Teleurstellend resultaat: Tooltjes, gek op ditmaal: Volvo DiCE én VIDA.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2009 14:43 #1073949 door V700 register
Ik ben gek op test-tooltje, soms wat té......
Ik heb een Volvo DiCE gekocht. (Neen, niet voor 1100 euro, ben niet helemaal....je-weet-wel....;-)

Alleen de latere modellen van onze baksteen, dus als het goed is de S/V90 serie (en alles wat erna komt) kun je ermee uitlezen, tenminste.....als je VIDA hebt.Na een beetje onderhandelen, heb ik die dus nu ook en mocht het zover komen dat ik een V90 koop, kan ik mooi op de bank, via BlueTooth met mijn auto praten.
Wat er met een DiCE allemaal te ontekken is, is onwaarschijnlijk, zegt men. Nou, dat gaan we dus zien.
Ik wilde het effe delen en ben als ie binnen is (dinsdag), zoals je begrijpt, op zoek naar een test-baksteen....;-)
Ik ga trouwens ook maar eens op zoek naar een koffer met schuimrubber erin, om de hele zooi makkelijk verpakt mee te kunnen nemen op een sleuteldag, met laptop en al....Ik zal voor de gein eens een lijstje maken, loopt al aardig op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2009 14:58 #1236076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic interessant

Baseman schreef : Ik ben gek op test-tooltje, soms wat té......
Ik wilde het effe delen en ben als ie binnen is (dinsdag), zoals je begrijpt, op zoek naar een test-baksteen....;-)
Ik ga trouwens ook maar eens op zoek naar een koffer met schuimrubber erin, om de hele zooi makkelijk verpakt mee te kunnen nemen op een sleuteldag, met laptop en al....Ik zal voor de gein eens een lijstje maken, loopt al aardig op. 

ik ook (gek op tooltjes) en volg dit met grote interesse!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2009 15:42 #1236079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ook. Wat voor programma
ik ook. Wat voor programma heb je precies op je laptop??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2009 15:52 #1236082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel.

Tinus H schreef : ik ook. Wat voor programma heb je precies op je laptop??

Ik ga ze niet allemaal opnoemen, als ik moet gokken, ergens tegen de 100.
Voornamelijk VADIS, ATH. Olyslager, AutoData, Mitchell, uitlees software alle gasinstallaties, behalve Vialle, VOL-FCR, radio-Decode tooltjes en straks dus VIDA.Wordt een handig laptopje......;-)
Ohja, en ik heb nog een Signalite en Guard tester, maar ja, daarvoor heb ik geen software nodig.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2009 16:47 #1236084 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic compleet,

Baseman schreef :

Tinus H schreef : ik ook. Wat voor programma heb je precies op je laptop??

Ik ga ze niet allemaal opnoemen, als ik moet gokken, ergens tegen de 100.
Voornamelijk VADIS, ATH. Olyslager, AutoData, Mitchell, uitlees software alle gasinstallaties, behalve Vialle, VOL-FCR, radio-Decode tooltjes en straks dus VIDA.Wordt een handig laptopje......;-)
Ohja, en ik heb nog een Signalite en Guard tester, maar ja, daarvoor heb ik geen software nodig.

Mooi Bas,bijna compleet laat ik die Vialle G2/G3 LPI nu hebben! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2009 16:49 #1236085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bericht

wp001 schreef : Mooi Bas,bijna compleet laat ik die Vialle G2/G3 LPI nu hebben!

Uiteraard heeft u een bericht hierover.....;-) 

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2009 21:16 #1236107 door Marco
Beantwoord door Marco in topic VIDA licentiering
Ooit eens een <a href="/node/10956" target="_blank" title="VIDA">draadje</a> geweest over de oorspronkelijke licentiestructuur voor VIDA. Hoe heb jij hier een mouw aan gepast Bas, het laatste dat ik weet is dat er nog steeds regelmatig moet worden gevalideerd om het geheel werkende te houden. Heb zelf alleen ervaring met de eerste VIDA versie (2006/2007), zijn hier ondertussen workarrounds voor gemaakt?

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 09:00 #1236194 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Interessant!
Dit soort tools zijn erg handig. Ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is. Mocht je nog een test S90 zoeken, ik heb een Executive Level 1, modeljaar '98 .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 22:09 #1236333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic okee. Dat zijn er wel een
okee. Dat zijn er wel een paar. Ik zelf ben op de laatste autovak-beurs wel erg onder de indruk geraakt van de Bosch-testers. Die hebben echt een software verbetering ondergaan vergeleken met een jaar of 2/3 geleden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 22:43 #1236339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer.

Tinus H schreef : okee. Dat zijn er wel een paar. Ik zelf ben op de laatste autovak-beurs wel erg onder de indruk geraakt van de Bosch-testers. Die hebben echt een software verbetering ondergaan vergeleken met een jaar of 2/3 geleden.

Dat kan, maar wat hebben wij eraan? Geen ruk. Bosch testers werken voor zover ik weet, met OBDII en dat hebben onze auto's nauwelijks, de mijne in ieder geval niet, die van jou al helemaal niet.

Moderators: Jerry Stam