Project board-computer van start.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als je grotere injectoren in je inlaatspruitstuk zet, zal de ECU de lengte van de inspuiting verkorten om zo op dezelfde hoeveelheid ingespoten brandstof uit te komen (onder vergelijkbare omstandigheden). De ECU kan dat, omdat ie feedback krijgt via allerhande sensoren. Maar de boordcomputer gebruikt geen feedback. Die ziet alleen bepaalde signalen binnenkomen, maar merkt niet dat bij die kortere inspuitduur dezelfde hoeveelheid brandstof ingespoten wordt. Dat zul je ergens moeten kunnen compenseren. Tenzij inspuitsignaal en injectoren van de 480 even groot zijn als die van de 7/90(0).
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zal je blijven volgen op het forum.
En als het lukt vertel je hier hoe je het gedaan hebt, rijdt straks iedereen van de vereniging met een boardcomputer.
Als ze iemand van hier dan een keer vragen of je ook lid bent van de vereniging, kun je gewoon zeggen kijk maar naar mijn dashboard
Groetjes Peter
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar je hoeft de originele display toch niet te gebruiken? Het leukste zou zijn om een display te gebruiken die uitziet alsof ie een broertje van de digitale buitentemperatuurmeter voor de 900 is.Baseman schreef : Vooralsnog denk ik dat de grootste uitdaging is, om het ding netjes verlicht te krijgen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt, ik kheb al gezien dat ik dat kan gebruiken.peter2801 schreef : Hoi Bas, om te beginnen wens ik je heel veel succes met je project, ik hoop voor je dat het lukt.
Vervelend genoeg, heb ik net het display in een 'afgeschreven' UK unit gezet en de rest rebij gepropt, maar er doemen al <strike>problemen</strike> uitdagingen op.
De buid waar het lampje van het knipperlicht zijn licht door schijnt, zit in de weg, en niet zo'n beetje ook, de helft moet eraf, om het passen te krijgen.
De koelvloeistoftemp-meter kan er wel terug in, maar alleen als je het stuk plastic verwijderd, waar het lampje de meter verlicht.Dan heb je dus een donkere meter, rechtsonder.
De snelheidsmeter kan ook wel terug, maar dan zonder het palletje om hem op nul te drukken, dus het nulstellen van de dagteller gaat daarbij verloren.
Ook jammer.
Het in eerste instantie ogenschijnlijk ronde display is, zoals op de foto's hierboven te zien is, verkant.Sterker nog, het is een LCD schermpje van 8 bij 8 en die kun je dus niet op maat knippen....Dus steekt er een stuk uit de tellerbakbehuizing, ook kweer slordig...
Enfin, allemaal dingen die ik net tegenkwam..........
Ik zt er nu over te denken om hem maar gewoon compleet met print in een behuizing te zetten en ergens te monteren.Normaal bezien zou in de middenconsole een mooie plek zijn, ware het niet dat er al een Navigatie in zit en het nogal vol is.
Ik ga er eens rustig over nadenken.
Ik heb overigens het vermoeden dat de S/40 teller, met dat zelfde infocentre, wel in een bak past met afgeronde bovenkant, misschien dat ik kdie nog op de kop kan tikken.
Overigens is het natuurlijk een prima gelegenheid om een digitale snelheidsmeter te maken, net als digitale toerenteller ......
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.scangauge.com/ "> www.scangauge.com/
Helaas staat de 940/960 er niet tussen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bespaar je de kosten, die werkt niet.ScanGauge werkt enkel met OBDII en die zit niet in de 900 serie.rdr96 schreef : Ga dit draadje ook volgen met grote interesse. Zelf was ik dit tegen gekomen....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is het mooi van de hoeveelheid info op deze site. Volvo 850 staat op de lijst waarbij het zou werken. De info die hier op de site staat mbt OBDII gaf de doorslag dat het niet zou gaan werken. Wel jammer natuurlijk aangezien ikzelf niet zo heel veel kennis heb om met de elektronica om te gaan die hiervoor nodig is. Misschien nog wel te leren.... maar voorlopig volg ik het geheel met buitengewone interesse.Baseman schreef : Bespaar je de kosten, die werkt niet.ScanGauge werkt enkel met OBDII en die zit niet in de 900 serie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, voor 1995 staat ie er zelfs op dat het met de 850 met 2.3 engine zou werken.Hoeveel zij er daarvan precies geleverd? 0 (nul)rdr96 schreef : Volvo 850 staat op de lijst waarbij het zou werken.
Ik zou aan die site niet te veel waarde hechten aangaande Volvo compatibiliteit.Geld voor bijna alle sites waar specs van Volvo op staan, zoals voor de 700/900 serie, dat ie:
- voorwielaandrijving heeft, of All-wheel-drive.
- Dat ie een 2.1 liter HPT zou hebben
- dat een B230FB op 155PK zou draaien
- Een LPT te tunen is en van 165 naar 185 pk kan, terwijl ie met 135 uit de fabriek rolt
- Dat het zou werken behalve op de 740 met 3 literblok (duh...dat klijkt me ook)
- en meer van dat soort rare fratsen.
Anyway, projectje ligt even stil, want het display is stuk gegaan.Nieuwe display voor 7 euro is weer onderweg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
kwam deze advertentie tegen op MP. Als je nog meer onderdelen wilt om mee te knutselen; hij heeft een hoop van de 480. En op de foto zie ik ook wat infocenter onderdeeltjes.
Dus ik dacht, misschien heb je er wat aan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Welke advertentie?
groetjes
Mathy