Afterlife old Volvo's (mostly) of een automobiel toekomst met minder uitstoot/verbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
'Naast een hoop Volvo's, zie ik een Saab 9000 en een Audi .... ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er is geen enkel ander land waar je zo zwaar bestraft wordt voor een vervuilende auto als Nederland.
en bovendien is er geen enkel ander land waar je zoveel subsidie krijgt als je in een zuinige auto rijdt.
waarom denk je dat de Prius de bestverkochte auto is de afgelopen maanden ?
vanwege het mooie uiterlijk, of misschien omdat hij zo lekker rijdt ?
of zou het toch vanwege de 14% bijtelling en vanaf 2010 wegenbelastingvrij rijden zijn ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rijden daarom vele oude auto's met 'aftermarket' katjes en andere 'verbeterende' systemen.
Zwaardere APK (Tüv) maar dan wel weer eens in de twee jaar.
Een oldtimer krijg je niet zomaar als oldtimer op de weg, dus gewoon belasting betalen.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
En misschien en wel zeker, is die Prius vervuilender en vuiler dan de gemiddelde 740, en dan niet alleen gelet op de levensduur, dus: in aanmerking genomen de energie en kosten die nodig is/zijn voor de produktie en dat afgezet tegen de gemiddelde levensduur.
Denk alleen maar eens aan alle schaarse (edele)metalen welke gedelfd en vervolgens verwerkt moeten worden in zo'n batterij batterijen.
Eigenaren, van welk merk dan ook, (liefst Volvo) zouden juist, naarmate men langer met dezelfde auto blijft rijden, fors beloond moeten worden!
Gelukkig is Theo van Duren (jawel) uit het Brabantse Reek afgereisd naar Kopenhagen met een Volvo-bus van 12 ton, om tegengas te geven tegen de milieu-terreur. Want, zeg nu zelf: wie stoot nu het meest seeootwee uit, de natuur of de mens?

mvh

jb
- John Blummel
- Nieuw lid
-
De inhoud van dit bericht (een copy-paste van een andere website) is verwijderd omdat het plaatsen van dergelijke kopieën, met in dit geval ook een flinke lengte, de leesbaarheid op dit forum niet ten goede komt. Bovendien komt de aangehaalde informatie beter tot z'n recht op de website waar het oorspronkelijk stond (zie <a href=" www.wnbf.nl/ " target="_blank">hier) omdat de links op die pagina wel werken en de foto's daar wel zichtbaar zijn. END MODBREAK
- V700 register
- Nieuw lid
-
Qua wind en zonne energie liggen we ook niet exact op top-posities. DE heeft een mooie subsidieregeling er voor. In Zweden en vooral Denemarken doen ze het erg goed met vanallerlei alternatieve energie en passief-huizen.
De hele CO2 manie vind ik moeilijk te beoordelen. Over het hoe en waarom van CO2 als broeikasgas is nog niet het laatste gezegd. Laatste 10 jaar niet meer CO2 uitgestoten, wel een hogere temp. Ook zijn er diverse andere gassen die het broeikaseffect ondersteunen.
Wat ik veel zorgwekkender vind is dat de brandstof op raakt. Wanneer er over een aantal jaren de energie echt duur is.
De opwarming en de oprakende reserves kunnen met een oplossing aangepakt worden, en dat is overgaan op alternatieve energiebronnen, die niet afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen en minder/geen CO2 uitstoten, en dan liefst nog dat die bronnen een korte CO2 cyclus hebben. Misschien solar, biomassa, wat kernenergie, flink besparen en minder producten verspillen? dan ben je al een best end. Misschien kan daar al een flink % mee afgedekt worden (30+ %?).
Wanneer er ingezet zal worden op non-fossiele brandstoffen zalhet CO2 probleem vanzelf ook verminderen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Teveel wordt overgelaten aan de industrie en de meeste denken maar aan winst op korte termijn, voor hun zelf.
Dat hun kinderen/kleinkinderen met de shit zitten interesseerd ze niet, immers zij zijn het type mens wat voor het korte (eigen) gewin gaat.
Dat het geaccepteerd is geweest dat sommige autobouwers geld pompten in het 'waterstof verhaal' geeft aan hoe ver ze de boel wilden blijven bedonderen.
Als je kijk naar hoe het toepassen van veiligheid in auto's zich ontwikkelde is exact dat van brandstofbesparende technieken.
'How killed the Electric car' geeft aan hoe ver GM al wilde gaan om de toekomst tegen te gaan.
Maar op dit moment wordt er nog teveel verdiend aan het maken van rotzooi, ook een auto is nu gedegradeerd tot een 'wegwerp artikel'.
Helaas zijn er 'voldoende' wetenschappers die voor een paar centen hun ziel willen verkopen en daarvoor de wetenschap na gelieve aanpassen.
Dat er een Prius op de markt gezet moet worden om te kunnen 'kijken' of de markt er wel rijp voor is.
Aktie is nu en zet eens wat intelligente mensen aan de top van de 'GM's van de autowereld ...
- John Blummel
- Nieuw lid
-

MVH

John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou, John, dat lijkt me toch wel, want het is echt niet moeilijk.john b schreef : Bedankt jongens, ik wilde iets soortgelijks proberen, echter mijn technisch computerinzicht was niet toereikend.
Samengevat:
- Je zie een artikel op het internet wat je hier wil delen
- in de adresbalk, daar waar dat http://www.-en de rest staat, kopieer je alle letters die er staan, hierna te noemen: link, door met de muis te selecteren en op control-toets te drukken en gelijktijdig op de letter c.
- in een forumposting(die je succesvol weet aan te maken) klik je 1 keer met de muis op de plek waar je de verwijzing wil en je plakt de link. (control-toets ingedrukt houden (die met Ctrl erop, linksonder) en de letter v indrukken, en beide weer loslaten.)
- Done, op opmerking plaatsen klikken, opgelost.
(Ik had dit ook als PB kunnen sturen, maar met opzet doe ik het even op het forum, wellicht hebben meer mensen er iets aan.)