Standkachel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2010 22:21 #1266685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is zo. Maar het krabben
Dat is zo. Maar het krabben is dan voor altijd voorbij!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 00:04 #1266703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zie het niet

Baseman schreef : Sluit je de boel aan, dan verwarmd de dompelaar je koelvloeistof, niet superheet, maar ik dacht 30 graden boven omgevingstemp.De ventilatorkachel staat op stand 2 (van de 5) en op temperatuurstand 1 (650w, ipv de 100 op stand 2)
Kun je hier wat mee?

Op marktplaats had ik de kachel ingebouwd en al, ook in een middenarmsteun gezien. Maar begrijp ik nu dat je hoe dan ook met haspels en snoeren naar je auto electra moet voeren ? Dan zie ik het nut niet zo en het praktische ontgaat mij dan ook een snufje.
Of is de originele Volvo standkachel zelfvoedend vanaf accu/motor ?
U als lezer ziet, ik mis ergens nog steeds wat ik precies zou (moeten)kopen.
Simpel gezegd, ik wil de auto parkeren, zeggen (toetsen) dat ik morgen om 7.30 uur in wil stappen en dat KITT zorgt dat ik warm welkom wordt geheten. Meer niet, zonder snoeren, haspels, stopcontacten in bumpers etc. Kan dit met de originele set ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 00:35 #1266706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Jee schreef : Kan dit met de originele set ?

Bij de mijne?
Neen.
Koop je een originele Ebersparcher of Webasto set wel, vermits compleet.
Kijk effe in de <a href="/files/Accessoires_X90.pdf" target="_blank">accessoirecatalogus</a>, daar staat ie in, als complete stand-alone set,  pagina 5.3, dat is bladzijde 259

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 00:47 #1266708 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Twee verschillende methodes
Hallo Jeroen
Zonder kabels kan.  Dan heb je de standkachel op brandstof nodig.  De stroom die de kachel nodig heeft komt van de accu, maar de warmte die geproduceerd wordt, komt uit de brandstof.  Nadeel van deze kachel is dat ie niet goedkoop is.  Tweederhands heb je het vaak over een paar honderd euro kompleet, nieuw heb je het inclusief timer over ruim duizend euro.  In een ander draadje (dat al wat ouder is) heb ik precies vermeld wat een en ander kost.  Voordeel van de standkachel op brandstof is dat ie het interieur mee verwarmt.  Omdat de standkachel toch wel wat spanning nodig heeft, is het verstandig geen al te korte stukken te rijden, anders krijgt de accu niet de tijd om voldoende op te laden.
Met kabel kan ook.  Dan heb je zo'n dompelaar in je motorblok.  Inbouw en werking is een stuk eenvoudiger.  Prijs is behoorlijk veel lager.  Maar volgens Bas is ie origineel niet meer te krijgen (erg geliefd in Zweden en omstreken denk ik).  Maar bij Biltema schijnt ie nog te krijgen te zijn.  Jeex (Victor) gaat meen ik binnenkort weer naar Zweden en Biltema.  Nadeel is dat je een stopcontact nodig hebt met 230 Volt.  En dat je een apart, elektrisch kacheltje nodig hebt om je interieur te verwarmen.
groetjes
Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 00:58 #1266711 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ardic
Hallo Bas, Jeroen, Volvisti

Baseman schreef : Koop je een originele Ebersparcher of Webasto set wel, vermits compleet.
Kijk effe in de <a href="/files/Accessoires_X90.pdf" target="_blank">accessoirecatalogus</a>, daar staat ie in, als complete stand-alone set,  pagina 5.3, dat is bladzijde 259

Da's de versie op brandstof.  En die is gemaakt door Ardic, dat inmiddels onderdeel van Eberspacher is als ik me niet vergis.  Standkachel was een tijdje geleden nog gewoon te koop.
De elektrische motorverwarming en de interieurkachel waar Bas het over heeft staat een paar bladzijden verder.  Al is de elektrische motorverwarming in de catalogus zelf niet te zien.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC