740 opgehaald uit Frankrijk
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2010 00:32 #1264284
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic De Franse Fries.
Heb de Franse 740 nu een Friese als ik dat mag zeggen, maar eens een grote beurt gegeven.Daar bij is alles gedaan wat daar bij komt kijken volgens het boekje dus.De auto had een beetje last van variabele spoorbreedte dus de rubbers vervangen ( Reactiestangen )door goede rubbers van Volvo met een schuine kan er op, er zaten namelijk rubber in van Citroen die hadden die schuine kant echter niet, en waren ook nooit goed vast te zetten. Ze waren nog niet eens zo oud aan het rubber te zien dus reparatie met de Franse slag zal ik maar zeggen.Een complete nieuwe uitlaat is er ook nog onder gekomen en de remmen hadden wij al in Frankrijk gedaan ( wij Bert en ik dus ).Nu alleen nog even naar de RDW voor een geboorte bewijs.Heb de hemel er maar uit getrokken deze was zo gaar als boter, maar daar komt weer wat mooi,s in als het op tijd is te leveren voor de 6e maart komt er een blauwe kleur in.Tot zover de Franse Fries. Groeten Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2010 08:21 #1264294
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Altijd weert leuk om te
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2010 09:10 #1264296
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fijn
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} Fijn om te lezen dat alles weer een beetje gangbaar en gefixt is! De keuring zal dan ook wel niet een heel groot probleem zijn zou je denken. Riem ook al vervangen
.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2010 13:06 #1264437
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic D.B. riem en verder....
Dag, Jan Heb de D.B.riem ook vervangen, ( de auto heeft 195487 km. gelopen is op moment van op halen ) zijn tot huis even 1230 km bij gekomen.
 En verder gedaan de RDW.RDW Heerenveen daar ben gisteren langs geweest voor de aanmelding ( zonder APK )Daar konden of herkenden zij dit type niet althans het Europese type goedkeuring nummer.Zij hadden er voor de bouwjaren van 84 tot 88 een stuk of 6 nummers waar deze 740 stond er niet bij, terwijl ik een mooie verklaring er bij had van de Franse Volvo France S.A. het Proces-Verbal De Reception Par Type waar het goedkeuring nummer zeer duidelijk in stond.Maar na wat spit werk in hun voertuig gegevens systeem, en zelf de oude boeken met gegevens kwamen even op de tafel, is nu uitgegaan van 740 GLE gegevensdie kwamen het dichtste bij de B20E aldus de RDW. Het gewicht is volgens het Franse kenteken 1258 kg dat was wat aan de lichte kan volgens de RDW dus maar even gewogen, en hij was wat zwaarder 1290 kg, . Maar ik dacht altijd dat men daar altijd alle gegevens hadden van type goedkeuring en zonou heb je ook nog een gewone Europese auto van een gangbaar merk ook nog en dan loop je toch hier tegen aan,……….maar het is goed gekomen heb goed kunnen volgen wat hij invulde op de aanvraag papieren en dat klopte wel aardig. Let wel men deed niet moeilijk of zo ze waren tot mijn dienst zal ik maar zeggen en mijn inbreng op gegevens namen ze ook aan. Groeten Henk
 En verder gedaan de RDW.RDW Heerenveen daar ben gisteren langs geweest voor de aanmelding ( zonder APK )Daar konden of herkenden zij dit type niet althans het Europese type goedkeuring nummer.Zij hadden er voor de bouwjaren van 84 tot 88 een stuk of 6 nummers waar deze 740 stond er niet bij, terwijl ik een mooie verklaring er bij had van de Franse Volvo France S.A. het Proces-Verbal De Reception Par Type waar het goedkeuring nummer zeer duidelijk in stond.Maar na wat spit werk in hun voertuig gegevens systeem, en zelf de oude boeken met gegevens kwamen even op de tafel, is nu uitgegaan van 740 GLE gegevensdie kwamen het dichtste bij de B20E aldus de RDW. Het gewicht is volgens het Franse kenteken 1258 kg dat was wat aan de lichte kan volgens de RDW dus maar even gewogen, en hij was wat zwaarder 1290 kg, . Maar ik dacht altijd dat men daar altijd alle gegevens hadden van type goedkeuring en zonou heb je ook nog een gewone Europese auto van een gangbaar merk ook nog en dan loop je toch hier tegen aan,……….maar het is goed gekomen heb goed kunnen volgen wat hij invulde op de aanvraag papieren en dat klopte wel aardig. Let wel men deed niet moeilijk of zo ze waren tot mijn dienst zal ik maar zeggen en mijn inbreng op gegevens namen ze ook aan. Groeten Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2010 13:38 #1264442
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nederland en frankrijk
in nederland is de gl een 230k en de gle een 230e
in frankrijk is de gl een 200e en de gle een 230e
Rob
in frankrijk is de gl een 200e en de gle een 230e
Rob
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2010 18:44 #1264471
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Dit is NL
Dag, Rob
Dat weet ik zelf ook wel.
