We zijn over! (Ford --> Geely)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Vanavond was het op het NOS Journaal, we zijn definitief over van Ford naar Geely. De fabrieken in Zweden en België blijven open en Volvo Cars blijft onder gezag van het Volvo management.
Je kunt de uitzending (we werden genoemd in het nieuws van 22:30 uur en het late nieuws van zondag 28 maart 2010) bekijken op <a href=" www.uitzendinggemist.nl/index.php/afleve...6f1c256d960d1cb44d6d " target="_blank">uitzending gemist.
groetjes
Mathy
[edit: op het Belgische journaal is het item over de opname veel langer, maar helaas kan ik de uitzending niet vinden op het internet]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Volvo is in mijn ogen niet meer wat het was, ook onder Ford al niet. De voorwielaandrijving dreef mij tot wanhoop, de electronica, deursloten, zelfdimmende binnenspiegel idem dito, dus de jongste Volvo die hier nog in huis komt is een 940. Alle volgende types geloof ik wel.
Commerciëel gezien hoop ik dat Volvo succes heeft want dan blijven ze misschien de onderdelen voor onze auto's maken, maar ik betwijfel of de Chinese geldschieter daarin geïnteresseerd is!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook ik krijg geen 'we' gevoel als het om moderne Volvo's gaat.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk persoonlijk dat Volvo flink zal groeien als er fabrieken in China komen, want er is in China veel vraag naar luxe westerse auto's door de rijkere klass aldaar. Echter de Chinese overheid heeft een regeling dat de prijs van in China geproduceerde auto's qua prijs gunstiger zijn als geïmporteerde auto's. een V70 die bijvoorbeeld gemaakt wordt in België, en vervolgens geïmporteerd wordt in China, is duurder als een V70 die direct in China wordt geproduceerd.
Hier nog wat info over de overname: <a href=" www.autoweek.nl/autonieuws/13908/Geely-heeft-Volvo "> www.autoweek.nl/autonieuws/13908/Geely-heeft-Volvo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens zijn er nooit Ford Mondeo's met Volvo logo gemaakt. Onderdelen werden visa versa uitgewisseld. Er rijden Ford's met Volvo motoren rond en Volvo's met Ford motoren en voor chassis onderdelen geld hetzelfde. Lijkt me niet meer dan normaal. Overal wordt samengewerkt; Een auto ontwikkelen kost tegenwoordig zo'n gruwelijke hoeveelheid geld dat het anders gewoon niet meer op te brengen is. Er wordt, afhankelijk van de fabrikant, zelfs niet of nauwelijks winst gemaakt per verkochte auto. Enkel en alleen door die torenhoge ontwikkelingskosten. En daarbij komt dan ook nog dat tegenwoordig een model niet meer 15 of 20 jaar mee gaat (zoals bij de onze, dus de ontwikkelings en productie kosten over een groter aantal jaren is uit te smeren), maar een jaar of 8 maximaal. Geld komt binnen via het onderhoud, mits bij de dealer en met officieele merk onderdelen uitgevoerd.
@ Tom: je kan ze (of "ze" nu Ford of Geely is) weinig kwalijk nemen over die onderdelen voorziening. Als er geen vraag naar is, gaan ze natuurlijk ook niet produceren. Vind ik zelf ook jammer, maar het is niet meer dan logisch.
Voor wat betreft de voorwielaandrijving: deze is vele malen goedkoper te produceren dan achterwielaandrijving en past ook nog eens beter in Volvo's straatje voor wat betreft veiligheid: win/win. En wat bedoel je met electronica, deursloten, zelfdimmende binnenspiegel, wat is daar mis mee?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lastig zo'n forum, zonder intonatie en dergelijke mis je toch een hoop.kevinspui schreef : het was figuurlijk bedoeld
. En voorwielaandrijving is in den beginsele inderdaad gewoon veiliger.
Maar sommigen beweerden over de X-type van Jaguar ook dat het niet meer dan een Mondeo (waar an sich helemaal niets mis mee is, want goed en strak sturende auto) met Jaguar logo's was, dus dacht dat je misschien iets dergelijks bedoelde.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Daar bedoel ik mee dat die dingen in onze serie 2 V70 hopeloos waren: deursloten die niet meer met elkaar "Praten"waardoor je er één moet vervangen a 380 euro. (Er zitten er 5 in hè?) De zelfdimmende binnenspiegel doet dat precies 3 jaar en dan..... een nieuwe van ik meen 320 euro. En dan nog de idiote meldingen van de boordcomputer.
Verder: in het instructieboekje staat bij lampje koplamp vervangen zoiets als: verwijder het kapje en trek de connector van de lamp. Ja, dan heb je meteen drie stukjes plastic en 2 stekkertjes in je handen. Goedkope rotzooi dus die me hels maakt.
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Dat is de kunst, goedkope rotzooi duur verkopenwhitehorse schreef : . Goedkope rotzooi dus die me hels maakt.
<u></u>
Met vriendelijke groet, Ziko
- V700 register
- Nieuw lid
-
mijn persoonlijke (!) ervaring is dat hedendaagse volvo's nog steeds bovengemiddeld degelijk zijn. Maar zoals met alle elektronica van tegenwoordig,áls er iets kapotgaat, is dat meestal redelijk duur.
Maar dat is allemaal onder het motto: wat er niet op zit, kan ook niet kapot.
Volvo zal gek zijn om vandaag de dag een V70 te verkopen zonder centrale vergrendeling en weet ik veel wat voor elektronica. bijna niemand zal dat kopen, de mensen willen tegenwoordig luxe. en die luxe kán kapot, dat weet je vantevoren. niets is 100% betrouwbaar.
Het is dus geen "goedkope rotzooi", maar gewoon een statistisch feit, dat zodra er meer componenten op of aan een auto zitten, je dus meer kans loopt op een kapot component. het devies is dan om een auto te kopen met zo min mogelijk "componenten". En op dat punt is een 940 inderdaad in het voordeel, simpelweg omdat er minder op en aan zit.