740 opgehaald uit Frankrijk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 10:57 #1262744
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eigenaar is bekend
Wij hebben met de buurman (engelsman!) van de garage gesproken en weten nu vrij veel van deze auto. Is altijd in de zelfde familie gebleven en de onderhoudsgeschiedenis is er ook gedeeltelijk bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 12:23 #1262752
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gl dus 200e
Omdat het een gl is en geen gle denk ik dat het een b200e is.
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 12:24 #1262753
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi

Leuk, zo'n rescue van een 740. Ben benieuwd. Tezien op de ALV ?

Groet Rudiger
Leuk, zo'n rescue van een 740. Ben benieuwd. Tezien op de ALV ?

Groet Rudiger
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 12:37 #1262757
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic kleur

Fantastische couleur! Proficiat.

jb
Fantastische couleur! Proficiat.

jb
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 13:20 #1262761
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic strak
Strakke actie!
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 17:20 #1262785
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Ja het is een........ B200E.
Dag, beste mensen
Ja het is een B 200E met 120 pk en ook zat er nog arco op dat wist ik niet omdat de sleutels eerst zoek waren en zoals jullie op de foto,s kunnen zien is het een beetje Franse slag daar op
het terein, is dat ook wel een beetje te snappen, maar de man was wel van zeer goede wil en kwam mij betrouwbaar over.
Hij zij mij dat de motor en bak een ( M46 ) 100% waren, hij zal meteen starten daar was hij zeer stellig in, en ik had daar vertrouwen in dat dat ook goed zou gaan ( had er een goed gevoel bij ).
En hij starte ook meteen en liep met een ook op 4 cilinders mooi rond uitlaat wel wat lek maar wat wil je naar lange stilstand is dat heel normaal.
Wij hebben hem eerst maar eens uit het gras getrokken stond ook nog op de handrem, zeer slim maar ja het zij zo, was even knap en los was de handrem.
Nadat hij op de verharding stond en er wat mee heen en weer gereden waren om te zien wat de remmen deden, nou die liepen aan vooral achter as.
Dus meteen maar de wielen er af en een remrevivie uitgevoerd ,en de zaak ontluchten natuurlijk.
En dus ook even de achter schijven er af om te zien hoe het met de remvoering is van de handrem, deze zijn namelijk geplakt en kunnen los gaan zitten naar verloop van tijd.
Maar dat zag er zeer goed uit, dus schijven er weer op en wat koelvloeistof er bij en weer wat lucht in de banden op naar Friesland.
Bert in mijn 965, en ik in de 740 en dat ging mooi, rustig aan ca. 100/110 km met een in ons ogen netjes verbruik van 1 op 13.3.
En datum afgifte kenteken is 6-12-1984. dit even voor de nieuwsgierige onder ons.
Heb hem vanmorgen bij Bosscha even op de brug gehad om de onderkant even beter te bekijken, en hij is geheel roestvrij.
Ik moet er natuurlijk nog wel wat aan nakijken en herstellen zoals de uitlaat, het contactslot hij wil soms niet uit als je de sleutel terug draait en verder nieuwe reactiestang rubber,s.
Deze zijn kompleet op.
En verder de hemel en stoelen / bank vervangen.
O ja bijna vergeten, de Carte gris ( Franse kenteken ) was bij aankoms ook nog eens zoek, die bleek ook ergens in die oude loods te liggen de man liep zelf rood aan door al het zoeken.
Maar na ca. een klein uurtje kwam die ook boven water, en gelukkig maar voor mij dan natuurlijk.
Kortom wij hebben weer wat leuks om de tijd door te komen, niet dat ik mij anders verveel of zo.
En het was leuk om zoiets te doen, zou het zo weer doen als het aan mij ligt.
En Bert nog bedankt voor je aanbod om deze klus samen te doen.
Groeten Henk
En...... tot morgen zal ik maar zeggen.
Ja het is een B 200E met 120 pk en ook zat er nog arco op dat wist ik niet omdat de sleutels eerst zoek waren en zoals jullie op de foto,s kunnen zien is het een beetje Franse slag daar op
