- Berichten: 8
knakkende wielen bij maximale stuur uitslag...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2010 02:16 #1259421
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Andere keuze
Hallo Volvisti
Het Ackerman-principe wordt bij alle auto's gebruikt. Volvo heeft ervoor gekozen, om heel ver insturen mogelijk te maken. Bij achteruitrijden wordt nog net iets verder ingestuurd (door de krachten op de banden) dan bij vooruit rijden. Heel ver insturen heeft het voordeel dat de draaaicirkel ontzettend klein is. Maar dus ook het nadeel dat je wel heel dicht bij het gebied komt, waar bijeffecten op kunnen treden.
groetjes
Mathy
Het Ackerman-principe wordt bij alle auto's gebruikt. Volvo heeft ervoor gekozen, om heel ver insturen mogelijk te maken. Bij achteruitrijden wordt nog net iets verder ingestuurd (door de krachten op de banden) dan bij vooruit rijden. Heel ver insturen heeft het voordeel dat de draaaicirkel ontzettend klein is. Maar dus ook het nadeel dat je wel heel dicht bij het gebied komt, waar bijeffecten op kunnen treden.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2010 02:34 #1259423
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ackerman
Onze Volvo's kloppen ook niet vlgs het Ackerman principe.
Niet erg, recht uit en een flauwe bocht gaat goed, er is dan een minimale afwijking.
Niet erg, recht uit en een flauwe bocht gaat goed, er is dan een minimale afwijking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-01-2010 11:39 #1259445
door Alexander Satter
dit effect verergert nog eens als er (veel) speling op de voorste reactiestang rubbers zit
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic reactie
Mathy schreef : Bij achteruitrijden wordt nog net iets verder ingestuurd (door de krachten op de banden) dan bij vooruit rijden.
dit effect verergert nog eens als er (veel) speling op de voorste reactiestang rubbers zit
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2010 20:42 #1259979
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weer wat geleerd
Keedan, ik zal de boel gewoon even laten checken of alles vast zit en dergelijke als ie weg mag voor een beurt. Maar blijkbaar zijn onze woggies toch echt van het knakken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





