Slooppremie vastgesteld

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-04-2009 16:13 #1073545 door Wytze Broerze
Slooppremie vastgesteld is gemaakt door Wytze Broerze
Zojuist lees ik dat er een slooppremie is vastgesteld.
Tja zal het helpen?
Auto’s (met een bruto voertuig gewicht (GVW) ≤3500kg) die in aanmerking komen voor de sloopregeling zijn:
  • personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar t/m 1989 – categorie 1: een slooppremie van € 750,-
  • personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar 1990 t/m 1995 – categorie 2: een slooppremie van € 1.000,-
  • personen/bestelauto’s met een dieselmotor, een leeggewicht <1800kg en van bouwjaar t/m 1999 – categorie 3: een slooppremie van € 1.000,-
  • bestelauto’s met een dieselmotor, een leeggewicht ≥1800kg en van bouwjaar t/m 1999 – categorie 4: een slooppremie van € 1.750,-
mits omgeruild tegen een nieuwere:
  • personen-/bestelauto met benzinemotor vanaf bouwjaar 2001
  • personen-/bestelauto met dieselmotor met een gesloten roetfilter (af fabriek)
én mits voldaan aan de volgende voorwaarden:
  • de oude auto staat sinds 1 maart 2008 op naam van de laatste eigenaar;
  • de oude auto is verzekerd;
  • de oude auto en ook de jongere auto hebben een Nederlands kenteken;
  • de APK van de oude auto is nog minimaal 3 maanden geldig op het moment van inleveren;
  • de oude auto heeft geen “WOK-status” (Wachten Op Keuren);
  • de oude auto heeft sinds 1 maart 2008 geen deel uitgemaakt van de bedrijfsvoorraad van een autobedrijf.
Hier de link naar de site: <a href=" www.nationalesloopregeling.nl/sloopregeling.html "> www.nationalesloopregeling.nl/sloopregeling.html  
Mijn 1997 945 valt er buiten en is kennelijk nog lekker schoon genoeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 16:19 #1234092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Effect zal niet groot zijn, bij kleine auto's
Hee, mijn Fiat Panda van 1993 heeft een straatwaarde van 300 euro maar voldoet verder aan alle eisen om die premie van 1000 in de wacht te slepen... levert dus 700 euro op zou je denken.Maar wacht even, moet ik wel een andere kopen, dat kost wel geld.. En zelfs deze oude panda heeft een geregelde katalysator, kost 9 euri wegenbelasting in de maand en loopt 1:16.Ik geloof, dat ik hem toch maar even houd

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 20:10 #1234100 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic fraudebeperking

MaartenG schreef : Maar wacht even, moet ik wel een andere kopen, dat kost wel geld..

... en de auto moet wel sinds maart 2008 in je bezit zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 20:24 #1234101 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Economie

MaartenG schreef : Maar wacht even, moet ik wel een andere kopen, dat kost wel geld..

Maar dat is nu juist de bedoeling van het geheel. In Duitsland heeft deze maatregel de autoverkopen een enorme boost gegeven. Ik vind het een prima initiatief en komt voor het aanzwengelen van de autoverkopen waarschijnlijk net op tijd. Hulde...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 20:43 #1234103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic boost?
De autoverkopen krijgen een impuls maar de auto-industrie staat niet in Nederland. Het komt mij voor dat dit geld kost terwijl het buitenland, die de auto's levert er beter van wordt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 21:04 #1234106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Scherp Eric!
Wat scherp opgemerkt! Voor mijn gevoel heb ik de panda al lang maar het is inderdaad nog maar een half jaar. Net nog even gesnuffeld op die website en die datum lijkt ook niet te gaan schuiven. Nou dan mag ie helemaal blijven.En ja, deze maatregel heeft een economische drijfveer en geen milieutechnische. Anders zou er veel meer naar de techniek moeten worden gekeken en minder naar het 'harde' bouwjaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 21:53 #1234118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een ouwe trouwe moet je niet weg doen
Zolang die je niet in de steek laat, niet wegdoen.
Het beste paard van stal is nooit te koop.
Ik zie mij niet rijden in een S serie, lees al die ellende wel behalve de TDI uitvoeringen.
En een 960 kan ook niet tegen een 940 aan qua betrouwbaarheid, jammer voor de S/V 90 helaas.
Dan zou het een S 70 TDI moeten worden, maar niet zolang ie mij trouw is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 22:40 #1234133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Premie
Wij sta op het punt om een 945 aan te schaffen ( geestelijk zijn we al helemaal zover ). We hebben nu een suzuki uit '96.
De 945 zal met een beetje mazzel wellicht iets nieuwer zijn, maar vwb de criteria voor een premie piesen we helemaal buiten de pot.
Dan maar geen premie, maar wel een nieuwe hobby en veel rij genot. Dat is me eerlijk gezegd meer waard dan de stimulans van de verkoop van nieuwere auto's.
Sommige auto's zijn het toch waard om in het straatbeeld te houden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 23:56 #1234153 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed plan

Wannabe 940 rijder schreef : Wij sta op het punt om een 945 aan te schaffen ( geestelijk zijn we al helemaal zover )...

Geloof me, daar krijg je geen spijt van, gewoon doen. Af en toe moet je jezelf verwennen, zoals iemand hier op het forum in zijn voetnoot heeft staan:"Live is too short for bad cigars" amen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2009 00:13 #1234156 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

chilm schreef : .....zoals iemand hier op het forum in zijn voetnoot heeft staan:"Live is too short for bad cigars" amen

Laat dat nou net onze voorzitter zijn.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC