Terugblik sleuteldag van Carlo Schmidt, 29 maart 2009
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
normaal gesproken ben ik altijd aanwezig op de sleuteldag bij Carlo. De gezondheidtoestand van mijn vrouw( zoals je ook in draadje "moeder de vrouw" had kunnen lezen), ja dezelfde die voor de wisselbeker jouw naam in het plaatje heeft laten graveren, is de reden dat ik niet aanwezig ben geweest vandaag in Gemert. Lijkt me logisch toch? Dat moet toch een goede reden zijn om die belofte wat later in te lossen.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
jsnijder schreef : Rudiger,Dat moet toch een goede reden zijn om die belofte wat later in te lossen.Groeten, Jan.
Hallo Jan,
Ik heb die post of niet goed of niet helemaal gelezen of het is niet doorgedrongen tot me wat e.e.a. betekende. In ieder geval mijn excuses als ik je hiermede gekwetst heb en natuurlijk veel gezondheid en sterkte voor je vrouw en jou toegewenst!
Rudiger
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Het demonteren, insmeren met uitlaatpasta en weer "spanningsvrij" installeren heeft duidelijk effect gehad. De uitlaat is heel veel stiller en bij 120 is het nu wel goed vertoeven in de 940. Op de heenreis was dat toch niet echt ideaal. Bij accelereren is de brom nog steeds vrij nadrukkelijk aanwezig maar bij gas los en op de CC is het OK.
De uitlaat lekte overigens behoorlijk op de koppelstukken. Deels was dit doordat ik de klemmen niet helemaal juist geplaatst had en deels omdat ik bij montage geen uitlaatpaste gebruikt had. De pijp aan de kat had overigens ook nog een "platte" kant die een stevige bijdrage aan het lekken op dat punt tot gevolg had. Die heeft een van de mannen van Schmidt Gemert er vakkundig met een paar zeer grote doppen uitgeslagen.
Verder was het weer een mooie dag die voor Gemert begrippen wel erg vroeg was afgelopen: ik zat al om iets van 17:30 in de auto! Het moet niet gekker worden. (natuurlijk was Mathy nog niet weg, die was weer een schakelaartje in een sloop S90 aan het scoren)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben wel benieuwd wat voor gevolgen dat nou heeft, een stukje rijden op drie wielen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" vimeo.com/3906590 " target="_blank">Fillempje!960 estate 1996 schreef : Lekker even de rem-olie ververst vandaag bij Carlo vd 740GLE.
Gefilmd met mijn telefoo(n N73) dus verwacht er niet te veel van, maar ik wilde jullie het toch niet onthouden.
Volgende keer maar in HD?
Overigwas de dag weer zeer geslaagd, ik heb mijn elektrische storing opgelost,
Maar mijn auto loopt nog steeds heel slecht, zij het af en toe.
Op de heen weg kon ik op mijn gemak 160 halen met half gas.
op de terugweg kwam ik niet verder dan 100 horten en stotend, en met zwarte rook uitblazend.
Wat zou het kunnen zijn?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuk aandenken Jeroen.Jeroen schreef :
<a href=" vimeo.com/3906590 " target="_blank">Fillempje!960 estate 1996 schreef : Lekker even de rem-olie ververst vandaag bij Carlo vd 740GLE.
Gefilmd met mijn telefoo(n N73) dus verwacht er niet te veel van, maar ik wilde jullie het toch niet onthouden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stationair loopt ie nu op benzine hardstikke mooi, ook al was het gasklephuis niet echt vies het schoonmaken en het net iets meer lucht geven heeft wonderen gedaan. Die krat nieuwe onderdelen van enkel maanden geleden kan er eigenlijk weer uit...
Op LPg trilt de motor stationair iets meer doch zonder toerenterugval... IK kijk dit nog even aan ...
De trilling in de cardans ( alhoewel is het de cardanas wel?) is in ieder geval een stuk minder nu die versnellingsbakflens 2 slagen vaster is gedraaid.
Ik heb al even gezocht naar een nieuwe uitlaat in RVS maar die heb ik nog niet gevonden voor mijn 740---«»» iemand tips waar te zoeken?
mooitse van 2009 groet, Rudiger
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nu alleen nog de datum aanpassen. Onder het filmpje staat 2008 en in het filmpje staat 29 maart.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor de mooie en gezellige dag! Leuk om op deze sleuteldag kennis te mogen maken met jullie vereniging. Morgen ga ik direct het inschrijfformulier printen, invullen en opsturen zodat ik voortaan over onze vereniging kan spreken . Ik verheug me op de komende sleuteldag; dan ga ik mijn auto eens aanpakken.
Allen dank en tot een volgende keer!
Groeten
Michel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is een top-Quality Simons een optie?Die ga ik binnenkort ook bestellen, maar dan voor mijn 940 LPT uiteraard.Ergens rond de 300 euro, best netjes.rudiger schreef : Ik heb al even gezocht naar een nieuwe uitlaat in RVS maar die heb ik nog niet gevonden voor mijn 740---«»» iemand tips waar te zoeken?