Welke compact camera (Sony DSC-W210/230, Canon IXUS 85 IS of Casio Exilim EX-Z300)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 20:28 #1256655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn ervaring
Ben van Ixus overgestapt op Fuji en daarna maar helemaal op een spiegelreflex. Ik vond persoonlijk snelheid (wanneer de eerste afdruk maken en hoelang tot de tweede en derde) erg belangrijk. De Ixus liep in een jaar in snelheid terug door de matige batterij. De Fuji kan met hogere ISO zonder flits (en dus sneller) wegkomen maar eigenlijk is er geen normale foto mee te schieten nu we eenmaal een Nikon hebben. Als ik nu een keuze voor een compact moet maken, zou het toch weer een Ixus worden. Terugkijkend in de fotoboeken zijn dat de betere foto's met de compactcamera gemaakt en ze schijnen tegenwoordig ook aardig sneller te zijn.
Douw er een goedkoop 4 of 8gb kaartje in van Sandisk, koop een extra accu en je kan voorlopig vooruit. 
Zie ook <a href="/node/22353" target="_blank">hier </a>de topic die ik daar toen over opstartte. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 09:58 #1256710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat voor foto's maak je
Wat voor foto's maak je voornamelijk; stille compositie of juist met veel actie (bijv. kinderen), binnen of buiten, donkere of lichte omgeving, vaak flits of weinig. Allemaal punte die betrekking hebben op de genoemde 10-20% hebben maar wel een enorm (negatief) effect kunnen op de 70%.
 Leuke site is <a href=" www.lesnumeriques.com/ "> www.lesnumeriques.com/ . Hier kan je makkelijk foto's van een gelijke situatie met verschillende camera's bekijken: www.digitalversus.com/duels.php?ty=1&...amp;p2=2237&ph=2 "> www.digitalversus.com/duels.php?ty=1&...amp;p2=2237&ph=2  Kijk hier eens naar de verschillende resultaten tussen de camera's voor de situaties die jij vaak fotografeert.
Succes met je keuze!
Michel(Canon G7 en 40D)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2009 06:52 #1256830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allen
Allen hartelijk dank voor de reacties ! Helaas blijkt het best lastig te zijn om reviews te vinden voor precies het juiste type camera. De keuze is gevallen op een Sony DSC-W290. Dixons had een behoorlijk scherpe aanbieding van deze camera incl. tas en extra accu voor 189 euro. Nav dat aanbod de W290 eens "nagetrokken". Qua reviews best goed, en er zijn betere camera's maar dan kom je in de prijsklassen 200+ voor alleen de camera.  Dat is wat meer dan we eraan willen besteden dus een goed gevoel bij de W290. Qua prijs de boel ook eens goed vergeleken, dezelfde camera kostte zonder die accessoires en zonder verzendkosten op Pixmania 167 euro. Tov de W210/230 nog een klein voordeel van iets meer optische zoom (5x tov 4x). In de winkel in de handen gehad maar helaas zonder accu. Omdat dat de laatste was zouden we het showmodel meekrijgen, waar we niet zo happig op waren (het is toch gevoelige apparatuur). Dus via de website van Dixons een "frisse" besteld. Wel alvast bij Dixons een 8 Gb geheugenkaartje gekocht waar we erg mee gematst zijn (de medewerker die ons hielp heeft een paar jaar terug schuin boven ons gewoond, wellicht hielp dat). Overigens schijnen die camera's om de 2 maanden vervangen te worden door nieuwe types (waarschijnlijk worden daarom niet alle camera's gereviewed). We hadden de papieren folder van Dixons (die je ook online kunt bekijken) voor deze weken er ook op nageslagen en daar stond nog de "aanbieding" in van een W290 + tas + accu voor 250 euro. Op de webwinkel van Dixons en in de echte winkel lag de prijs op 190 euro. Het blijkt dat ze de folders ongeveer 2 maanden van tevoren maken/samenstellen waardoor de prijzen in de papieren folders hoger kunnen liggen dan je in de echte winkel of webshop zou betalen. In dit voorbeeld dus 60 euro ! Laat je daar dus niet door afschrikken en orienteer je (als je Dixons meeneemt bij de winkels van je keuze) dus op de webshop ! Ze hebben dus best scherpe aanbiedingen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2009 14:40 #1258503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bevalt
De camera (W290) bevalt goed. Vriendin (maakt meeste foto's) is ook erg enthousiast. Wel beetje korrelig bij foto's in het donker zonder flits maar dat is in deze klasse camera's te verwachten denk ik. Goede opnames van wat dichterbij (&lt;1 m).
Grappige functie maar niet bijster nuttig is de "smile shot". Je drukt op het knopje van deze functie en richt de camera op de personen die op de foto moeten. Mbv beeldherkenning neemt de camera de foto op het moment dat hij vindt dat je lacht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2009 14:47 #1258504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi dat de camera bevalt!
Mooi dat de camera bevalt! Dat is toch het belangrijkste. Een camera waar je blij mee bent, die je dan ook nog een keertje goed leert kennen (omdat je hem vaak gebruikt omdat hij je bevalt) biedt een prima uitgangspositie om de foto`s te maken die je voor ogen hebt!
Ik zat laatst zelf nog even op dpreview.com te kijken, maar kwam er achter dat er veel reviews niet op staan. Erg jammer. Toen de site nog privé in beheer van Phil Askey was, was het echt dé plaats om heen te gaan voor alles over camera`s en objectieven. Nu de site is overgenomen door (amazon of zo geloof ik) is de compleetheid duidelijk beperkter zeg. Sorry dat ik je daar heen stuurde zonder mij daarvan te vergewissen!
Veel plezier in ieder geval met de camera. En geef nog eens wat terug voor alle input die je gekregen hebt? Een paar mooie fotos zou leuk zijn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2009 15:15 #1258505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen probleem

EndlessQuest schreef : Nu de site is overgenomen door (amazon of zo geloof ik) is de compleetheid duidelijk beperkter zeg. Sorry dat ik je daar heen stuurde zonder mij daarvan te vergewissen!Veel plezier in ieder geval met de camera. En geef nog eens wat terug voor alle input die je gekregen hebt? Een paar mooie fotos zou leuk zijn

Geen probleem hoor Richard ! Heb m wel gebookmarked voor als ik later eventueel nog wat meer richting DSR op zou willen schuiven. Volgens mij wisselen daar de modellen minder snel en is dat ook wat meer de doelgroep van de site. Foto(s) volgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2009 15:20 #1258506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Henk, leuk, ik ben
Hé Henk,
leuk, ik ben benieuwd.
DSLR`s worden overigens inderdaad minder snel vervangen. Een noot daarbij is overigens wel dat de "vervangingsfequentie" aan de onderzijde van het scala hoger ligt dan de bovenzijde.
Oftwel; de instapmodellen, zoals de 300d, 350d, 400d, 450d worden zeker zo ongeveer jaarlijks vervangen. De 1d en de 5d kennen een lagere frequentie.
Maar goed, dat is ook maar ter kennisgeving. De frequentie waarmee modellen veranderen heeft geen enkele impact op de camera die men gekocht heeft. Die blijft gewoon dezelfde kwaliteit leveren, al lijken veel mensen daar wel eens anders over te denken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2009 23:45 #1258516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sony Fan..
ireens.web-log.nl/ireens/2009/12/nieuw-speelgoed.html
Maar wij zijn dan ook Sony fan.
Dat zegt niks over de kwaliteit van die andere natuurlijk.
Alleen memory sticks zijn belachelijk duur tov SD kaarten  dat dan weer wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 11:56 #1258535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ixus
Hebben de Ixus, erg fijn apparaat. Mooie kleuren en leuke extra's.
&#160;

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 00:43 #1258611 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Factor
Hallo Volvisti
Even ter aanvulling, de foto's waar mijn naam onder staat in de Factor zijn gemaakt met de FujiFilm F31fd.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC