pas maar weer op in Apeldoorn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb die slechte naam niet zelf verzonnen hè?
Ik weet maar een straatnaam in Apeldoorn uit mijn hoofd en dat is om die bekende reden.
Maar alle gekheid op een stokje: het ging om dit specifiek item.
Ik had de auto al in een advertentie zien staan, (als Ocean Race trouwens) en laat nou iemand dat ding bekijken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel opvallend dat ik dus niet de enige ben die z'n twijfels over Apeldoorn had.
Jaaaahaa er zijn ook hele goede handelaren in Apeldoorn.
groet,
Jacow
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zolang de persoon in kwestie niet hier, maar op dat andere vorum reageert en er ook geen reactie komt van die autoverkoper, kan ik helemaal niets met dit soort berichten.
Kappen dus met die negatieve berichtgeving en graag draadje dicht.
de 940 bij Bunte vandaan bevalt nog steeds zeer goed, zo goed dat ik bijna moet smeken of ik hem even terug mag.
ja helaas "even" uitgeleend dat is de grootste fout, niet die koop in Apeldoorn.
ook bij de ALV hebben leden deze 940 kunnen bekijken, en het enige we hoorde is "niet te begrijpen voor dat geld" en "mankeerde er echt niets aan".
zoals onze oud voorzitter zei "familie an de sint" daar in Apeldoorn.
gewoon goed kijken en alleen jezelf vertouwen, maar dat is bij elke aankoop.
en weten waar je naar moet kijken.
zo heb ik wel meer (ex / aspirant) leden geholpen met een aankoop, zelf moeten ze natuurlijk de beslissing nemen, maar hulp is altijd makkelijk in zo'n situatie.
en is altijd nog (gelukkig) goed gegaan, en hebben nooit met teleurstelling er naar terug gekeken.
ja, naar de dag dat ze hem weggedaan hebben ja.
even off topic:
de leukste heb ik altijd nog gevonden, één in Hengelo OV.
een blauw 740 sedan Diesel, auto (niet nader te noemen dan M... F) inruilen en geld toe krijgen.
gebreke aan de M... F zover bekend gemeld bij inruil.
radio nog netjes omgebouwd geloof ik.
en een paar weken later is dat ingeleverde bakje motorisch volledig overleden, en dus geen stuiver meer waard.
zo zie je maar andersom kan het ook gebeuren, en je kan niet ruiken of hij het over een paar weken nog doet.
dat geld voor beide partijen.
je moet er gewoon een goed gevoel bij hebben, anders moet je het niet doen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat is nu net het probleem. Niet iedereen heeft die kennis. Of een kennis die die kennis heeft. Of wil met iemand anders naar de autoverkoper, mediamarkt, aannemer, etc. Je gaat er gewoon van uit, dat de verkoper je niet (of niet veel, ooit dacht ik dat m'n geluk lag in de autobranche) beduveld. En zo hoort dat ook te zijn. Anders heb je gewoon met oplichters te doen. En mensen die moedwillig de waarheid verzwijgen, horen wat mij betreft ook in die categorie. Het is te gek voor woorden, dat je iemand mee zou moeten nemen, om te voorkomen dat je beduveld wordt.asatter schreef : gewoon goed kijken en alleen jezelf vertouwen, maar dat is bij elke aankoop.
en weten waar je naar moet kijken.
groetjes
Mathy
maar volgens mij is de autohandel nog steeds op de antiekhandel na dan de meest onbetrouwbare handel.
bij grotere bedrijven zal je waarschijnlijk minder gevaar lopen dan bij handelaartje in een achteraf steegje, maar ook dat zegt niets.
maar de autohandel is wel een van de meest misbruikte manieren voor zwendel.
en dat je met oplichter te doen heb merk je meestal pas als je de auto al heb en de centjes al heb betaald.

voor degene die dus niet deze kijk hebben of een kennis zou ik altijd een aankoop keuring laten uitvoeren, hoewel dat ook niet heilg is.
maar als een verkoper daar niet mee instemt, weet je meestal al genoeg, of je moet de gok durfen te nemen.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus kan ook bij de officiele dealer gebeuren.