Wil centrale deurvergrendeling met afstand bediening op mijn 740 GLE ( maar wat moet ik kopen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2009 21:00 #1074794 door V700 register
Hallo,

Nu zit er op mijn 740GLE wel centrale deurvergrendeling maar ik wil het met afstands bediening.
Nu is er heel wat te koop maar bij sommige staat niet geschikt voor Volvo.
Wie weet welke ik moet hebben?
Nu zag ik <a href=" auto-diversen.marktplaats.nl/accessoires...p;fta_ind=4&fs=1 " target="_blank">DEZE</a> op marktplaats heb ik daar wat aan. ?
Of <a href=" auto-diversen.marktplaats.nl/accessoires...p;fta_ind=6&fs=1 " target="_blank">DEZE </a>

Hoor graag uw advies.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2009 22:24 #1239729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een van de weinige dingen
die ik mis op mijn 945, dus ik ben (op termijn) ook zo iets van plan.
Als je al centrale vergrendeling hebt lijkt me dat je alleen iets extra nodig hebt in de bestuurdersdeur. De link naar de andere deuren (en bij een Estate de achterklep!) bestaat immers al?Dus alleen extra (of vervangende) motor (en natuurlijk zender/ontvanger).
Heeft/had Volvo hier zelf geen ombouwsetjes voor?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2009 22:38 #1239733 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Autostyle
Ik heb een systeem van autostyle met een los afstandsbedieninikje. Niet de goedkoopste, maar wel redelijk robuust. Werkt goed, groot bereik. Knipperlichten kunnen er ook op. Wat je moet hebben is een module die naar massa kan schakelen. Dat doe je anders ook via de schakelaar in het slot. Bij veel aftermarket systemen moet je de module of op de plus (als je naar plus moet schakelen voor openen/sluiten) of op de massa aansluiten (als je naar de massa moet schakelen voor openen/sluiten).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2009 18:59 #1239783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic i.c.m een alarm ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2009 19:01 #1239785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overigens
Overigens heb je voor de bestuurdersdeur een andere schakelaar nodig. Als het goed is heb je nu alleen een schakelaar, je haalt de deur van het slot door zelf de sleutel om te draaien. Wat je nodig hebt is een schakelaar/motor combinatie zodat de motor de bestuurdersdeur van het slot haalt als je de afstandsbediening gebruikt. Zoek even met het zoekvak linksboven op dit onderwerp, dan vliegen de bestelnummers je om de oren. Laatste berichten waren dacht ik wel dat de goedkope 960 schakelaar/motor (met te korte draadjes voor de 740/940, die natuurlijk wel te verlengen zijn) niet meer leverbaar is en je dus een duurdere schakelaar/motor moet kopen. 2e hands of sloop is natuurlijk ook een optie.

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2009 20:05 #1239791 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Heel leuk.
Hallo allemaal.
Ik had op de vorige 940 estate (gesneuveld, maar wel de baas gered) een texalarm afstandbediening/alarm/wegrij blokkering. Heel leuk tot hij eerst knettergek werd (6x per nacht gaan staan loeien), en vervolgens helemaal de geest gaf, waardoor de blokkering er niet meer afging.
Voor mij geen electro prullaria meer.
Mazzel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2009 20:31 #1239797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic handig
Ik vind abéé op de céévéé erg prettig, bijvoorbeeld als het regent (de 940 staat meestal binnen bereik vanaf de voordeur) of je je handen vol hebt.
Ik zou echter ook geen alarm erbij nemen. Gewoon een simpele AB module die alleen de CV schakelt. Startblokkering is al standaard ingebouwd in de latere modeljaren en je leest inderdaad toch wel vaak over problemen met alarminstallaties. Bovendien moet je mi toch een redelijk uitgebreid alarm nemen (als je al startblokkering hebt) om er nog wat toegevoegde waarde in de vorm van een veiliger gevoel of korting op je verzekering te krijgen. Dan wordt inbouw toch weer redelijk veel werk. En hoe meer er in zit qua sensoren, hoe storingsgevoeliger het me lijkt worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2009 08:46 #1239819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic universeel

henk 940LPT schreef : Overigens heb je voor de bestuurdersdeur een andere schakelaar nodig. Als het goed is heb je nu alleen een schakelaar, je haalt de deur van het slot door zelf de sleutel om te draaien. Wat je nodig hebt is een schakelaar/motor combinatie zodat de motor de bestuurdersdeur van het slot haalt als je de afstandsbediening gebruikt. Zoek even met het zoekvak linksboven op dit onderwerp, dan vliegen de bestelnummers je om de oren. Laatste berichten waren dacht ik wel dat de goedkope 960 schakelaar/motor (met te korte draadjes voor de 740/940, die natuurlijk wel te verlengen zijn) niet meer leverbaar is en je dus een duurdere schakelaar/motor moet kopen. 2e hands of sloop is natuurlijk ook een optie.

Klopt Henk bij de 740 draai je met de sleutel hem van het slot.
Nu heb ik wel eens een universeel setje gehad waarbij je dan een losse motor monteerde met een stangetje aan huidige slot stang zeg maar.
Dit motortje zorgde dan voor de sleutel beweging zeg maar.

Maar ik zal eens bij de dealer vragen of ze nog kunnen leveren en wat het kost.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2009 18:19 #1239858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naor...
de sloop ! Of heb je geld te veel in deze tijd ??
Suc(V)6
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2009 19:20 #1239862 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sloop
Sloop is wel leuk en kan je misschien wel motortje scoren.
Maar afstandsbedienings kastje is daar natuurlijk nooit bij.
enne geld kom ik jaren te kort hoor.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC