740 te korte gordels voor maxi cosi
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

19-05-2009 13:05                #1237839
        door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic beenruimte            

onze modellen hebben dermate weinig beenruimte dat onze Römer klem tegen mijn voorstoel aanzit. De gordel achterlangs is dan enkel voor de zij-aanrijdingen van nut lijkt me, iets wat een snoertje (waaraan bevestigd dan ook) niet echt zal opvangen.    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

19-05-2009 14:04                #1237842
        door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic Zelf weten.            

Ter mijner verdediging dan maar, want het was geen veroordeling, slechts een mening:
Een electriciteitsdraad heeft geen E-keur.De treksterkte van een electrakabel is minder, dan van een autogordel en is daarop niet getestDe stoel kan met een kabel nooit zo strak zitten als met een gordel.De kabel spant niet, bij een aanrijding, de gordel wel.De stoel is berekend op een verspreide kracht van de gordel over 5 cm, niet op diezelfde kracht op een srtripje van 10mmHet gaat om je eigen kind. Punt. Soms kun je daar maar 1 keer onvoorzichtig mee zijn.
Veiligheid voor mij en mijn medepassagiers gaat wat dat betreft bij mij vóór op alles. Meer niet, minder ook niet.
Wat iemand daarmee doet, is geheel aan de eigen verantwoording, ik wil alleen aangeven dat ik persoonlijk vind, dat het beschrevene aboluut niet aan te raden is.Anders kan je net zo goed in een Subaru Justy gaan rijden, uit 1985......
    Een electriciteitsdraad heeft geen E-keur.De treksterkte van een electrakabel is minder, dan van een autogordel en is daarop niet getestDe stoel kan met een kabel nooit zo strak zitten als met een gordel.De kabel spant niet, bij een aanrijding, de gordel wel.De stoel is berekend op een verspreide kracht van de gordel over 5 cm, niet op diezelfde kracht op een srtripje van 10mmHet gaat om je eigen kind. Punt. Soms kun je daar maar 1 keer onvoorzichtig mee zijn.
Veiligheid voor mij en mijn medepassagiers gaat wat dat betreft bij mij vóór op alles. Meer niet, minder ook niet.
Wat iemand daarmee doet, is geheel aan de eigen verantwoording, ik wil alleen aangeven dat ik persoonlijk vind, dat het beschrevene aboluut niet aan te raden is.Anders kan je net zo goed in een Subaru Justy gaan rijden, uit 1985......
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

19-05-2009 16:12                #1237848
        door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic Lezen            
    MaxiCosi zat dus stevig vast in de gordel, incl. E-keur, strak, spanning en zo. Kabeltje was slechts extra.JJager schreef : Heb toen alleen het heupgedeelte gebruikt en voor de rest een dikke elektrakabel.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

20-05-2009 14:07                #1237934
        door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic Hi Eric,
Maxi Cosi zou voor            

Hi Eric,
Maxi Cosi zou voor moeten passen. Alvast voor later.... Ik had ook een Maxi Cosi kinderstoel gekocht, maar die paste dus ook niet achterin. Deze naar de auto van mijn vriendin en nog maar een Römer gekocht. Die past dus wel.
    Maxi Cosi zou voor moeten passen. Alvast voor later.... Ik had ook een Maxi Cosi kinderstoel gekocht, maar die paste dus ook niet achterin. Deze naar de auto van mijn vriendin en nog maar een Römer gekocht. Die past dus wel.
        Moderators: Jerry Stam