Aanschaf 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
ben zelf nu eindelijk zover en het gaat gebeuren. Ik ben op zoek naar een 940 en heb mijn oog laten vallen op een estate 940 lpt, het is een mooie lederen uitvoering, prijs 4200 euro maar km stand 300000..... Moet je een auto daarop maar aan je voorbij laten gaan?
Hoe zwaar moet je het aantal gereden km mee laten wegen, ze staan immers bekend om hun onverwoestbaaraheid!
Zijn er nog een tips die jullie kunnen geven voor de aanschaf van een 940,
bij voorbaat dank,
groet Joris
[EDIT Baseman] Posting verplaatst naar kletshoek, de Internationale forum-rubriek (waar je hem in eerste instantie plaatste) is bedoeld voor de engels sprekende Volvo-enthousiasts.[END]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Van die 300.000km schrik ik niet echt maar dat moet in verhouding zijn met de prijs en die is redelijk hoog dus dan vermoed ik een verdere uitstekende staat. Enfin voor goed advies even de zoekfunktie gebruiken. Typ maar eens aankooptips 940 in en je wordt geholpen.

- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/node/10789 " target="_blank"> www.volvo700vereniging.nl/node/10789
De Gouden Koets is ook te koop. Bijzonder mooie wagen. Zoek even op dit forum.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Joris Stoppels
- Nieuw lid
-
Allen bedankt voor de snelle reacties!

Jullie noemen terecht de prijs, misschien iets te hoog. Hier onderstaande link voor het model!
<a href=" www.gordini.nl/cars.php?page=infos&car=108 "> www.gordini.nl/cars.php?page=infos&car=108

Ik kijk ook vaak op de site van Hennes nijmegen en Schmidt in Gemert......... Daar zie ik ongeveer dezelfde prijsen, dus duur?

groet Joris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij Schmidt schijnt de kwaliteit ook hoog te zijn, (heb ik geen ervaring mee) bij Hennes ben ik wel eens wezen kijken voor een 940 en die vond ik gewoon duur met op z'n best doorsnee auto's.
Dus, ja, de auto is flink aan de prijs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vragen over "te duur of niet" lokken hier soms flinke discussies uit... Uiteindelijk blijft het persoonlijk en hangt het af van jouw situatie en plannen. Veel mensen vinden de prijs ongetwijfeld aan de hoge kant en overal om je heen zie je genoeg voorbeelden van goedkopere exemplaren. Echter, het is wel een zeer fraaie voiture (als 'ie in het echt ook op de foto's lijkt tenminste).
Stel, de auto is op alle fronten in zeer goede staat en altijd goed onderhouden. Limited Edition betekent in ieder geval een rijke uitrusting, waar menig nieuwere auto niet aan kan tippen. Daardoor kan je er nog jaren in rijden, en als je dat ook van plan bent, dan is dit wat mij betreft zeker wel te overwegen (hoewel ik voor die prijs niet zelf meer zou willen schakelen, maar ook dat is persoonlijk
Al met al moeilijk adviseren, je zult hem toch moeten gaan bekijken. Mijn motto: uiteindelijk doet die prijs maar 1 keer pijn, daarna sta je de komende jaren breed grijnzend in de file/in zuid-Frankrijk/naar de oprit de staren.
groet, succes met de keuze,Sander
- V700 register
- Nieuw lid
-
De auto in je link is rijk uitgerust; Vol leder, voor en achter electrische ramen, metallic lak, licht metalen velgen. Ook zijn de deurpanelen in goede staat en niet gefrommeld zoals vaak voor komt. Op foto's is een auto -en al helemaal als ie nat geregend is- lastig te beoordelen. Hij ziet er wel strak en onbeschadigd uit in ieder geval. Wel zie ik onder het knipperlicht aan bestuurderszijde dat de sierstrip van de voorzijde van de bumper niet recht in die van de zijkant van de bumper valt. Daar heeft ie een tik gehad en is de bumperhoek in het zwarte deel zichtbaar wat beschadigd.
Ik heb bij Schmidt Gemert nooit een Volvo gekocht, maar wel veel rond gekeken. die auto's zijn duur, maar absoluut perfect. En ik ben een ontzettende mieren n##ker wat dat betreft en zie ieder butsje, krasje of beschadegingetje. De andere dealer ken ik niet.
Succes met de aankoop of verdere zoektocht!
echter Joris zoekt een 940 en een estate zoals in de TS staatjeex schreef : De Gouden Koets is ook te koop. Bijzonder mooie wagen. Zoek even op dit forum.
en dat is de GK dus (helaas) niet.

het enige wat Joris zich moet afvragen of hij de auto dat geld waard vindt, en of je deze auto echt wilt hebben. dat bepaald mede de waarde voor jezelf. (en natuurlijk het budget)
een tip : check op gebreken evt door een (ANWB) keuring of iets dergelijks voor de aankoop.
of neem een deskundig persoon mee als je geen keuring wilt laten doen.
En laat je gevoel over het bedrijf ook spreken, als je met garantie koopt moet je wel het gevoel hebben dat je het ook krijgt.

en zoals Niels ook aangeeft de kwaliteit van Carlo zijn auto's is gewoon zeer hoog en daar is de prijs ook naar (inverhouding),
en de service is ook zeer netjes van Carlo en zijn medewerkers.(en ja....er zijn altijd uitzonderingen), en dat gevoel moet je gewoon hebben met een bedrijf.
van het andere bedrijf weet ik ook niets.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm