slecht lopende roet uitbrakende 740 gl benzine uit 1989
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dit staat los van je andere probleem. Waarschijnlijk is een van je lampjes aan het overlijden. Of is er wat corrosie aan het ontstaan in een van je fittingen.lodewijk bouwens schreef : Ik had trouwens ook dat soms ineens het waarschuwingsampje dat er ergens een lampje kapot was brandde, terwijl er geen licht ingeschakeld was en er overigens ook geen lampje kapot was. Computer in de war?
groetjes
Mathy (die je met je andere probleem helaas niet kan helpen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Als ik me niet vergis is dat het lampje van de lambda sonde. Zou het in ieder geval in die richting zoeken dan.lodewijk bouwens schreef : Op het dashboard brandt een waarschuwingslampje met oranje driehoek en daarin een groen voetgangertje. Iemand die dit probleem (her)kent? Hoe op te lossen? De volvo dealers zijn niet dik gezaaid bij mij in de buurt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wellicht geeft je cisklep nog wat problemen ook?
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/search/node/CIS+klep
- V700 register
- Nieuw lid
-
De reset is simpel; gewoon even een accupool losmaken.
zwarte rook is altijd te rijk mengsel. Dus te weinig lucht of/en teveel benzine.
Je begint altijd door even het slangetje bovenop(bij het tonnetje) los te trekken. Hieruit mag geen benzine komen.
Volgende is dat de choke injector benzine blijft geven doordat of hij lekt, of de temperatuurzender (=kapot nl. hij ) denkt dat de motor nog koud is en geeft dat door aan de computer, die vervolgens doorgeeft dat de choke-injector open moet blijven..
Het kan ook zo zijn dat een gewone injector open blijft staan. Door alle bougies te bekijken kan je zien ofdat er sprake is van 1 cyl. te rijk, of allemaal tegelijk.
Een bougie hoort een koffiekleurtje te hebben. Wit is arm. Zwart is te rijk.
Bekijk je luchtfilter en de lucht inlaat even (verstopt)
Genoeg om te bedenken. Hoop dat je er iets aan hebt.
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
- John Dutman
- Nieuw lid
-
misschien een remlichtje wat kapot is?Mathy schreef : Hallo Lodewijk
Dit staat los van je andere probleem. Waarschijnlijk is een van je lampjes aan het overlijden. Of is er wat corrosie aan het ontstaan in een van je fittingen.lodewijk bouwens schreef : Ik had trouwens ook dat soms ineens het waarschuwingsampje dat er ergens een lampje kapot was brandde, terwijl er geen licht ingeschakeld was en er overigens ook geen lampje kapot was. Computer in de war?
groetjes
Mathy (die je met je andere probleem helaas niet kan helpen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Meestal is er niks mis met de lambdasonde. Het lampje geeft alleen maar aan dat er iets niet goed gaat. Als gevolg van dat iets dat niet goed gaat, meet de lambdasonde een waarde, waarmee de computer niks kan. De computer weet niet beter, dan dat ie een verkeerd signaal van de lambdasonde krijgt en geeft dus de lambdasonde de schuld.Volvodiesel schreef : Als ik me niet vergis is dat het lampje van de lambda sonde. Zou het in ieder geval in die richting zoeken dan.
groetjes
Mathy