Lekke band 945

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 21:52 #1263922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hangt er vanaf
ken meteor niet
maar heb lang met Barum gereden, door velen miskend
= continental voor oost-europa
schitterende dingen en de helft goedkoper dan michelin en consoorten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 22:12 #1263926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wanli

W. sinds mijn slip met wanli banden op de aangedreven wielen durf ik het niet meer aan om goedkoop rubber onder mijn auto te laten leggen. Heb net 4 gave draco's met hele mooie Bridgestone turanza gekocht. 7,5 mm profiel.
Voor de kamikazepiloten: ik heb nog 4 wanli's liggen met wel 6 mm profiel!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 22:24 #1263927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mabor

rudiger schreef : W. sinds mijn slip met wanli banden op de aangedreven wielen durf ik het niet meer aan om goedkoop rubber onder mijn auto te laten leggen. Heb net 4 gave draco's met hele mooie Bridgestone turanza gekocht. 7,5 mm profiel.
Voor de kamikazepiloten: ik heb nog 4 wanli's liggen met wel 6 mm profiel!

Mijn idee Rudiger. Ik heb op mijn eigen auto's altijd alleen maar a-merk banden - op 1 keer prima BF Goodridges na trouwens - laten leggen. Nooit problemen mee gehad. Toen ik mijn 945 kocht, stond die achter op Mabor's. Al tijdens de proefrit - in de regen - stond ik bijna achterstevoren. Die banden zaten er nog maar net op, en hadden zat profiel. Conclusie: Voor mij geen goedkope banden meer. De BF Goodridges waren trouwens ook niet bijzonder goedkoop.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 09:34 #1263947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hûh?!?!?

Fred 740 schreef : Meteor Cruiser 195/65/15  , geen problemen mee zo ver ik kan vinden .

Wat <a href=" www.meteorbanden.nl/ " target="_blank">meteor er zelf van zegt:
De Meteor Cruiser een autoband die bestemd is voor het hele gezin. 
.....
En nergens een test van te vinden zo 1-2-3

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 09:44 #1263950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Natuurlijk
Natuurlijk is het een band voor het hele gezin. Volgens mij kan je zo'n band nog het beste aan een stuk touw in de tuin hangen, dan heeft jong en oud er nog plezier aan.
&#160;

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 10:09 #1263954 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic meteor banden
De Meteor Cruiser een autoband die bestemd is voor het hele gezin. 
En nu maar hopen dat dat hele gezin geen gewicht vereiste is tav wegligging..... Inderdaad weinig info op internet hierover alleen dit kunnen vinden op autoweek <a href=" www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4137011,4137031 "> www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4137011,4137031  Maar echt gefundeerde adviezen heb ik niet kunnen vinden. Ook bij de consumentenbond geen gegevens kunnen achterhalen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 11:53 #1263958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Ik moest ook nog even nieuwe banden halen omdat de zomer banden op waren.Het zijn 4 nieuwe Federal Himalya Ws1's geworden omdat het budget na een kapotte koelkast / wasmachine en daarna de automaat van de corsa eco van mijn vriendin een beetje op was.Koste me 260 euro bij de bandenmarkt in de maat 205 55 16.Volgens de anwb een af te raden band en volgens Tyre test.com een prima band.Ik heb er geen spijt van en de band voldoet boven verwachting in de regen en de sneeuw.Gisteren even op en neer geweest richting zuid duitsland en ik kreeg steeds meer vertrouwenin de band.Voor weinig geld een goede band dus is mijn mening.Koop je bijvoorbeeld een vredenstein dan heb je voor meer geld een uitstekende band.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 13:11 #1263964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meetgegevens

Jerry schreef : Het zijn 4 nieuwe Federal Himalya Ws1's

de 185 test
www.anwb.nl/auto/tests/onderdelen,/winte...09--185-60-R-14.html
De Federal is met afstand de slechtste band uit de test, op vier van de zeven testonderdelen laat hij de slechtste prestaties van alle banden zien.
En zelfs afgewaardeerd tot niet aan te raden..
Op droog wegdek kunnen, op de Sava en de Federal na, alle banden overtuigen. Bij de Federal zijn alle eigenschappen op droog wegdek van een zeer laag niveau.
Hoewel de prestaties op alle natte onderdelen zwak zijn, is vooral de lange remweg hier debet aan. In cijfers heb je het dan over een remweg die, vanaf 80 km/h (dus de situatie van plotseling hard remmen op een drukke, natte snelweg) zo’n 16 meter langer is dan voor de toppers. Hier wordt een grens overschreden en deze banden zijn afgewaardeerd tot ‘niet aan te raden’.
Op sneeuw. Op vijf banden na kunnen alle producten op sneeuw overtuigen. Lichte tekortkomingen vinden we bij de Kleber en de Federal.
Droog slecht EN nat slecht.
Dus dan heb je op sneeuw gereden, of weet je niet hoe je auto zou moeten rijden.
(overigens zegt het niks over de  16 inch 205 maar je kunt er van uit gaan dat een bredere band  in sneeuw en regen nog minder grip geeft)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 15:47 #1263971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Getest
Hey JeroenIk heb uiteraard een noodstop gemaakt op erg nat en ik moest het twee keer doen voordat de abs in greep.Het remt gewoon heel erg hard.Ik heb wel ergens een test gelezen waarbij de 205 55 16 beter uit de verf kwam dan de 185 15 maar geen idee meer welke dat was.Ik weet hoe hard ik kan remmen voordat de abs ingrijpt en dat is erg hard.Als ik die test van de anwb lees dan is het net of ze het over andere banden hebben en ik denk dat die test de prijs in Nederland erg naar beneden gehaald heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 16:21 #1263975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoihoi
Ik heb ooit eens vlak na elkaar proefgereden in de regen met twee Volvo's 240, een met Vredestein Sprint + met 185/80/14 banden en een andere met Uniroyal Rally 680 met 195/65/15 banden. Als je dan eerst met de Uniroyal's gereden hebt en daarna met de Vredesteins, dan schrik je je echt wezenloos. Net alsof je plotseling op sneeuw rijdt. Echt een wereld van verschil.Toch hoor je over de Vredesteins ook, dat men er goed over tevreden is. Het is natuurlijk maar net wat je gewend bent.
Banden waar nauwelijks of geen tests van te vinden zijn, zeggen mij genoeg over de kwaliteit.
Ik zou voor een nieuwe band eerst kijken wat de tests zeggen over het geluidsniveau en de grip in de regen. Beide zijn uitermate belangrijk, op een droog wegdek is bijna elke band goed genoeg.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC