Geel koplampglas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 13:45 #1254156 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helaas..
Deze gaan niet passen...
Maar ik ga wel op zoek naar gele pitjes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 14:54 #1254168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op

Jeroen schreef : Deze gaan niet passen...

Op wat gaan ze niet passen. 240 ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 20:27 #1254231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn witte
Mijn witte 760 die ik jaren geleden in Ieper (B) had gekocht had ook gele koplampen. De wagen was jaren geleden vanuit Frankrijk in Belgie ingevoerd en er zaten afneembare gele kleine glaasje over de (witte) halogeen lichten geschoven. Had dat nog nooit gezien, maar gezien de perfecte pasvorm op de lichten leek mij dit ook van Volvo afkomstig. Ik heb die overzetglaasjes niet meer helaas, anders had ik nu een foto geplaatst.
Weet iemand iets van het bestaan van die gele overzetglaasjes van Volvo af? 
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 21:09 #1254237 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic liever niet doen
Ooit hadden auto's die in Frankrijk een kenteken hadden, de verplichting om geel licht aan de voorzijde te vervoeren.

U weet dat wit licht bestaat uit een combinatie van kleuren, waaronder geel. De keuze van de regering om alleen geel toe te staan is ingegeven vanwege de rustige lichtbundel. Het huidige xenon is erg onrustig en vooral vermoeiend voor de ogen. Wie in Frankrijk in de regen reed, had goed zicht en zeker geen last van tegenliggers die in uw ogen schenen.

Of het gele licht achterhaalt is, weet ik niet, maar ik stel vast dat je met wit licht (alle kleuren bij elkaar, dus meer lichtintensiteit) domweg meer ziet op de weg. Maar er is ook sneller sprake van verblinding.
Om de auto op te leuken, kun je overwegen om die gele dingen te plaatsen maar realiseer u dat er weinig licht op de weg schijnt met deze lampen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 23:47 #1254249 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic kleur of contrast
Hallo Volvisti
Ik heb ooit gehoord, dat je met wit licht meer kleur en met geel licht meer contrast ziet.  Of het klopt is natuurlijk de vraag.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2009 11:36 #1254272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en het werkpaard

960 estate 1996 schreef :

Jeroen schreef : Deze gaan niet passen...

Op wat gaan ze niet passen. 240 ??

Dat.. en op het werkpaard. Op de blauwe komen ze niet. Die blijft zo origineel mogelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 14:27 #1254493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt

Mathy schreef : Ik heb ooit gehoord, dat je met wit licht meer kleur en met geel licht meer contrast ziet. 

ik heb voor tijdens het mountainbiken van die hele blitse fietsbrillen; helder glas, geel/oranje glas en donker glas. de geel/oranje versie wordt gebruikt bij bosritten of matig licht omdat je er meer contrast mee ziet en je ogen minder snel moe worden. Is echt een verschil. Daarbij wordt je heel gelukkig omdat de hele wereld eruit ziet als een oude hippie-film.
<a href=" nl.wikipedia.org/wiki/Kleur " target="_blank">hier wat feitjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 16:53 #1287118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi !
Ik vind het mooi , bij sommige auto's. Meestal dan de Franse en Italiaanse dan, en ook de oudere eerder dan de nieuwe. Ikzelf heb vandaag in onze 'nieuwe' Peugeot 107 de standaard witte lampjes vervangen door gele H4 peertjes. de komende avonden maar eens kijken of het lichtbeeld minder is. Ik ben er eigenlijk niet zo bang voor. Een andere mogelijkheid is om het koplampglas zelf (ook ) geel te maken met folie. Hier een linkje naar een leverancier : <a href=" www.decalfx.com/yellow_headlight_film.html "> www.decalfx.com/yellow_headlight_film.html . Laat je niet gek maken door het schreeuwerige uiterlijk van de site, maar bedenk hoe bijvoorbeeld een donkerblauwe 740 met gele mistlampen eruit zou kunnen zien. In Nederland heb ik niet echt een leverancier kunnen vinden behalve deze dan www.cartruckcarenederland.nl/product_inf...amp;products_id=3546 "> www.cartruckcarenederland.nl/product_inf...amp;products_id=3546   waarvan ik niet weet wat de kwaliteit is. Misschien eens leuk om een koplamglas te beplakken om te kijken wat het resultaat is ?
&#160;
Oh ja , en deze had ik ook nog <a href=" lamin-x.co.uk/ "> lamin-x.co.uk/

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 18:05 #1287136 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Zeker weten!
Ik vind het ook zo mooi. Zit er ook al heel lang over te denken voor Opoe. Bij dat antraciet grijs (214-3)  En dan "alle vier" uiteraard. Gaan de blauwe kenteken platen er weer af, want daar horen dan ook weer gele platen bij. Ga het toch eerst eens proberen met "geile lampjes" zeggen ze "bons".
&#160;

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 18:26 #1287141 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Geel werkpaard
Met wat glasverf van De Kwast uit Oss kom je een heel eind, Jeroen. Wel hittebestendig a.u.b.
av JB

Moderators: Jerry Stam