het terein, is dat ook wel een beetje te snappen, maar de man was wel van zeer goede wil en kwam mij betrouwbaar over.
Hij zij mij dat de motor en bak een ( M46 ) 100% waren, hij zal meteen starten daar was hij zeer stellig in, en ik had daar vertrouwen in dat dat ook goed zou gaan ( had er een goed gevoel bij ).
En hij starte ook meteen en liep met een ook op 4 cilinders mooi rond uitlaat wel wat lek maar wat wil je naar lange stilstand is dat heel normaal.
Wij hebben hem eerst maar eens uit het gras getrokken stond ook nog op de handrem, zeer slim maar ja het zij zo, was even knap en los was de handrem.
Nadat hij op de verharding stond en er wat mee heen en weer gereden waren om te zien wat de remmen deden, nou die liepen aan vooral achter as.
Dus meteen maar de wielen er af en een remrevivie uitgevoerd ,en de zaak ontluchten natuurlijk.
En dus ook even de achter schijven er af om te zien hoe het met de remvoering is van de handrem, deze zijn namelijk geplakt en kunnen los gaan zitten naar verloop van tijd.
Maar dat zag er zeer goed uit, dus schijven er weer op en wat koelvloeistof er bij en weer wat lucht in de banden op naar Friesland.
Bert in mijn 965, en ik in de 740 en dat ging mooi, rustig aan ca. 100/110 km met een in ons ogen netjes verbruik van 1 op 13.3.
En datum afgifte kenteken is 6-12-1984. dit even voor de nieuwsgierige onder ons.
Heb hem vanmorgen bij Bosscha even op de brug gehad om de onderkant even beter te bekijken, en hij is geheel roestvrij.
Ik moet er natuurlijk nog wel wat aan nakijken en herstellen zoals de uitlaat, het contactslot hij wil soms niet uit als je de sleutel terug draait en verder nieuwe reactiestang rubber,s.
Deze zijn kompleet op.
En verder de hemel en stoelen / bank vervangen.
O ja bijna vergeten, de Carte gris ( Franse kenteken ) was bij aankoms ook nog eens zoek, die bleek ook ergens in die oude loods te liggen de man liep zelf rood aan door al het zoeken.
Maar na ca. een klein uurtje kwam die ook boven water, en gelukkig maar voor mij dan natuurlijk.
Kortom wij hebben weer wat leuks om de tijd door te komen, niet dat ik mij anders verveel of zo.
En het was leuk om zoiets te doen, zou het zo weer doen als het aan mij ligt.
En Bert nog bedankt voor je aanbod om deze klus samen te doen.
Groeten Henk
En...... tot morgen zal ik maar zeggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 18:16 #1262790
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fris
Een heerlijk frisse kleur, die kom je in Nederland niet zo vaak tegen. Ik niet in ieder geval
Heb je nog meer foto's? Waarom moet het interieur vervangen worden bijvoorbeeld? Succes en plezier er mee in ieder geval!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 19:01 #1262801
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo zie je maar, er zijn Fransen met smaak
Wat een mooie vonst! Erg veel mooie kilometers gewenst met deze prachtige uitvoering!
Groet,
Támas
Groet,
Támas
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 20:48 #1262819
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic stoelen / achterbank
Hoi, Niels
Bestuurdersstoel stof is versleten, lendesteun stuk en zit erg zacht te zacht, achterbank is ook niet erg netjes meer.
Wil hem wel zo origineel mogelijk houden dat wel.
Groeten Henk<p style="margin: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal">
Bestuurdersstoel stof is versleten, lendesteun stuk en zit erg zacht te zacht, achterbank is ook niet erg netjes meer.
Wil hem wel zo origineel mogelijk houden dat wel.
Groeten Henk<p style="margin: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal">
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2010 20:13 #1263383
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic purist!
Aan de buitenzijde lijkt de slijtage mee te vallen, maar op kleine foto's kan de boel er wat beter uit zien wellicht dan de werkelijkheid.
Mooi dat je hem zo origineel mogelijk wil houden. Een purist
net als ik. Ik ga binnenkor ook eens kijken of ik een helemaal strak stoffen interieur voor mijn 944 kan vinden. Precies de zelfde problemen als jij.
Mooi dat je hem zo origineel mogelijk wil houden. Een purist
Moderators: Jerry Stam