Slooppremie vastgesteld
- Wytze Broerze
 - 

- Senior lid
 - 

Tja zal het helpen?
Auto’s (met een bruto voertuig gewicht (GVW) ≤3500kg) die in aanmerking komen voor de sloopregeling zijn:
- personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar t/m 1989 – categorie 1: een slooppremie van € 750,-
 - personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar 1990 t/m 1995 – categorie 2: een slooppremie van € 1.000,-
 - personen/bestelauto’s met een dieselmotor, een leeggewicht <1800kg en van bouwjaar t/m 1999 – categorie 3: een slooppremie van € 1.000,-
 - bestelauto’s met een dieselmotor, een leeggewicht ≥1800kg en van bouwjaar t/m 1999 – categorie 4: een slooppremie van € 1.750,-

- personen-/bestelauto met benzinemotor vanaf bouwjaar 2001
 - personen-/bestelauto met dieselmotor met een gesloten roetfilter (af fabriek)

- de oude auto staat sinds 1 maart 2008 op naam van de laatste eigenaar;
 - de oude auto is verzekerd;
 - de oude auto en ook de jongere auto hebben een Nederlands kenteken;
 - de APK van de oude auto is nog minimaal 3 maanden geldig op het moment van inleveren;
 - de oude auto heeft geen “WOK-status” (Wachten Op Keuren);
 - de oude auto heeft sinds 1 maart 2008 geen deel uitgemaakt van de bedrijfsvoorraad van een autobedrijf.

Mijn 1997 945 valt er buiten en is kennelijk nog lekker schoon genoeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- Eric Bakker (GAST)
 - Nieuw lid
 - 

... en de auto moet wel sinds maart 2008 in je bezit zijn.MaartenG schreef : Maar wacht even, moet ik wel een andere kopen, dat kost wel geld..
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Maar dat is nu juist de bedoeling van het geheel. In Duitsland heeft deze maatregel de autoverkopen een enorme boost gegeven. Ik vind het een prima initiatief en komt voor het aanzwengelen van de autoverkopen waarschijnlijk net op tijd. Hulde...MaartenG schreef : Maar wacht even, moet ik wel een andere kopen, dat kost wel geld..
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Het beste paard van stal is nooit te koop.
Ik zie mij niet rijden in een S serie, lees al die ellende wel behalve de TDI uitvoeringen.
En een 960 kan ook niet tegen een 940 aan qua betrouwbaarheid, jammer voor de S/V 90 helaas.
Dan zou het een S 70 TDI moeten worden, maar niet zolang ie mij trouw is.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

De 945 zal met een beetje mazzel wellicht iets nieuwer zijn, maar vwb de criteria voor een premie piesen we helemaal buiten de pot.
Dan maar geen premie, maar wel een nieuwe hobby en veel rij genot. Dat is me eerlijk gezegd meer waard dan de stimulans van de verkoop van nieuwere auto's.
Sommige auto's zijn het toch waard om in het straatbeeld te houden ?
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Geloof me, daar krijg je geen spijt van, gewoon doen. Af en toe moet je jezelf verwennen, zoals iemand hier op het forum in zijn voetnoot heeft staan:"Live is too short for bad cigars" amenWannabe 940 rijder schreef : Wij sta op het punt om een 945 aan te schaffen ( geestelijk zijn we al helemaal zover )...
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Laat dat nou net onze voorzitter zijn.chilm schreef : .....zoals iemand hier op het forum in zijn voetnoot heeft staan:"Live is too short for bad cigars" amen