Dikke rookwolken na kick-down...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2009 21:49 #1234449
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ventiel?
Hoe kan ik er achter komen of de automaat de boel er niet uit heeft gekwakt? Klinkt logisch, het was precies op het schakelmoment. Maar heb wel eens eerder (lees regelmatig
) kick-down gedaan in de jaren dat ik 'm heb en dat is nog nooit een probleem geweest. De olie zit overal tot de max, maar voor zover ik heb gezien nergens er overheen.
Morgen ga ik naar de RAI, een mooie lange rit vanuit Oosterhout, dan zal ik eens die jiggle test doen met de olievuldop.
Sja de kleur van de rook. Ik vond 'm hoofdzakelijk wit, maar heb me niet heel erg op de kleur gefocused. Beetje grijs/blauwig gloedje had ie wel. Dit idee; <a href=" personal.bgsu.edu/~nberg/images/civicsmoke.jpg "> personal.bgsu.edu/~nberg/images/civicsmoke.jpg maar qua formaat een keer of 10 groter.
Ben benieuwd naar de rit morgen...
Niels
Morgen ga ik naar de RAI, een mooie lange rit vanuit Oosterhout, dan zal ik eens die jiggle test doen met de olievuldop.
Sja de kleur van de rook. Ik vond 'm hoofdzakelijk wit, maar heb me niet heel erg op de kleur gefocused. Beetje grijs/blauwig gloedje had ie wel. Dit idee; <a href=" personal.bgsu.edu/~nberg/images/civicsmoke.jpg "> personal.bgsu.edu/~nberg/images/civicsmoke.jpg maar qua formaat een keer of 10 groter.
Ben benieuwd naar de rit morgen...
Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2009 00:59 #1234470
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de sporen geven
tja. je hebt de wagen met de kickdown gewoon flink de sporen gegeven. en de volvo dacht natuurlijk...ik brand er maar lekker op los en laat baasje zien wat ik in mijn mars heb
maar even zonder gekkigheid. dat blauwe/witte rook had ik ook bij de ford scorpio....automaatvloeistof (hydrauliek olie) kotste hij eruit en dit kwam tegen de hete uitlaat aan. een gigantisch rookwolk tot gevolg. zag er zeker gaaf uit. brullende 6 cylinder. flink wat snelheid en zo een wolk achter je aan trekkend. maar het was dus een lekke kering. weet je zeker dat het onder de auto niet lekt? zou voor het geval dat eventjes een karton stuk onde rje auto leggen. als hij lekt.....kost het weer €€€€'s
succes, en beterschap met je volvo
bas
succes, en beterschap met je volvo
bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2009 08:45 #1234484
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt gewoon zoveel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2009 15:48 #1234712
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jiggle test
Na de terugrit vanaf de Rai naar huis even de jiggle test gedaan. Zowel stationair als met veel gas geven blijft de olievuldop mooi strak op het blok liggen. Een paar keer eraf gehaald en teruggelegd als extra test. Bleef helemaal stil liggen.
Ik kan eens een stuk karton pakken, maar mijn blok is altijd al wat nattig geweest, volgens de Nordicar mensen niet meer dan normaal voor een 16V-ert met bijna 4 ton erop... Dus een paar druppeltjes zullen er wellicht wel op komen.
Op en neer naar de Rai geen prpblemen. Ik ga ermaar vanuit dat t niet al te erg was. Een eenmalige uitspatting. (Pas 18 geworden, gaat ze puberen?)
Niels
Ik kan eens een stuk karton pakken, maar mijn blok is altijd al wat nattig geweest, volgens de Nordicar mensen niet meer dan normaal voor een 16V-ert met bijna 4 ton erop... Dus een paar druppeltjes zullen er wellicht wel op komen.
Op en neer naar de Rai geen prpblemen. Ik ga ermaar vanuit dat t niet al te erg was. Een eenmalige uitspatting. (Pas 18 geworden, gaat ze puberen?)
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2009 17:46 #1234717
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
Moderators: Jerry Stam