740 te korte gordels voor maxi cosi
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Heb ik een prachtige Volvo 740 Turbo Intercooler uit 1986 gekocht (echt geweldig rijplezier), maar nu krijg onder geen mogelijkheid de maxi cosi in de gordels verankerd. Zowel de achtergordels als de voorgordel zijn te kort. Een gordelverlenger van Volvo schijnt officieel niet toegestaan te zijn, maar de verlenger die ik vanochtend, ten einde raad, toch maar gekocht heb past ook niet. De gordelpen past niet in de gordel van de 740.
Heeft iemand een goede tip?
Groet,Eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
 - Nieuw lid
 - 

Want ook bij ons zijn de achtergordels te klein
Misschien kan je de voorstoel naar achteren zetten, scheelt weer een beetje lengte
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Uitzoeken waarom je voorgordel te kort is, want dat een maxi-cosi achter niet past (ook vreemd, maar goed) kan ik me dan nog voorstellen, maar dat ie vóór niet past, klopt niet.De gordel is volgens mij niet korter dan een 740 en daar past ie wel.Is ie niet ingekort? (oranje E-sticker met kerumerk aan 1 van de twee einden van de gordel, meestal beneden aan de stoel)Als je beide grodels van de voorzetels zo ver mogelijk uittrekt, tegelijk en je probeert ze samen in een hand naar voren te houden, houd je hand dan wel in het midden op, met twee strak-gespannen gordels? Of uit het midden en s er dus eentje korter?Welles schreef : Heeft iemand een goede tip?
Weet je zeker dat je de maxi-cosi op de goede wijze vast zet?Waar woon je? (ongeveer)
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

je hebt ze van 3.00 en van 3.30 cm je raad het al...
Je hebt pech met jou klassieker,... er kwamen toen maxi cosie dingens op de markt en Volvo was er niet klaar voor .....
Ik heb het zelfde gehad met onze 760 uit 82
Ik heb toendertijd de achtergordel tijdelijk vervangen voor één die 3.30cm lang was.
Maar een verlenger pas toch wel?

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Toen de eerste geboren was exact hetzelfde gehad met een '86 740.Welles schreef : De gordelpen past niet in de gordel van de 740.
Verlenger paste ook niet in de gordelvanger. Heb toen alleen het heupgedeelte gebruikt en voor de rest een dikke elektrakabel.
Niet lang daarna de 740 ingeruild op een 940 estate
Bij nader inzien had ik ook een andere gordelvanger kunnen zoeken waar de verlenger wel in past En dat is meteen mijn tip.
Joost
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Ik wil toch graag voor de volledigheid even vermelden dat deze optie echt wel DE ALLERSLECHTSTE is die je kan bedenken.Echt NIET DOEN.JJager schreef : eb toen alleen het heupgedeelte gebruikt en voor de rest een dikke elektrakabel.
Dit zou ik trouwens zeggen bij alle opties, die niet zijn, zoals het hoort, maar hej, ik heb mijn inmiddels 2-jarige dan ook nog steeds probleemloos andersom in de auto
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Kan ik jouw optie, de gordel vervangen door een langere, gewoon bij de dealer laten doen?
Bedankt en groet,Eric
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Gewoon een setje op de sloop halen en zelf de boel omwisselen.
Groet,
Jan-Willem
- Mathy van Nisselroy
 - Nieuw lid
 - 

Schroef ze dan wel uit een auto zonder botsschade aan de voorkant. Een gordel is namelijk maar betrouwbaar tot de eerste botsing.Jan-Willem schreef : Gewoon een setje op de sloop halen en zelf de boel omwisselen.
groetjes
Mathy
- V700 register
 - Nieuw lid
 -