Afterlife old Volvo's (mostly) of een automobiel toekomst met minder uitstoot/verbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ghia schreef : Schuld is kapitalisme en zijn hoofdmacht 'GREED'.
Dat hun kinderen/kleinkinderen met de shit zitten interesseerd ze niet, immers zij zijn het type mens wat voor het korte (eigen) gewin gaat.
Dus het is de schuld van het kapitalisme ??
het kapitalisme heeft er juist wel degelijk in grote mate voor gezorgd dat auto's zuiniger en minder vervuilend zijn geworden, dit komt omdat mensen graag het beste willen kopen, en als de auto van producent A beter is als die van producent B, zal producent B zijn auto's verbeteren om zo weer iets te verkopen. marktwerking heet dat . die verbetering is afgelopen jaren vooral geweest op brandstofgebruik. immers, de benzine is ook steeds duurder geworden, en men krijgt tegenwoordig ook minder bijtelling als de co2 uitstoot relatief gezien laag is. dit is dus beter voor je kinderen/kleinkinderen .
in een communistisch stelsel zouden we misschien allemaal nog in trabantjes rijden. we kunnen toch alleen maar bij producent A kopen, dus waarom zou die zijn auto's technisch verder ontwikkelen ? hij verkoopt toch wel . dit zou dus nog vele malen slechter zijn voor de uitstoot, en hiermee dus voor je kinderen/kleinkinderen waar jij je zorgen over maakt .
het probleem van vandaag de dag is, dat er steeds minder van het kapitalisme zichtbaar is. bedrijf A en B zijn erg groot, dan komt bedrijf C met een erg goed idee, maar C wordt gelijk opgekocht door A of B uit zelfbescherming. dit neigt dus meer naar het communisme i.p.v. het kapitalisme.
met andere woorden, je uitspraken lijken nergens op gebaseerd. voer eens een paar goede argumenten aan .
Groeten, Kevin
p.s: het is "Who killed" i.p.v. "Woh killed"
Volvo 740 Turbo Intercooler Estate - Wit - 1986 - 164.000 km - B230FT
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
En in de praktijk eens kijken of dit werkt.
 
av jb
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
PS:kevinspui schreef : Dus het is de schuld van het kapitalisme ??
.
Ja!
het kapitalisme heeft er juist wel degelijk in grote mate voor gezorgd dat auto's zuiniger en minder vervuilend zijn geworden.
Niet waar!
Kijk maar naar de SUV's, door (verkeerd) kapitalisme hebben ze alle wetten kunnen omzeilen.
EV's zouden echt een stuk zuiniger zijn geweest en beter maar ....
in een communistisch stelsel zouden we misschien allemaal nog in trabantjes rijden.
Waar zeg ik dat communisme beter is ...
het probleem van vandaag de dag is, dat er steeds minder van het kapitalisme zichtbaar is. bedrijf A en B zijn erg groot, dan komt bedrijf C met een erg goed idee, maar C wordt gelijk opgekocht door A of B uit zelfbescherming. dit neigt dus meer naar het communisme i.p.v. het kapitalisme.
Dat is juist pure kapitalisme, alles voor geld.
Geen lang termijn denken, maar alles voor het korte gewin.
Dit gaat ten koste van inovatie, want nieuwe bedrijven hebben niet de 'omkoop' kapitaal, dit is niet uit zelfbescherming maar voor het 'graaicultuurtje'. Men wil liever niet inoveren, dat kost geld en gaat ten koste van de miljoenen salarissen van de 'greedys'.
Daarom ontwikkeld alles zich tergend langzaam, maar de meest houden liever hun kop in het zand.
met andere woorden, je uitspraken lijken nergens op gebaseerd. voer eens een paar goede argumenten aan
Tadaaa:
Amerika houdt zich niet aan de eigen wetten omtrent auto veiligheid en verbruik en milieu, omdat daar alles te omzeilen is onder het motto kapitalisme, alles is met geld te koop of af te kopen.
In bv Duitsland worden mensen al verplicht te werken voor Opel voor een euro of 3 per uur.
Grote bedrijven in Nederland betalen amper belasting en betalen amper voor hun CO2 uitstoot.
Olie producerende bedrijven lappen bijna alle regels aan hun laars, of kopen die ook even af.
Moderne auto's verbruiken marginaal minder dan oudere en hebben een veel hogere CO2 stempel bij fabricage.
Goed voorbeeld is waterstof, de meeste wetenschappers wisten toch dat wordt nooit wat.
Een gedeelte van de auto industrie stak daar lekker veel geld in als rookgordijn om echt iets aan het 'aankomende' probleem te doen.
Een nieuwe '1973' komt eraan, maar dan is het geen kwestie van 'moedwillig' de kraan dicht houden, er komt gewoon te weinig uit.
Dankzij kapitalisme in zijn huidige 'greedy' way.
Maar voor jou is het waarschijnlijk allemaal hokus pokus of humbug, spreek je wel weer als de liter 2 euro doet ....
p.s: het is "Who killed" i.p.v. "Woh killed"
Och, grote jonge, je hebt een typ foutje ontdekt.
Als je nu op andere vlakken ook zo scherp bent is er nog hoop ....
Doe je wel voorzichtig, want met dit weer heb je een flink griepje zo te pakken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat zijn inderdaad wel goede argumenten , desalniettemin denk ik toch dat het kapitalisme er wél voor kan zorgen dat auto's zuiniger en schoner worden.Ghia schreef :
PS:kevinspui schreef : Dus het is de schuld van het kapitalisme ??
.
Ja!
het kapitalisme heeft er juist wel degelijk in grote mate voor gezorgd dat auto's zuiniger en minder vervuilend zijn geworden.
Niet waar!
Kijk maar naar de SUV's, door (verkeerd) kapitalisme hebben ze alle wetten kunnen omzeilen.
EV's zouden echt een stuk zuiniger zijn geweest en beter maar ....
in een communistisch stelsel zouden we misschien allemaal nog in trabantjes rijden.
Waar zeg ik dat communisme beter is ...
het probleem van vandaag de dag is, dat er steeds minder van het kapitalisme zichtbaar is. bedrijf A en B zijn erg groot, dan komt bedrijf C met een erg goed idee, maar C wordt gelijk opgekocht door A of B uit zelfbescherming. dit neigt dus meer naar het communisme i.p.v. het kapitalisme.
Dat is juist pure kapitalisme, alles voor geld.
Geen lang termijn denken, maar alles voor het korte gewin.
Dit gaat ten koste van inovatie, want nieuwe bedrijven hebben niet de 'omkoop' kapitaal, dit is niet uit zelfbescherming maar voor het 'graaicultuurtje'. Men wil liever niet inoveren, dat kost geld en gaat ten koste van de miljoenen salarissen van de 'greedys'.
Daarom ontwikkeld alles zich tergend langzaam, maar de meest houden liever hun kop in het zand.
met andere woorden, je uitspraken lijken nergens op gebaseerd. voer eens een paar goede argumenten aan
Tadaaa:
Amerika houdt zich niet aan de eigen wetten omtrent auto veiligheid en verbruik en milieu, omdat daar alles te omzeilen is onder het motto kapitalisme, alles is met geld te koop of af te kopen.
In bv Duitsland worden mensen al verplicht te werken voor Opel voor een euro of 3 per uur.
Grote bedrijven in Nederland betalen amper belasting en betalen amper voor hun CO2 uitstoot.
Olie producerende bedrijven lappen bijna alle regels aan hun laars, of kopen die ook even af.
Moderne auto's verbruiken marginaal minder dan oudere en hebben een veel hogere CO2 stempel bij fabricage.
Goed voorbeeld is waterstof, de meeste wetenschappers wisten toch dat wordt nooit wat.
Een gedeelte van de auto industrie stak daar lekker veel geld in als rookgordijn om echt iets aan het 'aankomende' probleem te doen.
Een nieuwe '1973' komt eraan, maar dan is het geen kwestie van 'moedwillig' de kraan dicht houden, er komt gewoon te weinig uit.
Dankzij kapitalisme in zijn huidige 'greedy' way.
Maar voor jou is het waarschijnlijk allemaal hokus pokus of humbug, spreek je wel weer als de liter 2 euro doet ....
p.s: het is "Who killed" i.p.v. "Woh killed"
Och, grote jonge, je hebt een typ foutje ontdekt.
Als je nu op andere vlakken ook zo scherp bent is er nog hoop ....
Doe je wel voorzichtig, want met dit weer heb je een flink griepje zo te pakken
Hét kenmerk van kapitalisme is de vrije markt. dit kan inderdaad gepaard gaan met een graai-cultuur e.d. als het niet goeed gehandhaafd wordt.
ik denk echter dat dit vooral gebeurd bij de grote bedrijven zoals bijvoorbeeld GM. dit zijn grote, logge bedrijven waar mensen inderdaad hun eigen belang bovend at van het bedrijf stellen.
ik denk dat zulke dingen niet, of minder zullen gebeuren bij kleine, innovatieve bedrijven zoals bijvoorbeeld Tesla, om maar iets te noemen. het probleem van vandaag de dag is echter dat zulke kleine, innovatieve bedrijven vaak kapotgemaakt worden door grote bedrijven zoals bijvoorbeeld GM.
het probleem is denk ik dus dat de grote bedrijven zó groot en machtig zijn geworden, dat ze inderdaad minder zullen innoveren e.d. terwijl de kleine bedrijven eigenlijk vaak niet eens een serieuze kans krijgen op de markt, omdat de zogenaamde "vrije markt" gewoon wordt gedomineerd door enkele grote bedrijven.
dit zou in een echte vrije markt, zoals dat bij het kapitalisme bedoeld is, niet het geval mogen zijn.
ik denk dat het probleem niet direct ligt bij het kapitalisme, maar meer bij de bedrijfsvoering van de grote bedrijven en misschien gedeeltelijk ook wel bij de overheid, die soms toch wel snel meegaat met de grote bedrijven. kijk inderdaad maar naar de waterstof-subsidie in Amerika.
P.S: ik probeer helemaal niet om op de man te spelen, mocht je dat misschien denken. ik vind het gewoon leuk om een goede discussie te hebben. niets mis mee, toch ?
Volvo 740 Turbo Intercooler Estate - Wit - 1986 - 164.000 km - B230FT
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Marktwerking is een prima middel en het beste onderdeel van kapitalisme, gevaar is alleen dat het door kan slaan naar alleen zicht voor kapitaal.
Men weet het en doet er soms wat aan, maar meestal niet en das sjammer ... het gaat ten koste van heel veel ....
 
Gr
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





