informatie auto uit Frankrijk importeren Nu met foto's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2010 19:34 #1286450
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic procedure
officieel is de oude eigenaar verplicht bij verkoop een minstens nog 6 maanden geldige c-t (apk) bij te voegen.
De auto kan ook verkocht worden voor onderdelen. Dan moet er een notitie worden gemaakt "vendu pour pieces" op de carte-gris'
.Vervolgens wordt in drievoud een "certificat de session d"une vehicule" worden opgemaakt. Deze formuliern kunnen gewoonweg worden gedownload en bij de eigenaar thuis ingevuld worden door beiden partijen.
1 is voor de oude eigenaar. 1 voor de nieuwe, 1 voor de prefecture.
Dan is alles geregeld qua papierhandel.
Vervolgens verzekeren en met een nog geldige ct bekeurings-risico vrij Frankrijk door.
Zonder geldige ct kan natuurlijk ook..
Succes, Rolf
De auto kan ook verkocht worden voor onderdelen. Dan moet er een notitie worden gemaakt "vendu pour pieces" op de carte-gris'
.Vervolgens wordt in drievoud een "certificat de session d"une vehicule" worden opgemaakt. Deze formuliern kunnen gewoonweg worden gedownload en bij de eigenaar thuis ingevuld worden door beiden partijen.
1 is voor de oude eigenaar. 1 voor de nieuwe, 1 voor de prefecture.
Dan is alles geregeld qua papierhandel.
Vervolgens verzekeren en met een nog geldige ct bekeurings-risico vrij Frankrijk door.
Zonder geldige ct kan natuurlijk ook..
Succes, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2011 12:13 #1314614
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic nog even op kenteken houden.
Stel, je hebt alles conform de regels zoals hierboven omschreven afgehandeld. Is het dan mogelijk om nog een tijdje op Frans kenteken te rijden?
Anders: ik heb van Lo een prachtige 740 est. aut. gekocht. Was een Nederlandse auto, is ingevoerd in Frankrijk, en nu is weer in Nederland. Geldige A.P.K. en (nog) verzekerd via Lo. Kan/mag ik dan, uiteraard na overeenkomst/goedkeuring met Lo, nog even op Frans kenteken doorrijden? Wytze had laatst ook zoiets. (vreemde snuitersrit 2010) Dan zou ik nl. rustig even de "oude" 740 kunnen "afhandelen" en kan dubbele wegenbelasting en verzekering voorkomen worden.
Is er iemand (Wytze?) die hier uitsluitsel over kan geven? Anders moet ik als de wiede-wiede weerga naar de R.D.W. en kan Lo zijn verzekering opzeggen. (ik zou Lo op korte termijn nog even berichten.) Mijn dank is groot
Anders: ik heb van Lo een prachtige 740 est. aut. gekocht. Was een Nederlandse auto, is ingevoerd in Frankrijk, en nu is weer in Nederland. Geldige A.P.K. en (nog) verzekerd via Lo. Kan/mag ik dan, uiteraard na overeenkomst/goedkeuring met Lo, nog even op Frans kenteken doorrijden? Wytze had laatst ook zoiets. (vreemde snuitersrit 2010) Dan zou ik nl. rustig even de "oude" 740 kunnen "afhandelen" en kan dubbele wegenbelasting en verzekering voorkomen worden.
Is er iemand (Wytze?) die hier uitsluitsel over kan geven? Anders moet ik als de wiede-wiede weerga naar de R.D.W. en kan Lo zijn verzekering opzeggen. (ik zou Lo op korte termijn nog even berichten.) Mijn dank is groot
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2011 12:58 #1314617
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 14 dagen
Beste GeeJee,
je mag een auto 14 dagen op een buitenlands kenteken in Nederland rijden. Na die periode moet hij of weg, of ingevoerd zijn. Zie <a href=" www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/ " target="_blank">hier op de site van de belastingdienst, daar staat ook een link naar het aanmeldformulier.
je mag een auto 14 dagen op een buitenlands kenteken in Nederland rijden. Na die periode moet hij of weg, of ingevoerd zijn. Zie <a href=" www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/ " target="_blank">hier op de site van de belastingdienst, daar staat ook een link naar het aanmeldformulier.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2011 22:54 #1314684
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic kenteken uitstel.
Hoi Bart,
Dank voor je reactie, goeie tip. Inmiddels hebben er ook al meerdere aardige mensen via p.b. goede tips gegeven, waarvoor dank!
Dank voor je reactie, goeie tip. Inmiddels hebben er ook al meerdere aardige mensen via p.b. goede tips gegeven, waarvoor dank!
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
02-05-2011 01:04 #1314698
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Er is maar een ding belangrijk bij het autorijden
En dat is dat je verzekerd bent.
Met de snuiters rit liep mijn verzekering nog. En de fiscus en douane?
Ach het was een bijna belastingvrije wagen dus wat valt er dan nog te halen voor die jongens voor die twee weken. Ben wel eens aangehouden door de politie met een duits export kenteken. Agent wist het allemaal niet maar vond het feit dat ik duitse papieren op mijn naam en de verzekering tot maand na aanschaf kon laten zien meer als ruim voldoende.
Met de snuiters rit liep mijn verzekering nog. En de fiscus en douane?
Ach het was een bijna belastingvrije wagen dus wat valt er dan nog te halen voor die jongens voor die twee weken. Ben wel eens aangehouden door de politie met een duits export kenteken. Agent wist het allemaal niet maar vond het feit dat ik duitse papieren op mijn naam en de verzekering tot maand na aanschaf kon laten zien meer als ruim voldoende.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2011 21:19 #1314765
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Dacht ik ook.
Wytze,
Volgens de verkoper is de auto nog verzekerd totdat hij de verzekering opzegt. De nog geldige papieren heb ik ook bij me. Toch rij ik er maar niet mee, donderdag wel even Utrecht-Nieuwegein naar de RDW. Dit zal ik ook even melden bij mijn verzekering. Zo'n eenmalige dag-kenteken sla ik even over.
Het is wel een uniek exemplaartje, al zeg ik het zelf. Puntgaaf, complete historie, 2-de eigenaar etc. Je zult hem nog wel een keertje zien...
Volgens de verkoper is de auto nog verzekerd totdat hij de verzekering opzegt. De nog geldige papieren heb ik ook bij me. Toch rij ik er maar niet mee, donderdag wel even Utrecht-Nieuwegein naar de RDW. Dit zal ik ook even melden bij mijn verzekering. Zo'n eenmalige dag-kenteken sla ik even over.
Het is wel een uniek exemplaartje, al zeg ik het zelf. Puntgaaf, complete historie, 2-de eigenaar etc. Je zult hem nog wel een keertje zien...
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-05-2011 01:03 #1314776
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic leuk joh
Je kunt het beste om een uur of half elf smorgens naar de RDW gaanvoor identiteitscontrole.
Dan ben je zeker voor 12 uur weer weg is mijn ervaring. En bij jouw is het helemaal simpel omdat het een bekend voertuig is. Hoeven ze niets meer bij te zoeken mbt de typegoedkeuring.
Chassisnummer controleren, kijken of ie niet uit drie stukken bestaat en klaar.
Enjoy
Dan ben je zeker voor 12 uur weer weg is mijn ervaring. En bij jouw is het helemaal simpel omdat het een bekend voertuig is. Hoeven ze niets meer bij te zoeken mbt de typegoedkeuring.
Chassisnummer controleren, kijken of ie niet uit drie stukken bestaat en klaar.
Enjoy
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2011 07:55 #1314779
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic avonturen.
We gaat het avonturen. Dat 10.30 uur staat me wel aan.
De meeste zeggen: "zorg dat je om 07.00 uur voor de poort staat, om 08.00 beginnen ze. De RDW jongens zijn erg vriendelijk. Alleen met "Opoe" werd ik met veel "gemopper" door de douane meneer afgehandeld omdat ik geen afspraak had...(vanwegen eventuele invoerrechten...
)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2011 11:15 #1314791
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alvast
bij het douane kantoor de formulieren (bpm) halen en van te voren invullen.
Vinden ze leuk. Dan gaat 't sneller.
Mvg, Rolf
Vinden ze leuk. Dan gaat 't sneller.
Mvg, Rolf
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-05-2011 11:23 #1314792
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tja kan je van te voren halen maar
voor deze wagen stelt het invullen niets voor.
Ook al omdat voor de wagen al BPM betaald is in het verleden.
Misschien hoef je niet eens naar de douane omdat ie zijn oude kenteken krijgt.
Ook al omdat voor de wagen al BPM betaald is in het verleden.
Misschien hoef je niet eens naar de douane omdat ie zijn oude kenteken krijgt.
Moderators: Jerry Stam