Tafellaken trekken met een Volvo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 17:59 #1079804
door V700 register
Tafellaken trekken met een Volvo is gemaakt door V700 register
Kan dit ook met een volvo?
Leuke grap, maar wel fake denk ik.
Leuke grap, maar wel fake denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 21:02 #1269503
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Fake, maar kan.
Hallo Victor
Dit is duidelijk fake. Het zou kunnen, maar dan moet het laken pas weggetrokken worden, op het moment dat het trekkende voertuig een behoorlijke snelheid heeft. Da's namelijk de truk hier, met hoge snelheid het laken wegtrekken, zodat wat erop staat door de massatraagheid blijft staan. Trek je het laken te langzaam weg, dan beweegt wat erop staat mee.
groetjes
Mathy
Dit is duidelijk fake. Het zou kunnen, maar dan moet het laken pas weggetrokken worden, op het moment dat het trekkende voertuig een behoorlijke snelheid heeft. Da's namelijk de truk hier, met hoge snelheid het laken wegtrekken, zodat wat erop staat door de massatraagheid blijft staan. Trek je het laken te langzaam weg, dan beweegt wat erop staat mee.
groetjes
Mathy
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 21:36 #1269509
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Woea. Ik denk niet dat BMW
Woea. Ik denk niet dat BMW het kan maken zoiets te neppen. Denk eens aan de versnelling die dat apparaat levert om in 2.9 seconde van 0-100 op te trekken, dat haal je echt niet met je armen. Het laken zal wel hele gladde zijde of zoiets zijn, maar dan nog is het mooi gedaan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 22:11 #1269517
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic niet v naar a
Hallo Marc
Het gaat niet om de snelheid, maar om de versnelling.
groetjes
Mathy
Het gaat niet om de snelheid, maar om de versnelling.
groetjes
Mathy
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 22:21 #1269519
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Deze BMW is blijkbaar in
Deze BMW is blijkbaar in staat om over een afstand van pakembeet 30 meter constant versnelling te leveren (in dezelfde versnelling ook nog), en wel in die mate dat alles blijft staan. Elke Volvo die tot 14000 rpm doortrekt zou hetzelfde kunnen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 22:55 #1269523
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verkeerde versnelling
Hallo Marc
Maar het gaat niet over de versnelling van de BMW! Je moet het tafellaken versnellen. En dat zo snel, dat het spul dat erop staat niet de tijd krijgt om mee te bewegen.
Een voorbeeldje. Stel je knoopt een lelijke eend met een touwtje aan dat tafellaken. Maak je dat touw erg kort, dan wordt het touw snel strak getrokken. Het tafellaken versnelt vanaf het moment dat het touw strak staat, net zo snel als de lelijke eend. Die er ongeveer een halve minuut over doet, om van 0 naar 100 km/h te gaan. Da's te langzaam.
Knoop je tussen tafellaken en lelijke eend een touw dat zo lang is, dat de auto een snelheid van (bijvoorbeeld) 30 km/h heeft op het moment dat het touw strakgetrokken wordt, dan wordt het tafellaken in nul comma niks van 0 km/h naar 30 km/h versnelt. De kans dat het tafellaken dan onder het servies uitgetrokken wordt, is dan een stuk groter. (Ervan uitgaand, dat het touw die klap ongeschonden overleeft)
groetjes
Mathy
Maar het gaat niet over de versnelling van de BMW! Je moet het tafellaken versnellen. En dat zo snel, dat het spul dat erop staat niet de tijd krijgt om mee te bewegen.
Een voorbeeldje. Stel je knoopt een lelijke eend met een touwtje aan dat tafellaken. Maak je dat touw erg kort, dan wordt het touw snel strak getrokken. Het tafellaken versnelt vanaf het moment dat het touw strak staat, net zo snel als de lelijke eend. Die er ongeveer een halve minuut over doet, om van 0 naar 100 km/h te gaan. Da's te langzaam.
Knoop je tussen tafellaken en lelijke eend een touw dat zo lang is, dat de auto een snelheid van (bijvoorbeeld) 30 km/h heeft op het moment dat het touw strakgetrokken wordt, dan wordt het tafellaken in nul comma niks van 0 km/h naar 30 km/h versnelt. De kans dat het tafellaken dan onder het servies uitgetrokken wordt, is dan een stuk groter. (Ervan uitgaand, dat het touw die klap ongeschonden overleeft)
groetjes
Mathy
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 23:30 #1269527
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Ik snap het eend verhaal, en
Ik snap het eend verhaal, en de plotselinge versnelling die zelfs een lelijke eend met jouw methode kan maken, dat zou genoeg moeten zijn voor een kort tafelkleedje. Dit tafelkleed is 30 m lang, om de laatste kandelaar (die aan het hoofd vd tafel) niet om te laten vallen moet de motor/Volvo/Saturnus V raket (en het tafelkleed wat eraan vastzit) dus tot het allerlaatste moment kunnen versnellen, zodat de traagheid van het servies, de kandelaars etc zijn werk kan doen. Deze BMW kan dat zo te zien.

Ze hebben het touw inderdaad een ietsiepietsie slap laten hangen om gebruik te maken van het 'begin-met-een-ruk' effect.

Ze hebben het touw inderdaad een ietsiepietsie slap laten hangen om gebruik te maken van het 'begin-met-een-ruk' effect.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2010 12:42 #1269550
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic filmtruc
Kan ook gewoon filmmontage zijn natuurlijk, zodat zelfs Benjamin op zijn skelter het nog kan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2010 14:36 #1269554
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pfff
Toch bijzonder, dat op dit forum schijnbaar grappige filmpjes altijd op zo een droge, wetenschappelijke manier besproken worden. Dat kan echt alleen hier. Jongens, het is een reclame filmpje, het is vast niet echt, het bestaat alleen maar om de droge acceleratiecijfers in een kader te plaatsen. Hatsee.
Ik vind het een vrij origineel filmpje. Niet dat ik er nu zo hard om moest lachen als om het nieuwe reclamefilmpje van bol.
Ik vind het een vrij origineel filmpje. Niet dat ik er nu zo hard om moest lachen als om het nieuwe reclamefilmpje van bol.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2010 17:48 #1269573
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Reclame
Hallo Michael
Ik heb toch ook gezegd dat het fake was?! Ik zeg er alleen bij dat wat hier gefaket wordt, best zou kunnen. En geef daar uitleg bij.
BTW ja, het laken is wat lang. En hoe langer het laken, hoe moeilijker het wordt, lijkt me.
groetjes
Mathy
Ik heb toch ook gezegd dat het fake was?! Ik zeg er alleen bij dat wat hier gefaket wordt, best zou kunnen. En geef daar uitleg bij.
BTW ja, het laken is wat lang. En hoe langer het laken, hoe moeilijker het wordt, lijkt me.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam