zelf zou ik gaan voor alles of niets, dus de AFR meter functie niet er bij kopen maar (indien nodig) direct voor een wideband set gaan.Michael Oud schreef : Heb je voor een AFR meter geen (extra) wideband lambdasonde nodig?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Jammer dat de A/F ratio meter geen wideband is...
Vraag me alleen af hoe makkelijk/moeilijk zo'n ding is aan te stuiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik wil er ook wel eentje mits het een "beetje" makkelijk zelf te monteren is. Ik ben n.l. een electronica nerd. Dat "uit zich zelf starten" gaat dat wel samen met het alarm enzo, weet jij dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