Maar wij leven hier in Nederland en wij hebben andere gegevens al dus de RDW een 200E of 230E kennen ze hier niet.
Het zal wel zo zijn en geloven dat ook wel,... maar het staat niet in ons systeem van voertuig gegevens en daar moeten wij ons nou eenmaal aan houden.
Groeten Henk
Dat weet ik zelf ook wel.
Maar wij leven hier in Nederland en wij hebben andere gegevens al dus de RDW een 200E of 230E kennen ze hier niet.
Het zal wel zo zijn en geloven dat ook wel,... maar het staat niet in ons systeem van voertuig gegevens en daar moeten wij ons nou eenmaal aan houden.
Groeten Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2010 20:15 #1277683
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook b200e
740 Sedan GLE 1988
Kwam er vandaag pas achter via het Italiaanse boekje wat nog bij de Volvo zat , dat de B200e inderdaad meer pk heeft dan de b230f
Zoals al eerder vermeld 121 pk staat er in het Volvo handleiding , vreemd dat een kleiner cylinder inhoud toch meer pk heeft dan de B230F
En ook dat er andere bougies in gaan dan in de b230f dus straks opletten als ik er nieuwe voor ga halen
B200E=Bougies Bosch W6DC B230F=Bosch WR7DC
Zou er inderdaad verschil te merken zijn als je andere type bougies inde B200e zet.
Vindt zelf ook dat de B200E meer power lijkt te geven daN DE b230f , Bblijkt nu dus ook te kloppen

Kwam er vandaag pas achter via het Italiaanse boekje wat nog bij de Volvo zat , dat de B200e inderdaad meer pk heeft dan de b230f
Zoals al eerder vermeld 121 pk staat er in het Volvo handleiding , vreemd dat een kleiner cylinder inhoud toch meer pk heeft dan de B230F
En ook dat er andere bougies in gaan dan in de b230f dus straks opletten als ik er nieuwe voor ga halen
B200E=Bougies Bosch W6DC B230F=Bosch WR7DC
Zou er inderdaad verschil te merken zijn als je andere type bougies inde B200e zet.
Vindt zelf ook dat de B200E meer power lijkt te geven daN DE b230f , Bblijkt nu dus ook te kloppen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2010 21:10 #1277694
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb mijn b230f gekieteld
ik heb mijn b230f gekieteld met wat b230fb onderdelen 
oa nokkenas, inlaatspruitstuk , brandstofcomputer , onstekingscomputer. en dat merk je....
trouwens geen bosch bougies maar ngk gebruiken..
oa nokkenas, inlaatspruitstuk , brandstofcomputer , onstekingscomputer. en dat merk je....
trouwens geen bosch bougies maar ngk gebruiken..
Moderators: Jerry Stam