Mijn vrouw heeft mijn Volvo verkocht!! Op zoek naar een nieuwere. Gelukt!
- Robert Geurts
 - Nieuw lid
 - 

Dus hebben we een tijdje geleden besloten om onze auto's allebei te verkopen (in ieder geval eerst 1tje) om vervolgens een "modernere" Volvo aan te schaffen. Nu dus hoofdstuk 2, een nieuwe aanschaffen. Wat mij betreft het leukste gedeelte. En ja, wat wordt het dan? Eerder heb ik daar al wat over geschreven en ook heb ik al rondgereden in auto's van clubgenoten. Ik ben inmiddels zover dat ik een 940 zoek (of toch een 960/V90). Ik ben tot nu toe tot het volgende lijstje gekomen:
- estate (lekker praktisch met 2 kinderen en voor mij zijn dit de oer-Volvo's)
- liefst een 2.3 lpt, maar een hpt mag natuurlijk ook (overigens kom ik ook veel 2.0 hpt's tegen met 155 pk, zijn die ok?)
- automaat, wilde ik al in de Citroen maar die zijn notoir onbetrouwbaar en in de 940 gelukkig niet. Wel is het aanbod van mooie handgeschakelde 940's veel groter, dus ik twijfel nog wel een beetje. En eerlijk gezegd sta ik zelden in de file, want ik fiets naar mijn werk.
- automatische airco, daar ben ik inmiddels aan verslaafd
- cruise control
- centrale vergrendeling, afstandbediening is toch wel erg handig
- verder wil ik er dakrails op hebben, een estate zonder vind ik veel minder mooi
en zo kan ik nog wel even doorgaan. Eigenlijk zoek ik gewoon een hele mooie 945 uit een laat bouwjaar in goede staat. Bijvoorbeeld een limited edition of een Malmö. Of iets wat er zoveel mogelijk bij in de buurt komt. Qua budget moet dit haalbaar zijn, afhankelijk van de uitvoering, bouwjaar en opties zie ik vraagprijzen van 3000-6000 euro voorbij komen. Nou is 6000 wel wat duur, maar voor een echt mooie uitvoering......
Bij Hennes in Nijmegen staat een 2.3 hpt (<a href=" www.hennesautomobielen.nl/occasion/Volvo...RBO/165PK+Royal/2176 ">RB-HN-52) en ook een mooie 2.0 hpt ( www.hennesautomobielen.nl/occasion/Volvo+945+Turbo/155pk/2112 ">14-TD-GX), vast een geimporteerde maar wel erg compleet. In Apeldoorn staat er eentje (TG-TG-45) bij Automobili Superleggera e Sport Veloce (geloof dat ie intussen weg is) en Carlo heeft een www.schmidt-gemert.nl/auto/?av=128&p...1995_Automaat_LPG_G3 ">2.0 hpt automaat op lpg staan. Ook heb ik een berichtje gestuurd aan Jippe, hij heeft z'n limited edition hier op de site te koop gezet.
Wat vinden jullie van deze auto's? Uitvoering, prijs, klopt het een beetje? Wat is de 2.0 hpt voor een motor? Even betrouwbaar als de 2.3?
Hebben jullie nog tips, suggesties?
Groet,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

ik heb toevallig samen met mijn broer een keer proefgereden in een zilvergrijze Italo 940 B200FT, was een prima ervaring maar de trekkracht van onderuit is net even minder als die van een B230FT. De keerzijde zal echter ook zijn dat de B200FT wat zuiniger zal zijn.
B200's kom je in allerlei configuraties tegen in 360's, 240's, 740's en 940's, prima blokjes
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- Robert Geurts
 - Nieuw lid
 - 

Heb maar even een mailtje gestuurd om dit weekend te gaan kijken. Iemand interesse om mee te gaan?
Robert
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Goed kijken, rijden en iemand meenemen die je zo nodig tegen acute verliefdheid beschermt.
Succes er mee!
- Robert Geurts
 - Nieuw lid
 - 

De eigenaar heeft trouwens ook <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...fta_ind%3D4%26fs%3D1 ">deze te koop staan. Dus maar meteen een proefritje gemaakt. Wat rijd dat lekker zeg! Ook hiervoor geldt: mooie auto en netjes bijgehouden en ook enkele kleinigheden.
Nu ik een keertje in een 940 en een 960 heb gereden wil ik toch steeds liever een 960 (V90). Ondanks wat meer complexiteit, mogelijk hogere onderhoudskosten en wat minder sleutelvriendelijk tovert zo'n 960 toch telkens een hele grote glimlach op mijn gezicht.
Ik ga dus ernstig nadenken over de vandaag gereden V90 (hoge kilometerstand, maar wel goed onderhouden). Ook ben ik van plan om binnenkort naar Nijmegen te rijden en eens een rondje in <a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5680701 ">deze te maken, dan heb ik tenminste wat vergelijkingsmateriaal. Iemand zin om mee te gaan, ik denk aan a.s. woensdag.
Tot slot, wat is jullie beeld bij <a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5986137 ">deze?
Groet,
Robert
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Die van de GAM <a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5986137 ">deze weet ik niet. Verkeerde wielen er op, en GAM is een typische handelaar lijkt me zo, maar het kan meevallen.Die van Hennes. www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5680701 ">deze dus staat er al heel lang. Bij beiden dus goed doorvragen én goed luisteren naar het verhaal wat tussen de regels verstopt zit..RobertG schreef : De eigenaar ook <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...fta_ind%3D4%26fs%3D1 ">deze te koop staan. Nijmegen www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5680701 ">dezeGAM www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_de...=RL&o_id=5986137 ">deze?
Die andere had je zelf al beoordeeld. je hebt dus al een referentie.
Woensdag, mits ik iets anders heb, lijkt me wel leuk..
- Robert Geurts
 - Nieuw lid
 - 

Ik merk dat ik wel wat aan het twijfelen ben. Ik vind de V90/960 geweldig rijden, het luxe gevoel is overweldigend. Tegelijkertijd ben ik erg gecharmeerd van de relatieve eenvoud en onverwoestbaarheid van de 740 en 940 (heb wat zitten zoeken op het forum...). Ook ga ik wat handbakken proberen. Ik heb gemerkt dat een automaat heerlijk relaxt rijd, maar ik mis wel het directe gevoel tussen de motor en de wielen. En er worden toch wel veel mooie handgeschakelde 940's aangeboden.
Veel uitproberen dan maar.
Jeroen, ik ga 's-ochtends de fileberichten in de gaten houden en als het rustiger wordt op pad. Vanuit Delft is het al gauw 1,5 uur karren. Zal wel 10.30 worden voordat ik er ben. Pb maar even al interesse hebt om (in ieder geval in de V90) mee te proefrijden, dan pb ik m'n 06 terug.
Robert