Nieuwe schatjes.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Trouwens, als het toch eens mis begint te gaan, dat je gas bij moet geven is een fabeltje. Juist een keer flink remmen zodat de remmen van de aanhanger ook werken dan komt het (meestal) wel weer goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Jan: ben ik helemaal met je eens, ik schrijf ook dat ik eerst een fikse stamp op het rempedaal geef om de oplooprem te aktiveren. Vast houden heeft dan vanzelfsprekend het omgekeerde effect tot gevolg. Zodra je de aanhanger voelt trekken, staat ze al recht en volgas is dan voor het laatste wiebeltje maar eigenlijk ook om je hart weer uit je strot te krijgen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Boy, naar mijn mening ligt het daar dus wel aan. De aanhanger moet zichtbaar drukken op de trekhaak. Dus niet vlak maar iets voorover. Het trekkend voertuig mag best horizontaal tot licht achterover komen te staan. Probeer het eens, je zult een positief effect merken in weggedrag van de combinatie. 70 KG kogeldruk is theorie maar in de praktijk echt te weinig.Boy Bakhuys schreef : @Ceska: de trailer had op het vlakke asfalt een hoogteverschil van 4-5mm tussen voor en achterzijde. We hebben een set winterbanden van de Volvo achter in de opel gegooid en toen was het verschil nihil. De kogeldruk was 70 kg dus daar lag het ook niet aan. Zodra je een helling van 5-6 % afgaat of een tunnel induikt, veranderen er natuurlijk een paar variabelen. Het is juist dat onverwachtte, als je denkt dat je aan alle voorwaarden voldoet, die zo griezelig zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
misschien een optie, om de krik punten te gebruiken?Jerry schreef : Mooie bevestigings punten zijn trekhaken en sleep ogen en als het kan dan trek je 1 of 2 spanbanden onder de deuren door de auto heen trek je zo de auto iets in zijn veren.
wij gebruiken die punten altijd om de auto, voor en achter, iets in de veren te trekken.
en beschadig je de deurrubbers dan niet?
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-