Vreemde snuiter!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 09:36 #1256707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is dit wat?
Ik ken deze bedrijven verder niet maar wat ik her en der op internet zo lees zijn de reacties positief.
Zij restaureren de auto's in polen.
<a href=" www.romiclassiccars.nl/ "> www.romiclassiccars.nl/
<a href=" www.firstfloor.nl/?sitetype=restauratie&page=restauratie "> www.firstfloor.nl/?sitetype=restauratie&page=restauratie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 10:12 #1256711 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lakken

Niels van Roij schreef : Dan hoop ik dat je goede vriendjes bent met een spuiter*, want ik heb eens geinformeerd voor mijn 944 (en die is qua formaat min of meer, grofweg, plusminus gelijk aan je CX) en dat spuiten kost me een berg geld! Als je het zonder afplakken wil doen in ieder geval. Ik wil het perfect hebben, dus goed alles demonteren en schuren voor optimale hechting en niet eenvoudigweg stripjes en dergelijke afplakken met tape. Dan komt de lak er na 3, 4 jaar weer fijn af bladderen. Bij mij kwamen ze uit op minimaal 7 mille...
Ik heb een nieuwe voorbumperhoes en achterbumperhoes die ik binnenkort ga laten spuiten, kost toch zo'n 500 euro. Ter illustratie.
*Anyways, als je nou toch een goede spuiter weet die minder rekenen wil, dan houd ik me natuurlijk graag aanbevolen!

Was die 7 mille de prijs als je 'm zelf schuurde, of als je 'm liet schuren? Ik was ooit eens voor twee bumpers en twee skirts, die allemaal de nodige voorbewerking nodig hadden 650 euro kwijt. Ach, ik zie 't wel. Het is in elk geval de bedoeling dat ik de auto wel compleet gestript aanlever. Dat wil ik zelf. Ik kan namelijk zelf wel de boel strippen en schuren.
Ciska: ik weet het niet hoor, mn auto in polen laten spuiten...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 10:24 #1256712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Polen
Hmm, alhoewel First Floor er wel redelijk vertrouwenwekkend uit ziet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 11:32 #1256717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ook niet

Michael Oud schreef : Ceska: ik weet het niet hoor, mn auto in polen laten spuiten...

Ik weet het ook niet. Wat ik wel weet is dat als ik zelf nog eens zo'n klus heb ik dat zeker zal gaan onderzoeken.
Even langsgaan (hier in NL), praatje maken, info vragen, prijsopgave, geboden garantie's, voorbeelden kijken etc.
Offtopic: 
Mijn ervaringen met Polen (en Kroaten en Hongaren) in de renovatiebouw is in ieder geval goed. De mannen die het werk uitvoeren werken knoepert hard voor relatief weinig. Leveren gedegen werk en doen precies wat je zegt. Het gaat alleen mis wanneer er een landgenoot van hun als voorman werkt. Deze neemt het niet zo nauw met de kwaliteit en afspraken worden snel vergeten. Die (dure) les heb ik meerdere keren geleerd en dat doe ik dus niet meer. Zonder zo'n middenmannetje werkt veel beter. Dat vinden de werkmannen zelf ook trouwens. 
Ontopic:
Met bovenstaande ervaringen denk ik dat ik best mijn auto in Polen zou laten spuiten of restaureren mits daar maar iemand van het NL bedrijf zelf de regie voert en aanwezig is. Als ze dan ook nog aantonen kwaliteits producten te gebruiken zou ik het wel aandurven. Als je hem dan ook nog zelf stript en voorbewerkt en zelf na spuiten weer opbouwd moet je toch redelijk wat geld kunnen uitsparen.       

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 15:20 #1256736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic laten doen

Was die 7 mille de prijs als je 'm zelf schuurde, of als je 'm liet schuren? Ik was ooit eens voor twee bumpers en twee skirts, die allemaal de nodige voorbewerking nodig hadden 650 euro kwijt. Ach, ik zie 't wel. Het is in elk geval de bedoeling dat ik de auto wel compleet gestript aanlever. Dat wil ik zelf. Ik kan namelijk zelf wel de boel strippen en schuren.
Ciska: ik weet het niet hoor, mn auto in polen laten spuiten...

Dat was een prijs voor als ik alles zou laten doen. Maar volgens mij is het best gecompliceerd als je nog nooit een auto geheel uit elkaar hebt geschroefd om dat eventjes te doen, na een jaar of 15 a 18 zit alles ook nog eens heerlijk vast. Bovendien moet je al die losse onderdelen ook even ergens kwijt zien te raken... Schuren en voorbewerken lijkt me ook een vak apart, om het écht goed te dan, deukjes wegwerken en  dergelijke plamuur krimpt vaak weer, dus het is nooit in één keer goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 15:59 #1256739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic watte

Niels van Roij schreef : Dat was een prijs voor als ik alles zou laten doen. Maar volgens mij is het best gecompliceerd als je nog nooit een auto geheel uit elkaar hebt geschroefd om dat eventjes te doen, na een jaar of 15 a 18 zit alles ook nog eens heerlijk vast. Bovendien moet je al die losse onderdelen ook even ergens kwijt zien te raken... Schuren en voorbewerken lijkt me ook een vak apart, om het écht goed te dan, deukjes wegwerken en  dergelijke plamuur krimpt vaak weer, dus het is nooit in één keer goed.

Strippen en schuren doe ik zelf, voorbewerken niet. Bendegek zeg. Trouwens, maak er in dit geval maar een jaar of 25 van ;-)
Eerst maar eens sparen voor twee nieuwe deuren.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 23:26 #1256818 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Afschuiven
Hallo Volvisti
Zelf de voorbereiding voor het spuiten doen spaart je een hoop geld.  Zolang het goed gaat.  Blijkt naderhand dat er iets mis is, dan bestaat de kans de de spuiter jou de schuld daarvan in de schoenen schuift.  Dat is onmogelijk als je hem dat werk laat doen.  Maar zoals al gezegd, daar betaal je dan wel een prijs voor.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2009 10:21 #1256845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geil jah
Ja dit is toch wel een leuk dingetje..
Gefeliciteerd, en succes met de restauratie

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
14-12-2009 20:19 #1256894 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic toch

Mathy schreef : Hallo Volvisti
Zelf de voorbereiding voor het spuiten doen spaart je een hoop geld.  Zolang het goed gaat.  Blijkt naderhand dat er iets mis is, dan bestaat de kans de de spuiter jou de schuld daarvan in de schoenen schuift.  Dat is onmogelijk als je hem dat werk laat doen.  Maar zoals al gezegd, daar betaal je dan wel een prijs voor.
groetjes
Mathy

de optie om zelf voorbereiden spaart idd een hoop geld zelf heb ik het ook gedaan bij mijn 780, echter als je het zelf voorbereid is het verstandig om met de toekomstig spuiter te overleggen wat je wel en niet kan doen voordat je begint.
dit heb ik ook gedaan,zodat hij kan zien wat de oude staat is van het toekomstig spuit project. Ik heb alle roest verwijderd en op zijn aanwijzingen en manier verwijderd, auto gedemonteerd foto's gemaakt van elke roestplek en van elk stadia van bewerking
foto zoals de roest plek is
ontroesten
fotomaken ontroeste plek
est middel erop
fotomaken
stralen
fotomaken
gronden/spuiten met spuitplamuur
naar alle tevredenheid van de spuiter
daarna heeft de plaatwerker/spuiter de laatste hand eraan gelegd en heeft zich er zeker nog 5 weken om bekommerd.
anders had hij waarschijnlijk 2 tot 3 keer zolang eraan moeten werken. Dus dit is zeker een manier van besparen en toch drie jaar garantie gehad op het spuitwerk en roest van binnenuit.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2009 20:11 #1258402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgehaald
Heb de CX net opgehaald, en man man man wat ben ik blij, en heb ik een mazzel. Aan de onderkant geen spatje roest! Niks, nada! Er moet wel een hoop gedaan worden, maar ik mag in mn handjes wrijven van geluk. Net meteen de LHM en de veerbollen laten vervangen. God wat rijdt dat zeg. Ik ben blij!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC