Botsing, waarschijnlijk eentje minder

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 00:05 #1241726 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Ook sterkte
Hallo Ad,
dat is slecht nieuws. Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen, maar ik denk als ik de foto zo bekijk dat je diagnose van total loss wel goed is. Wellicht is er een lid die je auto op eigen terrein kan stallen en kun je je auto schorsen en daarna als donorauto in onderdelen verkopen. Toen ik mijn 940 in 2005 total loss reed, kon ik hem bij mijn delaer zolang neerzetten en heb ik hem in het washok samen met Maarten de Rijke uit elkaar mogen halen en heb de auto in onderdelen verkocht aan leden die er nog wat van konden gebruiken. Het karkas is daarna door een sloper opgehaald. Wellicht heb jij ook met een garagist een dergelijke goede relatie om zoiets te doen?

In ieder geval succes met de afhandeling van deze nare gebeurtenis en ik hoop dat je er ook niet naderhand iets van een whip-lash of iets dergelijks aan over houdt.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 11:44 #1241744 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stalling schadebak
Het ziet er niet naar uit dat ik een plek vind waar de auto kan staan. Ik heb geen eigen terrein. Ik vrees daarom dat ik het wrak als geheel naar de opkoper moet doen. Jammer maar helaas, het heeft teveel voeten in de aarde om te organiseren.
Weten jullie trouwens dat de dagwaarde van een 940 Malmo estate ´96 in goede conditie maar rond de 2000,- euro zit? Ik heb het opgezocht en nu word ik geconfronteerd met zo'n dagwaarde! Die 2000,- heb ik er het afgelopen jaar al ingestopt aan nieuwe schijfremmen, leidingen, blokjes, nieuwe ontsteking, injectoren vastzetten, handremreparatie, grote beurt, e.d.
Zou er zoms sprake zijn van het ontmoedigen van rondrijden in een oude auto? Conform het overheidsbeleid? M.a.w. Meteen total loss door de dagwaarde omlaag te halen?
Groet,  Ad

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 11:51 #1241746 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic loont?
Hoi Ad,

zou het niet lonen om tijdelijk een garagebox te huren? En de auto dan te gaan strippen. Krijg je meer voor terug dan die €2000,-.
Mijn schuur gaat waarschijnlijk nog een maandje duren, anders had die er zo mogen staan.

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 11:55 #1241751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Garagebox
Een garagebox kost me 2 of 300 euro per maand in Haarlem, daarna moet ik het karkas nog kwijt. (ook niet gratis volgens mij)  Is naar mijn mening geen optie.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 11:58 #1241753 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic heuh!?

Ad van Houdt schreef : Een garagebox kost me 2 of 300 euro per maand in Haarlem, daarna moet ik het karkas nog kwijt. (ook niet gratis volgens mij)  Is naar mijn mening geen optie.

Heuh, hier in de buurt (nieuwe niedorp) heb je al een box voor €98,- p/m
Karkas kan je laten ophalen, krijg je zelfs nog €50,- voor ofzo. Ik zou er toch even over nadenken, hoewel ik me kan voorstellen dat je de auto nu wel even beu bent...

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 12:01 #1241755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf weten
Zelf weten, maar volgens mij krijg je geld toe als je zweeds staal komt brengen. Het lijkt me in ieder geval de moeite waarde om even over te bellen. Anders nog een maandje op de openbare weg (met verzekering en wegenbelasting) stallen en dan naar Miquel.
Maak voor jezelf eens een berekening wat je voor de onderdelen terug zou kunnen krijgen en wat stalling je gaat kosten. Bel met wat opkopers en kijk naar het verschil. Voor 50 euro zou ik m meteen maar wegbrengen. Kun je een paar honderd euro verdienen dan zou ik dat doen.  Ik roep maar wat: motor+bak: 500 euro ? net lederen interieur: 250 euro ? 4 van die luxe velgen: 300 euro ? Kaal karkas: 250 euro ? Dan heb je die eerste 1000 al weer ruim te pakken en dat maandje wegenbelasting en verzekering er uit. Het is natuurlijk wel een risico wat je neemt. Wat er tegenover staat kun je dus achterhalen met een rondje bellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 12:11 #1241757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat geeft de opkoper ervoor?
Als ik het zo zie is dit wel een heel erg nette en volle 940! Zonde om die voor rot geld naar een opkoper te laten gaan.... (de X5 uit 2004 met flinke voorschade van mijn vader ging voor EUR 2000,00 naar een opkoper!!! Die auto had ALLE opties.) Dus verwacht niet te veel van een opkoper!!
Ik zou toch proberen de auto naar bijvoorbeeld de H&M loods te laten brengen. Schorsen en dan zelf opzoek naar een vervanger en alle "hebbe dingen" overzetten naar de nieuwe... 940's zijn tenslotte net lego, de bouwt er zo een op.
Als je hem nou toch naar een opkoper zou willen doen, laat dan weten wat hij ervoor wil geven, misschien geef ik er wel meer voor en maken we er een "verenigings-sloper" van. Dat heb ik nu twee keer gedaan en was elke keer erg leuk en leerzaam.
David

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 12:51 #1241759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Ad, dat is wat ik
Hoi Ad,
dat is wat ik bedoelde met de expert er van overtuigen dat het om een zeldzame en waardevolle auto gaat. De Dagwaarde van mijn 940 Malmo sedan 2.3 lpt met 270kkm lag ook rond de 2000 euro. Ik heb er voor gezorgd dat de expert, nog voor hij ging taxeren, bewust was van het feit dat hij niet naar een doorsnee 940 ging kijken. Zijn eerste reactie toen hij de auto zag, was dan ook "" zo dat is een liefhebbers auto, dat zie je zo, zo zie je ze niet vaak" met als gevolg een taxatie waarde van 6000 euro!
Je kunt altijd contra-expertise laten doen, zoek dan een volvo minded expert op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 13:32 #1241762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bel eens
Met Berle --X <a href=" www.berle.nl " target="_blank"> www.berle.nl in Amsterdam en leg hem de situatie eens uit. Misschien kan hij met een expert gaan rommelen over de prijs. Verder zie ik een paar mooie velgen, tracht deze vooral om te wisselen voor een gewoon setje, misschien zelfs via een clublid met enige bij betaling.
&#160;
nogmaals succes en laat je niet afschepen met een te laag bedrag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 13:56 #1241764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere velgen?
Als je een bijzondere auto claimt en er staal of verwaarloosd LM onder hebt spreek je jezelf een beetje tegen.
Gewoon over de prijs steggelen maar wel proberen total loss te vermijden; dan kun je altijd nog in onderdelen verkopen of ter sloop aanbieden.
Sterkte en succes! 

Moderators: Jerry Stam