bedrijf failliet, lease auto ingeleverd en wat nu?? FIAT PANDA gekocht

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 13:58 #1255461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
17.000 euro moet ie kosten daar koop je heel veel volvo en lpg voor. Ik wist het wel :-)
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 14:07 #1255462 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Plus
Daar komt nog bij dat je op een tweedehands baksteen, ongeacht diesel (mijn persoonlijke voorkeur, voor wat het waard is) of LPG, amper wat afschrijft ten opzichte van een nieuwe auto. Dat geeft je dus heel wat budget om vele veilige vrolijke volvokilometers te maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 15:52 #1255473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanschafprijs
Ik weet nog niet wat ik mij permiteren om een auto te kopen. Er spelen op dit moment vele dingen want wij hadden ook nog net onze winkel verkocht. (per 1 januari 2010)
Mijn vrouw zou haar helemaal concentreren op haar werk en ik was er 8 uur in de week op de administratie aan het werk naast de onze winkel.
Er moet dus nu geld gestoken worden in het oprichten van een nieuwe bv en hier hadden wij natuurlijk geen rekening mee gehouden.
Wij wouden graag een beetje rust en ons concentreren op 1 baan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 16:49 #1255480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend
Nou das wel balen zeg! Denk je alles een beetje uitgestippeld te hebben krijg je weer zoiets!

Als het low budget moet gaan kan je ook eens kijken naar andere merken welke belastingvrij zijn (VW, Audi etc,...)

Ook staat er Ebay een leuke 940 hpt op LPG geen idee of zo´n ding op G3 hier binnenkomt. Heeft eerder op Ebay gestaan maar het minimale bod is destijds niet gehaald.
  cgi.ebay.de/Volvo-940-2-3-Kombi-EZ-98-mi...QQrdZ1QQcmdZViewItem

Igg suc6 beide!

Voor de liefhebber, hier de oude ebay adv:
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&am...amp;rd=1&rvr_id=

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 18:10 #1255486 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hybride
Als u een batterij-auto wilt rijden, kies dan voor een Honda.

Een kennis heeft bij zijn bedrijf Honda's en Toyota's lopen en de voorkeur is unaniem Honda. En dat komt eigenlijk vanwege de sterkere motor en de zenuwachtige CVT-automaat in de Toyota.

Succes met uw keuze.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 23:16 #1255538 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic De akelige crisis
grijpt steeds harder om zich heen, ondanks alle sussende woorden van onze regenten. Ik hoop voor jullie dat die doorstart gaat lukken en je je werk kan behouden.
Wat de auto betreft: je kunt met een Toyota Aygo, een Citroën C1 of een Peugeot 107 nauwelijks goedkoper autorijden. Geen wegenbelasting vanaf 2010, slechts ca. 35 euro voor een all-risks verzekering en een verbruik van rond de 1:18 ( als je erg je best doet 1: 20). Ik rijd zelf sinds juni dit jaar met een C1 met automaat vanwege het feit dat ik na ruim 5 jaar geen zin meer had in het voeren van een uitgebreide kilometeradministratie. Ik tel de auto nu bij tegen 14% en dat kost me effectief 57 euro per maand. Verder slechts elke 15000 km afwisselend een kleine en een grote beurt tegen resp. 125 en 265 euro, alles inclusief. Hoewel velen hier het een truttenschudder zullen vinden, ben ik (na bijna 10000 km) erg tevreden over de auto tot nu toe. Tot 120 km rijdt ie best comfortabel en erg handig in onze volle randstad. Ik rijd er ca 25 tot 30000 km per jaar mee. En dat is goed te doen. En bedenk dat voor de prijs van 4 nieuwe banden je er bij een grote auto slechts 2 hebt. Verder is de afschrijving op zo'n auto erg laag. De drieling is de auto waarop je het minste afschrijft in autoland. En garantie. Toyota standaard 3 jaar en ik heb voor een kleine meerprijs nu 4 jaar of 120000 km volledige garantie op mijn C1. Natuurlijk schrijf je op een Volvo 7 of 9 serie ook niet veel meer af maar de vaste kosten zijn behoorlijk ( alleen al ca. 100 euro MRB op LPG of diesel) en ook de onderhoudskosten kunnen af en toe flink oplopen. Maar het blijft natuurlijk een appel met een peer vergelijken.
Veel succes gewenst, Bert, met de hele situatie.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2009 13:25 #1255583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor het meedenken
De C1, aygo en 107 zijn inderdaad een optie. Blij dat de C1 je goed bevalt.
Op dit moment lijkt het dat mijn vrouw met nog 2 collega's een nieuwe bv opstart en door kunnen gaan met werken maar nu als "baas" . Heeft ook wel weer zijn voordelen en ik ga dan ook voor ze werken. (als boekhouder)
Nu nog de mogelijkheden bekijken of ze alle 3 km vergoeding gaan krijgen en de volgende optie is een C1,aygo of 107 te gaan leasen.
Ik hou jullie op de hoogte.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2009 00:05 #1255664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien is een
misschien is een belastingvrije 740 een optie ?
met een beetje zoeken is er heel wat moois te vinden !
betaal je alleen maar 60 verzekering per jaar + de brandstof.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2009 12:15 #1255691 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic That sucks !
Hej Bert,
Succes met de wederopstanding. Ik hoop dat jouw ega met de collega's de doorstart voor elkaar krijgt.

krots4 schreef : En dat komt eigenlijk vanwege de sterkere motor en de zenuwachtige CVT-automaat in de Toyota.

Even een kleine correctie, de CVT is niet zenuwachtig, maar de schakelingen tussen electrisch rijden en bijschakelen van de motor zorgen voor een zenuwachtig gedrag.
En ik kan het weten

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2009 23:01 #1255758 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic 740 op Mobile

Hoi Bert,Deze 740 trof ik op Mobile. Nog geen ton gelopen, 1986 en automaat. De moeite waard misschien wel.av John B|
 Volvo 740 GL 4.740 EUR

Moderators: Jerry Stam