Lekke band 945
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar heb lang met Barum gereden, door velen miskend
= continental voor oost-europa
schitterende dingen en de helft goedkoper dan michelin en consoorten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
W. sinds mijn slip met wanli banden op de aangedreven wielen durf ik het niet meer aan om goedkoop rubber onder mijn auto te laten leggen. Heb net 4 gave draco's met hele mooie Bridgestone turanza gekocht. 7,5 mm profiel.
Voor de kamikazepiloten: ik heb nog 4 wanli's liggen met wel 6 mm profiel!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn idee Rudiger. Ik heb op mijn eigen auto's altijd alleen maar a-merk banden - op 1 keer prima BF Goodridges na trouwens - laten leggen. Nooit problemen mee gehad. Toen ik mijn 945 kocht, stond die achter op Mabor's. Al tijdens de proefrit - in de regen - stond ik bijna achterstevoren. Die banden zaten er nog maar net op, en hadden zat profiel. Conclusie: Voor mij geen goedkope banden meer. De BF Goodridges waren trouwens ook niet bijzonder goedkoop.rudiger schreef : W. sinds mijn slip met wanli banden op de aangedreven wielen durf ik het niet meer aan om goedkoop rubber onder mijn auto te laten leggen. Heb net 4 gave draco's met hele mooie Bridgestone turanza gekocht. 7,5 mm profiel.
Voor de kamikazepiloten: ik heb nog 4 wanli's liggen met wel 6 mm profiel!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat <a href=" www.meteorbanden.nl/ " target="_blank">meteor er zelf van zegt:Fred 740 schreef : Meteor Cruiser 195/65/15 , geen problemen mee zo ver ik kan vinden .
De Meteor Cruiser een autoband die bestemd is voor het hele gezin.
.....
En nergens een test van te vinden zo 1-2-3
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
En nu maar hopen dat dat hele gezin geen gewicht vereiste is tav wegligging..... Inderdaad weinig info op internet hierover alleen dit kunnen vinden op autoweek <a href=" www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4137011,4137031 "> www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4137011,4137031 Maar echt gefundeerde adviezen heb ik niet kunnen vinden. Ook bij de consumentenbond geen gegevens kunnen achterhalen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
de 185 testJerry schreef : Het zijn 4 nieuwe Federal Himalya Ws1's
www.anwb.nl/auto/tests/onderdelen,/winte...09--185-60-R-14.html
De Federal is met afstand de slechtste band uit de test, op vier van de zeven testonderdelen laat hij de slechtste prestaties van alle banden zien.
En zelfs afgewaardeerd tot niet aan te raden..
Op droog wegdek kunnen, op de Sava en de Federal na, alle banden overtuigen. Bij de Federal zijn alle eigenschappen op droog wegdek van een zeer laag niveau.
Hoewel de prestaties op alle natte onderdelen zwak zijn, is vooral de lange remweg hier debet aan. In cijfers heb je het dan over een remweg die, vanaf 80 km/h (dus de situatie van plotseling hard remmen op een drukke, natte snelweg) zo’n 16 meter langer is dan voor de toppers. Hier wordt een grens overschreden en deze banden zijn afgewaardeerd tot ‘niet aan te raden’.
Op sneeuw. Op vijf banden na kunnen alle producten op sneeuw overtuigen. Lichte tekortkomingen vinden we bij de Kleber en de Federal.
Droog slecht EN nat slecht.
Dus dan heb je op sneeuw gereden, of weet je niet hoe je auto zou moeten rijden.
(overigens zegt het niks over de 16 inch 205 maar je kunt er van uit gaan dat een bredere band in sneeuw en regen nog minder grip geeft)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Banden waar nauwelijks of geen tests van te vinden zijn, zeggen mij genoeg over de kwaliteit.
Ik zou voor een nieuwe band eerst kijken wat de tests zeggen over het geluidsniveau en de grip in de regen. Beide zijn uitermate belangrijk, op een droog wegdek is bijna elke band goed genoeg.