Kent iemand deze Volvo 740 Turbo Intercooler TG-13-BT.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" link.marktplaats.nl/230453179 " target="_blank">LINK
Kent iemand deze auto misschien? Hij lijkt mij er mooi uitzien, heeft niet al te veel gelopen en een werkende airco. Ik merk dat het aanbod van Turbo's steeds kleiner en kleiner begint te worden. Mocht ik de auto voldoen aan mijn verwachtigingen en ik ga over tot aankoop; hoe krijg ik die verschrikkelijke striping van de auto af? Heeft iemand daar ervaring mee? En is er een wezenlijk verschil tussen een B200ET/FT en een B230FT? Bijv. qua snelheidsbeleving/betrouwbaarheid/tunen.
Groet,
Roderik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
B200ET = 120 kw / 163 Pk. geen kat.Roderik v. M schreef : Aankomende maandag ga ik kijken naar deze Turbo uit '88 die in Zwijndrecht staat. Hij staat al een tijdje op marktplaats. Zie hieronder de link:
<a href=" link.marktplaats.nl/230453179 " target="_blank">LINK
Kent iemand deze auto misschien? Hij lijkt mij er mooi uitzien, heeft niet al te veel gelopen en een werkende airco. Ik merk dat het aanbod van Turbo's steeds kleiner en kleiner begint te worden. Mocht ik de auto voldoen aan mijn verwachtigingen en ik ga over tot aankoop; hoe krijg ik die verschrikkelijke striping van de auto af? Heeft iemand daar ervaring mee? En is er een wezenlijk verschil tussen een B200ET/FT en een B230FT? Bijv. qua snelheidsbeleving/betrouwbaarheid/tunen.
Groet,
Roderik
B200FT = 114 Kw / 155 Pk. geregelde kat.
B230 FT = 121 Kw / 165 Pk. geregelde kat.
Ze gaan te snel voor de Nederlandse wegen (waar je maar 120 mag)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel een vaak gezien euvel op deze modellen is een krokante kabelboom,wat veel ergenis en vage defecten veroorzaakt.
Ik kan over mee praten met een 1987 745 Turbo,daar moet een nieuwe kabelboom in.
Die striping kun je wel verwijderen maar omdat deze zo oud is zal je hem altijd blijven zien als donkere strepen in je lak,niet doen dus.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Die striping kon wel eens origineel Volvo 700 zijn.Roderik v. M schreef : hoe krijg ik die verschrikkelijke striping van de auto af?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt.
Groet,
Roderik
- V700 register
- Nieuw lid
-

Verwarmen met fhön of verbrander (oppassen niet te heet).
Dan trek je hem er zo van af.
Mocht het lakkleur verschil te groot zijn, striping plaatsten die je wel mooi vindt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja wat is meer onderhoud ?Roderik v. M schreef : Het enige wat ik merkte was een lichte trilling door de auto wanneer de auto koud was.
Ik verdenk het cardanas ervan.
Daarnaast werkt de toerenteller ook niet goed
en is de linkerkoplamp niet waterdicht.
Ik kan de auto krijgen voor de prijs die ik voor vraag.
Ben ik beter af met een B230FT met iets meer onderhoud maar dezelfde kilometers en onderhoudshistorie en prijs?
Groet,
Roderik
Alle auto's hebben wel iets op deze leeftijd.
Als je geen raceneus bent ga je waarschijnlijk het verschil tussen een B200FT en een B230FT niet missen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Toerenteller fixen, deze geeft teveel toeren aan.
- Hemel vervangen, deze hangt.
- Cardanaslager vervangen, maakt herrie
- Carkit installeren
- Radio verwisselen plus speakers.
- Hondenrek plaatsen
- Verhoogde middenarmsteun plaatsen
- Striping verwijderen (ik weet het ik ben eigenwijs...)
- Cruise control installeren.
Ik denk dat ik er een hele goede auto aan heb. Hij is lekker uitgerust met een schuifdak, airco, elektrische ruiten rondom, elektrische antenne, buitentemperatuur en een half leren interieur.
Foto's volgen nog!
Dank voor de input!
Groet,
Roderik
- V700 register
- Nieuw lid
-