Kijktip
- V700 register
- Nieuw lid
-
aanrader over de waanzin van de zgn.war on terrorism
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
wij verschillen nog al eens van mening... Maar in dit geval ben ik het volmondig met je eens. Ongelovelijk en zo mens onteerend, daar kan ik echt héél boos om worden...
@Hans Winkel: dit soort dingen (de docu) daar kan ik nou weer niet zo goed tegen, en stuit mij meer tegen de borst dan het filmpje wat ik geplaatst had.
GG,
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was een docu-drama, gemaakt dus. Eigenlijk dus een soort film. Ook gemaakt met een vooropgezette bedoeling.Michael Oud schreef : Je denkt dat het alleen in films gebeurt... Heel bizar.
Natuurlijk was het niet even fris wat daar allemaal gebeurd is, maar men zou ook kunnen filteren wat men ziet. Als je in NY gewerkt hebt ten tijde dat met vliegtuigen in wolkenkrabbers werd gevlogen wordt je gelijk een stuk minder genuanceerd.
Vroeger kwam ik wel eens in de gevangenis (slechts op bezoek), iedereen die je het vroeg zat daar onschuldig...........
Misschien moeten we beter geen politiek bespreken op het forum......reacties liever per PB.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is wel een docu-drama, maar het is wel waar gebeurd... Lees maar eens: en.wikipedia.org/wiki/Tipton_Three
- V700 register
- Nieuw lid
-
Michael Oud schreef : Volgens mij was politiek niet iets wat we horen te bezigen hier, maar goed.
Helemaal mee eens.
Was ook geenszins mijn bedoeling een politieke discussie aan te zwengelen.
Ik had de docu al eerder gezien en naar mijn maatstaven een erg goede docu, vandaar de tip.
Vind het wel interessant om de reacties verder te lezen en ben blij dat er toch een aantal mensen gekeken hebben en erover nadenken.
Mijn mening zal er verder niet door veranderen.
Volgende tip dan maar...nu op Discovery de aflevering waarin ze een 740 onder handen nemen, staat ook in een ander draadje..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus: Het was interessante kost
En nu ga ik even een pluisje van de naald halen, want mn muziek klinkt nergens naar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wikipedia heeft ook geen sluitende betrouwbaarheid. Iedereen kan daar op plaatsen wat ie wil.......wel leuk dat de internetgeneratie hetgeen op internet staat als waarheid beschouwd. Vroeger zeiden we over de krant; "Al klinkt het nog zo raar, wat gedrukt staat dat is waar....". Vroeger, ....hoor mij nou, oude l.l, ben slechts 44Michael Oud schreef : Het is wel een docu-drama, maar het is wel waar gebeurd... Lees maar eens: en.wikipedia.org/wiki/Tipton_Three
Wat ik eigenlijk bedoel is dat je informatie van beide zijdes zou kunnen proberen te wegen, de waarheid is meestal het eerste slachtoffer in dit soort situaties.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt plaatsen wat je wilt, maar als het nonsens is, dan gaat het er met dezelfde vaart weer af. Hoe dan ik, ik geloof wel dat het er zo aan toe is gegaan zoals de film voor hield. Natuurlijk zal e.e.a. wel wat genuanceerd moeten worden, maar toch. Al zal de helft verzonnen zijn, dan nog is de andere helft zo groot dat het niet door de beugel kan. En natuurlijk, alles wat geschreven of gefilmd wordt is, al is het maar voor een procent, gekleurd. Je moet toch ergens je informatie vandaan halen als je niet overal tegelijkertijd kunt zijn. Misschien is <a href=" www.guardian.co.uk/uk/2004/mar/14/terrorism.afghanistan " target="_blank">dit voor jou (of moet ik u zeggen, ik ben maar half zo oud als u ) betrouwbaarder? (geen idee welk niveau The Guardian zou moeten hebben trouwens hoor, en ik heb het ook niet helemaal doorgelezen) achnaton schreef :
Wikipedia heeft ook geen sluitende betrouwbaarheid. Iedereen kan daar op plaatsen wat ie wil.......wel leuk dat de internetgeneratie hetgeen op internet staat als waarheid beschouwd. Vroeger zeiden we over de krant; "Al klinkt het nog zo raar, wat gedrukt staat dat is waar....". Vroeger, ....hoor mij nou, oude l.l, ben slechts 44Michael Oud schreef : Het is wel een docu-drama, maar het is wel waar gebeurd... Lees maar eens: en.wikipedia.org/wiki/Tipton_Three
Wat ik eigenlijk bedoel is dat je informatie van beide zijdes zou kunnen proberen te wegen, de waarheid is meestal het eerste slachtoffer in dit soort situaties.
Nu gaat het niet meer over politiek, maar over de media. Alhoewel die scheiding ook niet altijd even duidelijk is... Achja, we hebben hier geen Fox, dus dat scheelt.