242
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb hier een 242DL waarschijnlijk modeljaar 1979. nederlandse auto.
Wat zie ik: rechthoekige koplampen met platte neus en dikke bumpers
Volgens mij was het modelverloop als volgt:
introduktie: ronde lampen, platte neus
facelift: vierkante lampen, platte neus
uitloop: rechthoekige lampen, 264 neus ( hoog )
Welke site kan ik het modelverloop 242/244 vinden of wie verteld het mij?
Verder zit er op het distributieriemdeksel een grote oranje sticker met 760 ( toeval )
wat zegt deze mij.
Kan ik er ook vanuit gaan dat er een B21a in ligt, heeft wel een zenith-carb ( lijkt me huismerk bmw )
Wat ook opviel: remschijven achter.
Heb geen juist chassisnr, op het id-plaatje staat: 242-4-M2-159265 maar dit is m.i. geen vin nummer
wie helpt mij
Groeten Patje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
er zit namelijk nog een hoekje aan: een DL heeft een andere neus dan een GL (soms) en als er geen Vinplaatje in zit dan...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een B23 is volgens mijn boekje alleen met injectie geleverd, dus de carburateur wijst op een B19A of B21A, die in Europa en Canada alleen met carburateur is geleverd.
(De B23 is vanaf 1980 leverbaar) De carburateur is een Zenith (-Stromberg) 175 CD2SE die ook op de B19A, de B20A en de B21A werd geleverd. Dat 760 zal toeval zijn, tenzij iemand een motor uit zo'n auto in de 240 heeft gestopt.
Het "nadeel" van het voordeel van Volvo: heel veel onderdelen passen van andere types, maar werken niet altijd helemaal naar behoren.
Remschijven achter hadden zelfs de voorgangers ( de 140 serie) al standaard, met aparte trommels aan de achter-schijven voor de handrem.

Wietze de Vries heeft heel veel info op zijn site staan: <a href=" www.volvo200.org/ "> www.volvo200.org/
Meer info misschien via: <a href=" www.volvo240-260register.nl/ "> www.volvo240-260register.nl/

Succes!

Ps heb je de auto gekocht of ben je dat van plan?
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toen mijn ouders in de jaren 80 een 245 uit 1979 kochten, was ik blij dat ze een GL kozen (met stoere rechthoekige koplampen) en geen DL (met toch wat lullige vierkante lampen).
Verder weet ik er niet veel van, dus of deze auto eigenlijk een GL is, of dat de DL wel 's met een GL-neus is geleverd, kan ik je niet zeggen. Iemand bij het Volvo 240-260 register vast wel.
gr,Sander
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Maar de door Patje opgegeven combinatie is toch de VIN.EricQuak schreef : op de site van het register staat een vin checker, onder het kopje techniek, je hebt alleen wel een code nodig...
De letter M is het modeljaar en die staat voor 1979.
Groetn,Hedwig
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je geen juist chassisnr, hebt dan is er een flink probleem.
Ik wil je er graag van af helpen.
Groeten ,
965,1995,237000