Mijn vrouw heeft mijn Volvo verkocht!! Op zoek naar een nieuwere. Gelukt!

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 23:18 #1074920 door Robert Geurts
en in tegenstelling tot wat het lijkt is dat goed nieuws, want dat betekent dat een lang gekoesterde wens in vervulling zal gaan. Er gaat namelijk een nieuwe(re) Volvo komen. Ik heb er al eerder wat over geschreven. We hebben tot vandaag 2 auto's voor de deur staan en dat is er eigenlijk één teveel voor de 12000-15000 km die wij elk jaar rijden. Maar ja, onze Citroen XM (jaja) uit 1998 wegdoen en de 745 uit 1987 houden vonden we toch niet helemaal je van het. Als we rijden is het meteen heel Nederland door of heel Europa in de zomer. Een airco-tje is dan zeer welkom. Eigenlijk ben ik wel behoorlijk besmet geraakt met het Volvo virus en heb met het sleutelen aan mijn eigen auto wel een erg leuke hobby gevonden. En sleutelen kan erg goed binnen deze club.
Dus hebben we een tijdje geleden besloten om onze auto's allebei te verkopen (in ieder geval eerst 1tje) om vervolgens een "modernere" Volvo aan te schaffen. Nu dus hoofdstuk 2, een nieuwe aanschaffen. Wat mij betreft het leukste gedeelte. En ja, wat wordt het dan? Eerder heb ik daar al wat over geschreven en ook heb ik al rondgereden in auto's van clubgenoten. Ik ben inmiddels zover dat ik een 940 zoek (of toch een 960/V90). Ik ben tot nu toe tot het volgende lijstje gekomen:
- estate (lekker praktisch met 2 kinderen en voor mij zijn dit de oer-Volvo's)
- liefst een 2.3 lpt, maar een hpt mag natuurlijk ook (overigens kom ik ook veel 2.0 hpt's tegen met 155 pk, zijn die ok?)
- automaat, wilde ik al in de Citroen maar die zijn notoir onbetrouwbaar en in de 940 gelukkig niet. Wel is het aanbod van mooie handgeschakelde 940's veel groter, dus ik twijfel nog wel een beetje. En eerlijk gezegd sta ik zelden in de file, want ik fiets naar mijn werk.
- automatische airco, daar ben ik inmiddels aan verslaafd
- cruise control
- centrale vergrendeling, afstandbediening is toch wel erg handig
- verder wil ik er dakrails op hebben, een estate zonder vind ik veel minder mooi
en zo kan ik nog wel even doorgaan. Eigenlijk zoek ik gewoon een hele mooie 945 uit een laat bouwjaar in goede staat. Bijvoorbeeld een limited edition of een Malmö. Of iets wat er zoveel mogelijk bij in de buurt komt. Qua budget moet dit haalbaar zijn, afhankelijk van de uitvoering, bouwjaar en opties zie ik vraagprijzen van 3000-6000 euro voorbij komen. Nou is 6000 wel wat duur, maar voor een echt mooie uitvoering......
Bij Hennes in Nijmegen staat een 2.3 hpt (<a href=" www.hennesautomobielen.nl/occasion/Volvo...RBO/165PK+Royal/2176 ">RB-HN-52) en ook een mooie 2.0 hpt ( www.hennesautomobielen.nl/occasion/Volvo+945+Turbo/155pk/2112 ">14-TD-GX), vast een geimporteerde maar wel erg compleet. In Apeldoorn staat er eentje (TG-TG-45) bij Automobili Superleggera e Sport Veloce (geloof dat ie intussen weg is) en Carlo heeft een www.schmidt-gemert.nl/auto/?av=128&p...1995_Automaat_LPG_G3 ">2.0 hpt automaat op lpg staan. Ook heb ik een berichtje gestuurd aan Jippe, hij heeft z'n limited edition hier op de site te koop gezet.
Wat vinden jullie van deze auto's? Uitvoering, prijs, klopt het een beetje? Wat is de 2.0 hpt voor een motor? Even betrouwbaar als de 2.3?
Hebben jullie nog tips, suggesties?
Groet,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 01:01 #1240307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de 2.0L HPT B200FT is het
de 2.0L HPT B200FT is het kleinere broertje van de B230FT, in essentie hetzelfde blok, enkel bovenliggende nokkenas, 8 kleps, vrijwel alle aanbouwdelen zijn uitwisselbaar.
ik heb toevallig samen met mijn broer een keer proefgereden in een zilvergrijze Italo 940 B200FT, was een prima ervaring maar de trekkracht van onderuit is net even minder als die van een B230FT. De keerzijde zal echter ook zijn dat de B200FT wat zuiniger zal zijn.
B200's kom je in allerlei configuraties tegen in 360's, 240's, 740's en 940's, prima blokjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 10:51 #1240319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B200FT
ik heb een B200FT in bezit gehad, en ik heb er nu nog steeds 1. Beiden in 1992 940´s. Ik vind het prima motoren. De kans op een lekke koppakking schijnt kleiner te zijn dan bij een B230 vanwege de kleinere boring. Ik kan helaas niet vergelijken met een B230, daar heb ik nog nooit mee gereden. Ik kan in elk geval niet zomaar een reden geven om ´m te laten staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 17:03 #1240348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CC
Cruise control en AB op je CV zijn prima zelf in te bouwen later, als je een beetje handig bent en dat wilt doen. Zeker in de latere bouwjaren is de CC al voorbedraad. Voor een 150 euro zou CC wel moeten lukken, 125 voor een complete set en 25 voor nog wat losse spulletjes. Mijn voorkeur zou niet uitgaan naar standaard Volvo AB. Die handbedieningen beginnen nu op leeftijd te raken. Aftermarket setje heb je voor een euro of 50-60 en ook daar is inbouw prima te doen. Misschien maakt dat je keus wat ruimer.

