Verschillen uitlaatdempers 740 8v en 16v

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 14:46 #1080070 door Gerben Mol
Verschillen uitlaatdempers 740 8v en 16v is gemaakt door Gerben Mol
Ik zit een beetje rond te snuffelen naar utlaatjes..
Heb een leuk demper setje gevonden voor de 740.[inclusief pijp]
Naar mijn kennis zit er geen verschil tussen de dempers van de 8v en de 16vZe zien er ook hetzelfde uit....
Maar nou staat op de site: demper setje 740, niet geschikt voor de 16v.
Klopt dit?
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 14:56 #1270988 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Twee soorten
Hallo Gerben
Volgens mij verkoopt Wytze ook twee verschillende setjes: Eén voor de gewone 8 klepper en één voor de turbo's en de 16 kleppers.  Dus daar zou best wel eens verschil in kunnen zitten.  Will je onder in het toerengebied wat meer power, kies dan gelijk voor een RVS uitlaat.  Kost iets meer, maar de motor trekt onderin beter en roesten doet ie dan ook niet meer.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 15:07 #1270991 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ronken
Ok duidelijk.
Inderdaad.
Weer wat bijgeleerd
Waarschijnlijk wacht ik gewoon eventjes tot een sleuteldag om het geheel te doen.Want om de hele uitlaat op je rug liggend op straat te gaan vervangen.....
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 15:19 #1270993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diameter.
De 16-klepper en turbo buis, is 7mm in diameter groter, dan de non-turbo 8-klepper buis.
Een hele buis voor een 16-klepper, moet voor 200 euro wel te doen zijn, dan ga je met die doos naar de DHZ-garage, en in een uurtje of twee zit de meccanodoos onder je auto.
Mocht je het inplannen voor een sleuteldag, zou het kunnen dat de prijs iets afwijkt.
Koop wel een Volvo pijp, en geen Bosal of Walker rotzooi.Die maken herrie en na 2 of 3 jaar, ben je weer aan de beurt.
Ik heb voor grofweg 100 euro meer die enorme blaaspijp onder mijn auto gezet, gewoon op straat trouwens. Was een Simons 026-H6P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 15:33 #1270994 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Stainless
rondom de 200 euro is inderdaad de gangbare prijs hier en daar.
Ik heb wel zitte kijken naar een Stainless Ferrita setje..Dan ben je 350 kwijt.
Maar dan ben je wel een stuk beter uit de komende jaaaren denk ik.Maarja mijn KAT aansluiting lekt ook...
Het viel opzich mee, en hoop daar met een nieuw flans klemmen setje klaar te zijn.
Ik zal er nog even over nadenken..En anders een leuke bezigheid voor een sleuteldag..
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 19:09 #1271013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plastic uitlaat = meer pk's ??

Mathy schreef : Will je onder in het toerengebied wat meer power, kies dan gelijk voor een RVS uitlaat.  Kost iets meer, maar de motor trekt onderin beter en roesten doet ie dan ook niet meer.

Waarom zorgt een uitlaat die gemaakt is van roestvrij staal voor meer trekkracht onderin ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 19:53 #1271018 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Afmeting
Hallo Kevin
Omdat die meestal wordt gemaakt van pijp met een grotere binnendiameter.  En een uitlaten met een grotere diameter meestal van roestvast staal is.
Roestvrij is overigens alles waar geen roest aan zit, zoals het woord zelf al zegt.  Een nieuwe pijp van Volvo is dus ook roestvrij.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 19:23 #1271098 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet nodig

Mathy schreef : Hallo Kevin
Omdat die meestal wordt gemaakt van pijp met een grotere binnendiameter.  En een uitlaten met een grotere diameter meestal van roestvast staal is.
Roestvrij is overigens alles waar geen roest aan zit, zoals het woord zelf al zegt.  Een nieuwe pijp van Volvo is dus ook roestvrij.
groetjes
Mathy

Ik heb het gelukkig (Nog? Nooit te hard roepen...) niet nodig, maar ben er al wel een tijdje in mijn hoofd mee bezig: moet de volgende uitlaat een exemplaar van roestvast staal worden of gewoon van, euhm, roestvrij staal ;-). Heeft Volvo beiden gemaakt Mathy of moet je voor RVS (1e variant ) toch naar een aftermarket unit opzoek?
En over die binnendiameter? De standaard buis heeft toch geen wanddikte van 5 millimeter? Ik bedoel om een gelijke buiten diameter te houden en toch te kunnen varieren met wanddikte, zoals je omschrijft, moet het toch ergens vandaan komen. Of snap ik nu weer eens iets niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 22:37 #1271133 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Neen en belang
Hallo Niels
Nee, Volvo heeft voor onze auto's geen RVS uitlaatsystemen uitgebracht.
De binnendiameter is belangrijker dan de buitendiameter. Vandaar dat ik het over de binnendiameter had.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 22:42 #1271134 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic ik ook
Ook mijn uitlaat gaat meer lawaai maken door lekkage. Voor de APK in januari nog even (succesvol) de middendemper dichtgesmeerd, maar nu tijd voor nieuw. Bij Nordicar koop je een setje voor nog geen 170 euro. Is dat wat? Ook zat ik te denken aan RVS, maar lees hier op het forum dat je dan meer geluid gaat maken en een brom kan krijgen rond de 120 km/h. Dat willen we niet. Hoe stiller, hoe beter. Wat is wijsheid?
groeten
Vincent

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD