242
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je geen juist chassisnr, hebt dan is er een flink probleem.
Ik wil je er graag van af helpen.
Groeten ,
965,1995,237000
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Voordien heeft de VIN de volgende vorm: 242-4-M2-159265
Het cijfer 4 achter 242 is de motorcode en betekent een B21.Dat kan je ook terugvinden via de 3 cijfers die op het distributiedeksel staan.De 3 laatste cijfers van het onderdeelnummer staan op het deksel van de distributie, in dit geval is dat 760.Het volledige onderdeelnummer is 498760 en dat is voor een B21.
Nog veel plezier met je 242.
Groeten,Hedwig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb inmiddels wel begrepen dat de 242 met rechthoekige koplampen, platte neus en dikke bumpers juist meer in belgie is
verkocht als in Nederland. Hij is gemaakt van sept 1979 tot aan medio 1981 dus maar heel kort, vandaar mijn gevoel dat het anders dan anders moest zijn.
Prachtig is om te zien dat deze uitvoering ( qua optiek ) identiek is aan de USA uitvoering met als verschil de dubbele koplampen en andere motorisering ( injectie ). Deze hadden toen nl ook de platte neus, dikke bumpers, maar 4 koplampen ipv 2 rechthoekige.
 
 
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In Belgie zijn er in bijna alle 19 jaar dat de 200 in productie was, meer op kenteken gezet als in Nederlandpatje schreef : ......Ik heb inmiddels wel begrepen dat de 242 met rechthoekige koplampen, platte neus en dikke bumpers juist meer in belgie is
verkocht als in Nederland.......
Alleen in 1978, 1987 en vanaf 1990 zijn er meer verkocht in Nederland als in Belgie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze auto is 17 jaar geleden door de 1e eigenaar stilgezet in een schuur onder de rook van eindhoven. Aanvankelijk was er wat verwarring rond het chassisnummer maar het nummer wat op het id-plaatje staat blijkt toch het juiste, met dank aan Hedwig.
Het is dus een originele Nederlandse 242 GL, bouwjaar 1979, 2.1 liter moter, vandaar dus de platte neur en rechthoekige lampen.
17 jaar niet naar omgekeken en het kenteken kwijt c.q laten inslapen/verlopen. Motor zou vast zitten, remmerij ook. Afgelopen week de auto op een donkere avond opgehaald. Binnen 20 minuten stond hij op de kar, de remmen een tik op de schijven en los! Motor heb ik niks aan gedaan heb het vermoeden dat er water op de zuigers gestaan heeft en dat deze door de roest vastzitten.
Auto is helemaal compleet en eigenlijk is bijzondere staat gebleven, Deuren-motorkap-kofferdeksel-sierstrips-spatborden noem maar op. Kokers en spatbordranden achter zijn wel slecht. Het kenteken is door de rdw uitgeschreven en daar ligt nu de vraag....
Kan ik dat na al die jaren en na het hebben laten verlopen dor de vorige eigenaar nog op een of andere manier terugkrijgen op deze auto. Vorige eigenaar wil het deel wat er wellicht nog wel is niet geven omdat hij bang is voor een of andere nahefing omdat hij al die jaren geen lege's en apk heeft gehad. Wie heeft hier ervaring mee?
Om bij het begin te blijven, ik heb de auto eigenlijk meegenomen omdat er nog zoveel goede bruikbare onderdelen aanzitten ( een 242-deur in goede staat is inmiddels een zeldzaamheid ) en om zijn schuur op te ruimen. Ik zit dus nog in 3-strijd:
ga ik een poging wagen het originele kenteken te verkrijgen en de auto weer op de weg zetten, haal ik hem uit elkaar voor de onderdelen of verkoop ik hem als donorauto en krijgen de onderdelen wellicht nog een goede bestemming.
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In nederland wordt elke 10 jaar een registercontrole uitgevoerd door de RDW van het CRWAM (Centraal Register Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen) van het hele voertuigenpark in Nederland. Daar heeft deze bejaarde dame in de afgelopen 17 jaar dus minimaal 1 x bellen doen rinkelen ivm ontbreken van deze WAM registratie. Officieel bestaat dit voertuig dus niet meer tengevolge van inleveren kentekenbewijzen omdat de auto gesloopt wordt/is, (dat hoeft overigens niet het hele kenteken te zijn) of dat de wagen als vermist is opgegeven. In elk ander geval zal de auto in de eerste instantie zijn geschorst voor 1 of meerdere jaren en dan niet meer omdat schorsing achterwege is gebleven. (vervalt namelijk na 1 jaar) Vanaf dat moment duurt het dus 1 tot maximaal 10 jaar, voordat de RDW daar een opmerking over maakt aan de huidige geregistreerde eigenaar.Met de mededeling dat er een schikking getroffen word, die gelijk is aan minimaal 2x het bedrag wat je anders kwijt zou zijn geweest voor de schorsing maal het aantal jaren. Let wel, als tijdens deze controle blijkt, dat de contole het gevolg is van een automatische fotoregistratie, snelheidsovertreding, stopteken(licht) negeren oid, komt er nog een fikse boete overheen die bestaat uit de boete voor de overtreding, plusminus 2,5 x de verschuldigde belasting voor de jaren dat de wagen nog niet belastingvrij was, (periode 1993 - 2004) en het ontbreken van de WAM registratie.
De eigenaar heeft dus een goed verhaal achter de hand, of hij/zij is het bokkie. Als jij de rechtmatige eigenaar wordt, heb je een overdrachtsbewijs nodig, die ga je niet krijgen zo te horen. Het enige wat er dan op zit, is de rdw te vragen of de auto als gestolen is opgegeven en zonee, welke procedure jij moet volgen om een nieuw kentekenbewijs aan te vragen. Maak duidelijk dat jij niet de "vorige" eigenaar bent, want het nieuwe kentekenbewijs wordt opgestuurd naar de laatst bekende eigenaar.
Bij het aanvragen van een kentekenbewijs voor een importwagen, hotrod, omgebouwde raceauto etc, wordt altijd kentekenonderzoek gedaan, dat zal in jouw geval ook zo zijn, dus zorg dat je zeker weet, dat de wagen niet als vermist is opgegeven, anders heb jij wat uit te leggen.
Suc6
PS: toevallig heeft mijn broer in 94 een 76tiger BMW van mijn vader geschorst, die ik een paar maanden later op mijn naam heb gezet, in de veronderstelling, dat de schorsing zou blijven bestaan tot ik die zelf weer op zou heffen, niet dus! De beroeps procedure loopt nog steeds, maar heb er inmiddels een heleboel info bijgeleerd....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het enigste wat ik weet van de auto is het chassisnummer, dat zit er nog gewoon netjes in. Ik neem aan dat de RDW daar wel mee uit de voeten zou kunnen maar als ik je verhaal zo lees dan denk ik dat er nog heel wat water door de rijn zal stromen alvorens je met genoemde procedure klaar bent, met alle risico's van dien op naheffingen, boetes en andere ongein. Ik zal er nog eens over denken maar ik denk dat dit object zijn leven toch gaat beeindigen als zijnde prachtige donor voor een van zijn naaste familieleden. Ik heb zelf helaas geen broeder uit de 200 serie dus hij zal binnenkort wel op marktplaats of i.d te vinden zijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt het e.e.a. toch gewoon telefonisch navragen bij de RDW? Je hoeft daar toch niet meteen alle gegevens op te geven als je telefonisch om info vraagt?
Ook de ANWB heeft een juridische afdeling die je ertussen zou kunnen zetten.
Als je de auto kwijt wilt, durf ik het in ieder geval wel aan hoor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





