wegen/verkeersbelasting 940 tdi 2.4 estate BELGIE
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2009 16:47 #1235403
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic enel geld
enel geld telt...
milieuvriendelijk is een verkiezingsslogan
als ik dan een aantal maanden terug naar de minister van verkeer mailde met de vraag hoe het kwam dat LPG extra getaxeerd wordt terwijl het net milieuvriendelijker is kreeg ik van zijn kabinet een antwoord dat neerkwam op "het blijft toch goedkoper" ...

begrijpe wie kan
milieuvriendelijk is een verkiezingsslogan
als ik dan een aantal maanden terug naar de minister van verkeer mailde met de vraag hoe het kwam dat LPG extra getaxeerd wordt terwijl het net milieuvriendelijker is kreeg ik van zijn kabinet een antwoord dat neerkwam op "het blijft toch goedkoper" ...

begrijpe wie kan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2009 18:10 #1235407
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accijnscompenserende dieseltaks afgeschaft
Benzine en diesel zijn in België nu inderdaad gelijk voor de verkeersbelasting. Van een jaar of tien geleden tot voor kort was het niet interessant om in België met een zware diesel te rijden omwille van de accijnscompenserende dieseltaks. Ik herinner mij dat mijn pa met zijn 90 diesle D 24 nog bij de 900,00 EUR heeft betaald !
Sedert een viertal jaar terug is men de accijnscompenserende dieseltaks stelselmatig beginnen afbouwen, om nu helemaal weggewerkt te zijn !
Hier de tarieven voor 2009 <table border="1" cellspacing="0" cellpadding="2" width="100%" class="AMTable" align="center"><tbody><tr><td>12 PK :</td><td>450,52€</td><td> </td><td> </td></tr><tr><td>13 PK :</td><td>534,34€</td></tr></tbody></table>
tarieven gelden voor een heel jaar.
De D24 motoren in de 940 zijn 13 fisc PK.
Maar o wee, wiet weet vinden ze binnenkort weer een nieuwe taks uit omwille van de milieubelastende aspecten van deze motoren (nog niet eens sprake van Euro normen...)
Tom

Sedert een viertal jaar terug is men de accijnscompenserende dieseltaks stelselmatig beginnen afbouwen, om nu helemaal weggewerkt te zijn !
Hier de tarieven voor 2009 <table border="1" cellspacing="0" cellpadding="2" width="100%" class="AMTable" align="center"><tbody><tr><td>12 PK :</td><td>450,52€</td><td> </td><td> </td></tr><tr><td>13 PK :</td><td>534,34€</td></tr></tbody></table>
tarieven gelden voor een heel jaar.
De D24 motoren in de 940 zijn 13 fisc PK.
Maar o wee, wiet weet vinden ze binnenkort weer een nieuwe taks uit omwille van de milieubelastende aspecten van deze motoren (nog niet eens sprake van Euro normen...)
Tom

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2009 21:32 #1235433
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb gebeld met de DIV en
ik heb gebeld met de DIV en inderdaad de taks gaat me 534 euro kosten.
Nu heb ik alleen een 'gaatje ' in de verzekering gevonden en wel deze......... ik kan mijn volvo laten inschrijven als CLASSIC CAR .
Volgens mij ( en google ) moet de wagen ouder zijn dan 15 jr en je moet een andere wagen ingeschreven hebben staan bij de verzekering , dus een combinatie van wagen woon en werkverkeer en een classic car.
Scheelt toch wel een paar euro's.........\
(Ik blijf toch unne hollander in Belgie he)
Nu heb ik alleen een 'gaatje ' in de verzekering gevonden en wel deze......... ik kan mijn volvo laten inschrijven als CLASSIC CAR .
Volgens mij ( en google ) moet de wagen ouder zijn dan 15 jr en je moet een andere wagen ingeschreven hebben staan bij de verzekering , dus een combinatie van wagen woon en werkverkeer en een classic car.
Scheelt toch wel een paar euro's.........\
(Ik blijf toch unne hollander in Belgie he)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2009 22:08 #1235441
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Classic car
Classic car heeft niets met inschrijving te maken, zolang de wagen niet de leeftijd van 25 jaar bereikt heeft betaal je de volle wegentaks.
Classic car is een statuut dat verzekeraars uitgevonden hebben om mensen met een oudere vrijetijdswagen een goedkope verzekering te kunnen aanbieden. Enkel de verzekering wordt er dus goedkoper op.
Het scheelt aan verzekering wel toch al gauw een 300 tot 500 euro per jaar, dus dat maakt de hoge wegentaks wel goed, op voorwaarde dat je een andere wagen hebt die 'normaal' verzekerd is.
Classic car is een statuut dat verzekeraars uitgevonden hebben om mensen met een oudere vrijetijdswagen een goedkope verzekering te kunnen aanbieden. Enkel de verzekering wordt er dus goedkoper op.
Het scheelt aan verzekering wel toch al gauw een 300 tot 500 euro per jaar, dus dat maakt de hoge wegentaks wel goed, op voorwaarde dat je een andere wagen hebt die 'normaal' verzekerd is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2009 22:33 #1235443
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik bedoel ook de
ik bedoel ook de verzekering, de wegentaks staat hierbuiten.....
maar het maakt het wel zeker aantrekkelijker....
maar het maakt het wel zeker aantrekkelijker....
Moderators: Jerry Stam