Verschillen uitlaatdempers 740 8v en 16v
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Heb een leuk demper setje gevonden voor de 740.[inclusief pijp]
Naar mijn kennis zit er geen verschil tussen de dempers van de 8v en de 16vZe zien er ook hetzelfde uit....
Maar nou staat op de site: demper setje 740, niet geschikt voor de 16v.
Klopt dit?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij verkoopt Wytze ook twee verschillende setjes: Eén voor de gewone 8 klepper en één voor de turbo's en de 16 kleppers. Dus daar zou best wel eens verschil in kunnen zitten. Will je onder in het toerengebied wat meer power, kies dan gelijk voor een RVS uitlaat. Kost iets meer, maar de motor trekt onderin beter en roesten doet ie dan ook niet meer.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Inderdaad.
Weer wat bijgeleerd
Waarschijnlijk wacht ik gewoon eventjes tot een sleuteldag om het geheel te doen.Want om de hele uitlaat op je rug liggend op straat te gaan vervangen.....
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een hele buis voor een 16-klepper, moet voor 200 euro wel te doen zijn, dan ga je met die doos naar de DHZ-garage, en in een uurtje of twee zit de meccanodoos onder je auto.
Mocht je het inplannen voor een sleuteldag, zou het kunnen dat de prijs iets afwijkt.
Koop wel een Volvo pijp, en geen Bosal of Walker rotzooi.Die maken herrie en na 2 of 3 jaar, ben je weer aan de beurt.
Ik heb voor grofweg 100 euro meer die enorme blaaspijp onder mijn auto gezet, gewoon op straat trouwens. Was een Simons 026-H6P
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik heb wel zitte kijken naar een Stainless Ferrita setje..Dan ben je 350 kwijt.
Maar dan ben je wel een stuk beter uit de komende jaaaren denk ik.Maarja mijn KAT aansluiting lekt ook...
Het viel opzich mee, en hoop daar met een nieuw flans klemmen setje klaar te zijn.
Ik zal er nog even over nadenken..En anders een leuke bezigheid voor een sleuteldag..
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom zorgt een uitlaat die gemaakt is van roestvrij staal voor meer trekkracht onderin ?Mathy schreef : Will je onder in het toerengebied wat meer power, kies dan gelijk voor een RVS uitlaat. Kost iets meer, maar de motor trekt onderin beter en roesten doet ie dan ook niet meer.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Omdat die meestal wordt gemaakt van pijp met een grotere binnendiameter. En een uitlaten met een grotere diameter meestal van roestvast staal is.
Roestvrij is overigens alles waar geen roest aan zit, zoals het woord zelf al zegt. Een nieuwe pijp van Volvo is dus ook roestvrij.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het gelukkig (Nog? Nooit te hard roepen...) niet nodig, maar ben er al wel een tijdje in mijn hoofd mee bezig: moet de volgende uitlaat een exemplaar van roestvast staal worden of gewoon van, euhm, roestvrij staalMathy schreef : Hallo Kevin
Omdat die meestal wordt gemaakt van pijp met een grotere binnendiameter. En een uitlaten met een grotere diameter meestal van roestvast staal is.
Roestvrij is overigens alles waar geen roest aan zit, zoals het woord zelf al zegt. Een nieuwe pijp van Volvo is dus ook roestvrij.
groetjes
Mathy
En over die binnendiameter? De standaard buis heeft toch geen wanddikte van 5 millimeter? Ik bedoel om een gelijke buiten diameter te houden en toch te kunnen varieren met wanddikte, zoals je omschrijft, moet het toch ergens vandaan komen. Of snap ik nu weer eens iets niet.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nee, Volvo heeft voor onze auto's geen RVS uitlaatsystemen uitgebracht.
De binnendiameter is belangrijker dan de buitendiameter. Vandaar dat ik het over de binnendiameter had.
groetjes
Mathy
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
groeten
Vincent