Teleurstellend resultaat: Tooltjes, gek op ditmaal: Volvo DiCE én VIDA.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2009 20:20 #1236387 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic test baksteen

Baseman schreef : Ik wilde het effe delen en ben als ie binnen is (dinsdag), zoals je begrijpt, op zoek naar een test-baksteen....;-)

Op zoek naar een testbaksteen, Is een V70 T5 '97 ook goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2009 00:28 #1236429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk het wel.

okkie92 schreef : Op zoek naar een testbaksteen, Is een V70 T5 '97 ook goed?

Dat denk ik wel, maar helaas is ie nog niet binnen.Parcelforce werkt wel gewoon, deze week, DHL (die waarschijnlijk de vervoerder is) niet, dus wordt het op zijn vroegst 4 mei.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 23:47 #1236775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij is binnen.
Dus, hij is binnen, geweldig, dacht ik.Verpakt in (letterlijk) een doosje van 8x8x8 cm.
Huh, beetje weinig, dacht ik.Dat ding heeft een kabel nodig, en een voeding leek me, maar goed.
Uitgepakt. Ding is superlicht en heeft een mooi groen LED-je en een tweestanden raaiknop, een female-OBD-plug (huh?) en een plek waar een 12 volt voeding in moet, die er niet bij zat.

Maar, wat moet je met een Dice met female-OBD, als er ook een female OBD in je auto zit, toch?
Schroevendraaier erbij, want ik wil weten hoe het zit.Dus, zit je recht en stevig op je stoel? Ja?
Dit zat er in:

Dit is echt by far, de slechte deal die ik ooit gemaakt heb, maar goed, weer wat van geleerd.....Ohja, het spreekt natuurlijk voor zich, dat ik er geen ruk mee kan.
(en.....al uit gelachen....;-))

Dus ben ik van narigheid VIDA maar gaan installeren, dat doet al iets meer:

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 00:09 #1236779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oplichting is strafbaar en niet goed geld terug
Hoi Bas ik weet erg weinig van elektronica maar als er een volvo teken op het doosje staat en die tester is niet gelijk aan een 'genuine' VOLVO DiCE apparaat dan lijkt me dat je bent opgelicht. In dat geval aangifte doen en misschien ook aan Volvo melden dat er op een malafide website spullen met hun merk erop worden aangeboden. Misschien gaan ze wel tot actie over...Iets anders: als je het via een europese site hebt gekocht kun je op grond van europees recht het ding terug sturen dan hoor je je geld weer terug te krijgen. Geldt voor alles wat je in een webwinkel koopt, kun je zonder opgave van redenen terug sturen. Maar dat geldt -dacht ik- alleen voor europese (unie) webwinkels.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 08:16 #1236783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend
Vervelend Bas ! Handel via internet gaat zo vaak goed dat je steeds makkelijker wordt (ikzelf in ieder geval wel. Dingen kopen zonder zelf te bekijken, voor grotere bedragen overmaken) totdat het een keer mis gaat. Maar is dit wat iemand thuis heeft nagemaakt, of zit er echt niet meer in (ook bij Volvo niet).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 09:02 #1236787 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dorie
Das minder leuk.
 Toch maar even om opheldering vragen aan de verkoper?
Wellicht is het iets van zelfbouw of zo?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 22:09 #1236843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwestie van lezen, ben ik bang.
Het is, of eigenlijk was, meer een kwestie van lezen.
Ik las: Volvo DICE test unit in de advertentie. Dus, ik interpreteer: Volvo DICE, test unit, dus een Dice unit, om je Volvo mee te testen.Maar het moest zijn: Volvo, DICEtest unit, een unit dus, om je DICE installatie mee te testen.
De verkoper las trouwens ook het eerste, die had hem met die tekst ook van zijn dealer gekregen.
De verkoper accepteert geen reclamaties en retouren, jammer dus.
Duur lesje geweest. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 23:59 #1236858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net zoiets als achteruit kapot
Is net zoiets als het klassieke verhaal van de verkoper die een auto heeft met een defecte versnellingsbak, die slaat dus een barst in de achterruit en zet er een bordje op: achteruit kapot....Het blijft lullig. De verkoper accepteert geen retouren, zeg je. Dat mag ie alleen doen als het een particulier is.... Als het een Europees bedrijf is moeten ze het produkt terugnemen. Een overeenkomst waarin staat dat je het produkt niet mag ruilen of mag terugsturen is ongeldig (nietig) dus al heb je die overeenkomst getekend je hoeft je daar niets van aan te trekken. Maar ik geef toe dat is de theorie, in de praktijk ben je misschien wel een hele boel tijd en telefoonkosten kwijt om het af te dwingen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 00:28 #1236862 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 keer raden

MaartenG schreef : Dat mag ie alleen doen als het een particulier is....

Ja dus, dus dat is pech.
Het is een beetje het risico.
Ik ben gelukkig zo happy met mijn nieuwe rood-wit-wit-rode achterlichten met Philips Silverline erin (die echt wit zijn, maar oranje knipperen, yaeh) dat ik het bijna alweer vergeten ben.
Ik zet hem maar gewoon te koop of zo, ik kan er zonder DICE niets mee. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 08:02 #1236871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien heeft iemand nog een testunit voor zn DICE nodig.

Moderators: Jerry Stam