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2009 21:37 #1240875 door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic Kwam deze tegen op marktplaats
Een rode 940 lpt automaat. <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...AZPAf4%253D%26df%3D1 ">Linkje. Wat is jullie mening? Ik ben wel gecharmeerd van auto's die er wat "anders" uitzien en vind de combinatie van rood met creme leer dan ook wel mooi. Even gechecked bij RDW en inderdaad al 9 jaar geregistreerd op dezelfde naam. Dat geeft al wat vertrouwen, want ik zal mijn vrouw wel moeten overtuigen van 295000km...
Heb maar even een mailtje gestuurd om dit weekend te gaan kijken. Iemand interesse om mee te gaan?
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2009 00:24 #1240888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
niet verkeerd hoor, echt niet, kilometerstand stelt niets voor joh, ik zou zeggen: mee rijden... heb je er een goed gevoel over/bij dan nog ietsje afdingen en hoppa... een hele mooie (en i.d.d. aparte) Volvo rijker.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2009 14:10 #1240923 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie kleurencombinatie.
Maar ik ben niet objectief: mijn 965 heeft ongeveer dezelfde buiten- en binnenkleuren combinatie. Dat staat echt heel mooi bij elkaar.
Goed kijken, rijden en iemand meenemen die je zo nodig tegen acute verliefdheid beschermt.
Succes er mee!

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2009 15:17 #1240952 door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic Vanochtend wezen rijden
in de rode <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...AZPAf4%253D%26df%3D1 ">940. Ik moet zeggen, in het echt is de rode kleur een stuk mooier dan op de marktplaats foto's. Ook het leer is mooier, ietsje donkerder dan op de foto's. De auto rijdt en schakelt goed. Er zijn wat mankementen, vooral de bekende kwaaltjes (deurpanelen, zijstrips bij de achteruit).
De eigenaar heeft trouwens ook <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...fta_ind%3D4%26fs%3D1 ">deze te koop staan. Dus maar meteen een proefritje gemaakt. Wat rijd dat lekker zeg! Ook hiervoor geldt: mooie auto en netjes bijgehouden en ook enkele kleinigheden.
Nu ik een keertje in een 940 en een 960 heb gereden wil ik toch steeds liever een 960 (V90). Ondanks wat meer complexiteit, mogelijk hogere onderhoudskosten en wat minder sleutelvriendelijk tovert zo'n 960 toch telkens een hele grote glimlach op mijn gezicht.
Ik ga dus ernstig nadenken over de vandaag gereden V90 (hoge kilometerstand, maar wel goed onderhouden). Ook ben ik van plan om binnenkort naar Nijmegen te rijden en eens een rondje in <a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5680701 ">deze te maken, dan heb ik tenminste wat vergelijkingsmateriaal. Iemand zin om mee te gaan, ik denk aan a.s. woensdag.
Tot slot, wat is jullie beeld bij <a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5986137 ">deze?
Groet,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 13:17 #1240990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou dat..

RobertG schreef : De eigenaar ook <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...fta_ind%3D4%26fs%3D1 ">deze te koop staan. Nijmegen www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5680701 ">dezeGAM www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5986137 ">deze?

Die van de GAM <a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5986137 ">deze weet ik niet. Verkeerde wielen er op, en GAM is een typische handelaar lijkt me zo, maar het kan meevallen.Die van Hennes.  www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5680701 ">deze dus staat er al heel lang. Bij beiden dus goed doorvragen én goed luisteren naar het verhaal wat tussen de regels verstopt zit..
Die andere had je zelf al beoordeeld. je hebt dus al een referentie.
Woensdag, mits ik iets anders heb, lijkt me wel leuk..

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 22:35 #1241033 door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic Woensdag naar Hennes
Om te gaan rijden in enkele estate's. In ieder geval in <a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5680701 ">deze en ik wil eigenlijk ook een rondje rijden in de www.hennesautomobielen.nl/occasion/Volvo+945+Turbo/155pk/2112 ">2.0 hpt, de www.hennesautomobielen.nl/occasion/Volvo...RBO/165PK+Royal/2176 ">2.3 hpt en de hele mooie en dure www.hennesautomobielen.nl/occasion/Volvo...3%B6+87.168km!!/2177 ">Malmö. Op die manier krijg een goed beeld van wat er allemaal te koop is.
Ik merk dat ik wel wat aan het twijfelen ben. Ik vind de V90/960 geweldig rijden, het luxe gevoel is overweldigend. Tegelijkertijd ben ik erg gecharmeerd van de relatieve eenvoud en onverwoestbaarheid van de 740 en 940 (heb wat zitten zoeken op het forum...). Ook ga ik wat handbakken proberen. Ik heb gemerkt dat een automaat heerlijk relaxt rijd, maar ik mis wel het directe gevoel tussen de motor en de wielen. En er worden toch wel veel mooie handgeschakelde 940's aangeboden.
Veel uitproberen dan maar.
Jeroen, ik ga 's-ochtends de fileberichten in de gaten houden en als het rustiger wordt op pad. Vanuit Delft is het al gauw 1,5 uur karren. Zal wel 10.30 worden voordat ik er ben. Pb maar even al interesse hebt om (in ieder geval in de V90) mee te proefrijden, dan pb ik m'n 06 terug.
Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC