bandenspanning

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 22:01 #1256675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bandenspanning
Mijn V90 met michelin 205/55/R16 heeft 2,5 bar met stikstof. Erg goed. De druk was aanbevolen door de bandenleverancier Blok Profyle tyrecenter in Den Haag. Zeker het stikstof, ik laat het om een aantal maanden controleren maar de spanning blijft altijd gelijk. Probeer het eens zou ik zeggen.
info op: <u><a href=" www.profiletyrecenter.nl/displayLibraryP...spx?pageName=Stiksof Veel gestelde vragen_be"> www.profiletyrecenter.nl/displayLibraryP...spx?pageName=Stiksof Veel gestelde vragen_be
Slijtage van de banden is gelijkmatig. Moet er wel bij zeggen dat ik vaak alleen in de auto rij en sporadisch met bagage

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 22:10 #1256678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dopjes

Jeen V90 schreef : Mijn V90 met michelin 205/55/R16 heeft 2,5 bar met stikstof. Erg goed. De druk was aanbevolen door de bandenleverancier Blok Profyle tyrecenter in Den Haag. Zeker het stikstof, ik laat het om een aantal maanden controleren maar de spanning blijft altijd gelijk. Probeer het eens zou ik zeggen.
info op: <u><a href=" www.profiletyrecenter.nl/displayLibraryP...spx?pageName=Stiksof Veel gestelde vragen_be"> www.profiletyrecenter.nl/displayLibraryP...spx?pageName=Stiksof Veel gestelde vragen_be
Slijtage van de banden is gelijkmatig. Moet er wel bij zeggen dat ik vaak alleen in de auto rij en sporadisch met bagage

Heb je ook van die mooie groene ventieldopjes gekregen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 22:12 #1256679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ventieldopjes
Inderdaad, lichtgroen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 22:22 #1256683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stikstof
Tja ik heb maar 78% stikstof in mijn banden maar gelukkig blijven die ook prima op druk.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 23:22 #1256687 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ik ook
Ook ik kijk altijd op de band wat de max spanning mag zijn.
Kijk ook eens naar het draagvermogen van de band, als dit krap bemeten is, moet je de band uiteraard een beetje harder oppompen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2009 20:48 #1257646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rectificatie
Vanwege de sneeuw en ijs ging mijn V90 erg gemakkelijk glijden. Rolde te makkelijk over de voorwielen (onderstuur) en een aantal maal kwam ik niet van mijn plek. Heb nu de spanning na informatie bij Michelin, sticker om mijn deur, en ervaringen met 240 en 940, de spanning op de voorbanden naar 2.2 gebracht en achter naar 2.3bar. Vervolgens op een parkeerterrein gaan slippen met een beter resultaat. Ook rijdt de V90 comfortabeler op de openbare weg.
Mijn vraag is of andere V90 bezitters deze ervaringen ook hebben. Ik denk na alle info dat het toch aankomt onder welke condities bepaalde waarden gehanteerd moeten worden. Ben benieuwd naar de anderen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC