Veligheid in de laadruimte?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2009 18:29 #1076613
door V700 register
Veligheid in de laadruimte? is gemaakt door V700 register
Is het toeval dat de slachtoffers in de laadruimte van de Volvo zaten?
Afgelopen nacht in Wassenaar: <a href=" www.leidschdagblad.nl/nieuws/regionaal/l...j+ongeval+Wassenaar+ " target="_blank">Leidsch Dagblad
Afgelopen nacht in Wassenaar: <a href=" www.leidschdagblad.nl/nieuws/regionaal/l...j+ongeval+Wassenaar+ " target="_blank">Leidsch Dagblad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2009 19:25 #1248560
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 850 toch?
Ik heb dit bericht ook gelezen in de media.
Wat mij verbaast is waarom mensen toch zo onveilig over straat willen, in de laadruimte van een auto. Daar zitten toch geen stoelen? Of is er sprake van een extra bankje achterin maar die is alleen geschikt voor kinderen en zeker niet voor 18 jarigen.
Wat een nare toestand.
Wat mij verbaast is waarom mensen toch zo onveilig over straat willen, in de laadruimte van een auto. Daar zitten toch geen stoelen? Of is er sprake van een extra bankje achterin maar die is alleen geschikt voor kinderen en zeker niet voor 18 jarigen.
Wat een nare toestand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2009 19:27 #1248563
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad naar!
Inderdaad naar! Mijn kidz mogen ECHT niet achterin de bagageruimte zitten.
De veiligheid van de extra bagageruimtezitjes in onze koetsen is al vaker onderwerp geweest op dit Forum. Er zijn voorstanders en tegenstanders; ik ben een tegenstander, zoals velen zullen weten.
Groet, Lieme Huib
De veiligheid van de extra bagageruimtezitjes in onze koetsen is al vaker onderwerp geweest op dit Forum. Er zijn voorstanders en tegenstanders; ik ben een tegenstander, zoals velen zullen weten.
Groet, Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2009 20:12 #1248576
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ziet er erg slecht uit
Ik denk dat het onvergelijkbaar is: 2 jong volwassenen op hun knieën los achterin de laadruimte of 2 jonge kinderen goed recht zittend in de gordels op een bankje.
Ik geef de laatste positie meer kans bij een ongeluk, maar over de kop en ondersteboven eindigen is in beide posities volgens mij slecht voor een mens, ookals je netjes voorin zit! laten we hopen dat de overlevenden het er goed afbrengen en het gebeurde een beetje kunnen verwerken.
Ik geef de laatste positie meer kans bij een ongeluk, maar over de kop en ondersteboven eindigen is in beide posities volgens mij slecht voor een mens, ookals je netjes voorin zit! laten we hopen dat de overlevenden het er goed afbrengen en het gebeurde een beetje kunnen verwerken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2009 20:34 #1248580
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mits in de gordel.....
en op een goed gemonteerd bankje de veiligste plek in de auto. Ben voorstander, jaren reeds plezier van gehad in de 940/960 en nu nog in de 240.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2009 14:34 #1248656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet de plek
Precies! het is niet de plek, want op de foto's kun je zien dat het gehele compartiment van voor naar achter nog intact is, maar het niet (kunnen) dragen van de gordels is de oorzaak van dit enorme drama.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2009 14:46 #1248657
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar hoe zit dat dan met het
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2009 15:07 #1248658
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ongesteld
is dit nou een schoolvoorbeeld van een ongestelde vraag?
anyway
hier staat meer.
www.haringen.eu/Volvostory_new.htm
au.geocities.com/ozbrick850/crash-rear.html
The body of a Volvo station wagon is designed to manage crash energy in a different way than our sedans. It is more rigid and designed to help dissipate the crash energy forward to more of the structure of the vehicle.
In laboratory tests, instrumented dummies simulating occupants of the proper size, under 88 pounds, wearing their restraints experienced no significant indications of head, torso, or leg injuries with a rear impact flat barrier at 30 miles per hour. In fact, this seat complies with the performance requirements stipulated by government safety authorities in both the U.S. and Europe.
Approximately one-third of all Volvo station wagons sold in the U.S. are ordered with this option and have been for almost 20 years. In virtually every report by the Insurance Institute for Highway Safety and the Highway Loss Data Institute, Volvo station wagons are consistently rated among the safest vehicles on the roads.
During all of this time Volvo Cars of North America has never been contacted regarding an injury or death for an occupant of the third seat in a crash.
While the image in your mind of sitting in the rear facing seat and being struck by a vehicle is frightening, both laboratory and real world experience says there is no inherent safety problem in design of the rear facing third seat.
Finally, why does Volvo offer the third seat? Because we have seen that the extra space available in a wagon is often used to carry people, in far too many cases, totally unrestrained. The safety implications of this are truly terrifying. Realizing this, we offered what we genuinely believe to be a far superior solution.
anyway
hier staat meer.
www.haringen.eu/Volvostory_new.htm
au.geocities.com/ozbrick850/crash-rear.html
The body of a Volvo station wagon is designed to manage crash energy in a different way than our sedans. It is more rigid and designed to help dissipate the crash energy forward to more of the structure of the vehicle.
In laboratory tests, instrumented dummies simulating occupants of the proper size, under 88 pounds, wearing their restraints experienced no significant indications of head, torso, or leg injuries with a rear impact flat barrier at 30 miles per hour. In fact, this seat complies with the performance requirements stipulated by government safety authorities in both the U.S. and Europe.
Approximately one-third of all Volvo station wagons sold in the U.S. are ordered with this option and have been for almost 20 years. In virtually every report by the Insurance Institute for Highway Safety and the Highway Loss Data Institute, Volvo station wagons are consistently rated among the safest vehicles on the roads.
During all of this time Volvo Cars of North America has never been contacted regarding an injury or death for an occupant of the third seat in a crash.
While the image in your mind of sitting in the rear facing seat and being struck by a vehicle is frightening, both laboratory and real world experience says there is no inherent safety problem in design of the rear facing third seat.
Finally, why does Volvo offer the third seat? Because we have seen that the extra space available in a wagon is often used to carry people, in far too many cases, totally unrestrained. The safety implications of this are truly terrifying. Realizing this, we offered what we genuinely believe to be a far superior solution.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 8
05-10-2009 15:54 #1248661
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic De mens is een vreemd wezen
Hallo Volvisti
Er zijn karrenvrachten auto's waarbij de achterkant van het hoofd van iemand die op de achter(ste) bank zit, niet verder van de achterruit verwijderd is, dan de dikte van een hoofdsteun. Daar hoor je nooit iemand over. Hetzelfde geldt voor cabrio's. En dan vooral de wat klassiekere cabrio's, zonder (vanzelf omhoogkomende) rolbeugels. Om het over de categorie 2CV, (oude) Mini, (oude) Panda, enzovoort maar helemaal niet te hebben.
groetjes
Mathy
Er zijn karrenvrachten auto's waarbij de achterkant van het hoofd van iemand die op de achter(ste) bank zit, niet verder van de achterruit verwijderd is, dan de dikte van een hoofdsteun. Daar hoor je nooit iemand over. Hetzelfde geldt voor cabrio's. En dan vooral de wat klassiekere cabrio's, zonder (vanzelf omhoogkomende) rolbeugels. Om het over de categorie 2CV, (oude) Mini, (oude) Panda, enzovoort maar helemaal niet te hebben.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2009 16:57 #1248668
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uit de auto geslingerd...
Ik heb hier een professionele mening over, het is namelijk mijn beroep. Ik denk (maar weet dus niet zeker) dat deze inzittenden uit de auto geslingerd zijn en dat dat juist de doodsoorzaak is. Vanuit de laadruimte van een station (met grote ruiten) gebeurt dat sneller/makkelijker dan menigeen denkt...
Ik plaats mijn kinderen met een gerust hart op het 'derde' bankje, maar uiteraard alleen MET driepuntsgordel en bij voorkeur ook in een 15-36 kg kinderstoeltje (met een hoofdsteun met 'wangen').
Ik plaats mijn kinderen met een gerust hart op het 'derde' bankje, maar uiteraard alleen MET driepuntsgordel en bij voorkeur ook in een 15-36 kg kinderstoeltje (met een hoofdsteun met 'wangen').
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





