ohhhhh die is mooi!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad, dat was wat ik ook in mijn hoofd had! Ik heb thuis alleen brochures (kom op he, folders zijn van de Zeeman! ) liggen van de 940 en 740, maar daar staan ze ook niet in.henk 940LPT schreef : Nee, origineel geen bigfronts in die jaren. Althans niet volgens de folder van de 760 uit '90 en de 960 uit '91 die hier overigens gewoon op de site staan. Wat ze toen hadden was 1 enkeldins radio, evt uitgebreid met een enkeldins versterker/equalizer of wisselaar bediening.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat blauwe licht zal wel een carkit zijn.Niels 944 16V schreef :  
Ik zag alleen op een van de interieur foto's een soort nieuw hip-achtig blauw lichtgevend ding in de klokkenkast (ieeek) en natuurlijk die lelijke hands-free set. En is die sterio van dat modeljaar, weet niet of ze toen al bigfronts leverden?
Die houder aan de rechterkant van de middenconsole is geen carkit, zo te zien is het een carcomm houder voor zo'n breedbeeld Tom Tom, heb er ook één in de V70 zitten.
Werkt goed, geen domme zuignap op de ruit en geen "losse" voedingsdraden.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ok, carkit bij de klokken en carcomm op het dashboard. Ik vind het allebei echt gruwelijk om zo'n ding om je dashboard te schroeven. Doet gewoon pijn aan mijn ogen! Laat mij maar lekker rondrijden met een "domme" zuignap op de voorruit, zodat mijn fraaie dashboard niet wordt verpest door zo'n uithangbord of lichtgevend mintgroen geval. En voor je V70 heeft Volvo toch van die heel fraaie uit het dashboard komende RTI-units gemaakt? Kan je je handen nog aan het stuur houden ook voor bediening.mderijke schreef : Dat blauwe licht zal wel een carkit zijn.
Die houder aan de rechterkant van de middenconsole is geen carkit, zo te zien is het een carcomm houder voor zo'n breedbeeld Tom Tom, heb er ook één in de V70 zitten.
Werkt goed, geen domme zuignap op de ruit en geen "losse" voedingsdraden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die carkit zal wel een soort display hebben waarbij hier blijkbaar gekozen is voor plaatsing bij de klokkenwinkel.Niels 944 16V schreef : Ok, carkit bij de klokken en carcomm op het dashboard. Ik vind het allebei echt gruwelijk om zo'n ding om je dashboard te schroeven. Doet gewoon pijn aan mijn ogen! Laat mij maar lekker rondrijden met een "domme" zuignap op de voorruit, zodat mijn fraaie dashboard niet wordt verpest door zo'n uithangbord of lichtgevend mintgroen geval. En voor je V70 heeft Volvo toch van die heel fraaie uit het dashboard komende RTI-units gemaakt? Kan je je handen nog aan het stuur houden ook voor bediening.
Die houder van Carcomm kun je in de middenconsoleschroeven maar kun je ook monteren op zo'n frame wat achter de DIN radio vast gezet wordt.
Mijn V70 had geen af fabriek RTI, dat erin zetten kostte wel een hele boel geld destijds, computer anpassen, DVD drive in de achterbak, ander zijpaneel in de achterbak, ander stuurwiel voor de bediening, andere headunit op de plaats van de basspeaker, baspeaker elders plaatsen etc.
Ik heb die houder bewust op een paneel geplaatst wat makkelijk te vervangen is zodat de gaten snel weggewerkt zijn, Mijn GSM houder zit op een plek waar de vorige eigenaar al de gaten had gemaakt voor zijn GSM houder.
Maar e.e.a. is een keuze, ik weet wel dat ik de gaten voor een paar tienstjes heb weggewerkt zodat een eventuele volgende eigenaar zich niet meer hoeft te storen aan mijn ideeën over de plaatsing van de diverse electronica.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja ieder zijn ding hoor. Maar hoe gemonteerd maakt me persoonlijk in die zin niet eens uit. Ik vind zo'n uithangbord gewoon echt heel lelijk. Of ie nu gaten achter laat in 't dashboard of niet; als ik de navi niet nodig hebt hoef ik 'm ook niet te zien. Tenzij het zo'n mooi RTI systeem betreft in een V70/S60/S80 dan. Van die basspeaker wist ik niet. De V70 Classic was het naar mijn weten OF dolby surround prologic OF navi bovenop het dashboard. Maar dat het met de V70II niet samen in die unit op het dashboard paste wist ik niet.mderijke schreef : Die carkit zal wel een soort display hebben waarbij hier blijkbaar gekozen is voor plaatsing bij de klokkenwinkel.
Die houder van Carcomm kun je in de middenconsoleschroeven maar kun je ook monteren op zo'n frame wat achter de DIN radio vast gezet wordt.
Mijn V70 had geen af fabriek RTI, dat erin zetten kostte wel een hele boel geld destijds, computer anpassen, DVD drive in de achterbak, ander zijpaneel in de achterbak, ander stuurwiel voor de bediening, andere headunit op de plaats van de basspeaker, baspeaker elders plaatsen etc.
Ik heb die houder bewust op een paneel geplaatst wat makkelijk te vervangen is zodat de gaten snel weggewerkt zijn, Mijn GSM houder zit op een plek waar de vorige eigenaar al de gaten had gemaakt voor zijn GSM houder.
Maar e.e.a. is een keuze, ik weet wel dat ik de gaten voor een paar tienstjes heb weggewerkt zodat een eventuele volgende eigenaar zich niet meer hoeft te storen aan mijn ideeën over de plaatsing van de diverse electronica.
Ik heb overigens ook nog een erfenis van de vorige eigenaar in mijn dashboard zitten; van boven naar beneden gaten door de diverse panelen van het middenconsole heen... een keertje op een Dr. Vinyl dag naar laten kijken (en wegwerken)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Natuurlijk is dat soort dingen ieder zijn ding. Dat geeft ook helemaal niet.Niels 944 16V schreef : Ja ieder zijn ding hoor. Maar hoe gemonteerd maakt me persoonlijk in die zin niet eens uit. Ik vind zo'n uithangbord gewoon echt heel lelijk. Of ie nu gaten achter laat in 't dashboard of niet; als ik de navi niet nodig hebt hoef ik 'm ook niet te zien. Tenzij het zo'n mooi RTI systeem betreft in een V70/S60/S80 dan. Van die basspeaker wist ik niet. De V70 Classic was het naar mijn weten OF dolby surround prologic OF navi bovenop het dashboard. Maar dat het met de V70II niet samen in die unit op het dashboard paste wist ik niet.
Ik heb overigens ook nog een erfenis van de vorige eigenaar in mijn dashboard zitten; van boven naar beneden gaten door de diverse panelen van het middenconsole heen... een keertje op een Dr. Vinyl dag naar laten kijken (en wegwerken)
Maar ik gebruik de navigatie bijna altijd, dit i.v.m. de TMC, wordt ik niet verrast door zo'n autopolonaise voor me die weer een half uur vertraging oplevert.
Maar ook in de V70 vanaf modeljaar 2001 is het of of, dus of een high performance audio met basjetser in het dashboard of een RTI met rijzend scherm.
Ik heb alleen een plek uitgezocht waar de gaten makkelijk zijn weg te werken door het vervangen van een klein paneeltje.
Dit om niet langs de bedrijven als Dr. Vinyl te hoeven gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je bedoelt het eerste stuk plastic boven de bult (waar je versnellingsbak onder zit) naast de linker voet van de passagier en het stuk plastic dat om de drie knoppen zit en naar links doorloopt tot om het contactslot?
Zo ja, dan ben je verkeerd geinformeerd volgens mij.
groetjes
Mathy