Nice to meet you -

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2009 22:42 #1234277 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Italiaanse schone
Dank voor je welkom, Paul.
Dat van die Tempra kan ik moeilijk onkennen. De 155 verscheen in een tijdperk dat AlfaRomeo het niet makkelijk had, dus om kosten te besparen bij de dringend gewenste opvolging van de inmiddels fossiele 75 werd snel even de Tempra 'omgebouwd'. Die vormgeving viel niet goed bij het automobieljournaille, tijdens de introductie verfoeiden zij vooral de achterkant, die "als een gebergte uit het asfal oprees". Wel een lekkere grote kofferbak! Aanvankelijk lag in de 155 wel het originele lichtmetalen Alfa Romeo blok. Later gingen Fiat, Lancia en Alfa Romeo gezamenlijk motoren bouwen in Pratola Serra en verschenen de 'sedici valvole' - de 16 kleppers en kun je spreken van een opgevoerde Tempra (of was de Tempra een geknepen 155?).
Mijn 155 had gelukkig nog het oude Alfa blok met dubbele bovenliggende nokkenassen, 2 bougies per cilinder, 8 kleppen en een prachtige sound. Helaas niet meer de dubbele Webers, anders had ze nog mooier geklonken! Ik heb er dik 12 jaar en 150.000 km mee gestuurd. Keurig dealer onderhouden. Naast het voorgeschreven onderhoud heb ik 3 sets banden, 1 uitlaat en 1 accu versleten. Voor de rest geen enkel probleem...
@Michael: oei, de mijne had exact dezelfde kleur als het exemplaar op de foto (blue Nord metellic)! (Vroeg me heel even af of dat jouw 155 was, maar met het stuur rechts - vast niet). En bij aankoop zaten die velgen er ook onder. Die heb ik snel verruild voor andere, die 'bloemvelgen' waren 'not my cup of tea'.
Kortom, ik was zeer content met mijn mooie 155. Jammer dat ze bruut aan haar eindje kwam.
En nu ben ik zeer content met mijn 940! Comleet andere 'wereld', dat wel. Maar dat relaxed rondcruisen heeft wel iets. En vanaf vandaag is dat nog leuker: gepoetst en in de was gezet, hij blinkt nu als een spiegel ;o)

Vrolijke groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2009 23:06 #1234284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 16v
Die 16v was ook wel een fijn blokje hoor! Ik had een Alfa Rosso Widebody 2.0 16V Twin Spark Super met hollandia dakje. Ik wilde eigenlijk een auto met airco, maar ik viel voor deze auto. Toen het olieverbruik ongeveer een liter op 1000km werd, heb ik m toch maar weggedaan.
Ik was overigens juist wel gecharmeerd van die hoge kont. Trouwens, ik wil nog wel een keer een 75 of Giulia hebben. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC