drie kwart miljoen kilometers -nu met fotos'

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 09:12 #1231441 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Kijk dat zijn nu nog eens kilometerstanden
Geweldig, een redblock op gas met deze kilometerstand. Weinig auto's die dat halen denk ik
Alleen......., Robert, de eerste twee op het lijstje van de high milege club waren turbo diesels......, kwou het toch ff kwijt .

Groet Bouke 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 21:20 #1231528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog meer
Heb wel eens gehoord over een redblock in een 240 met meer dan een miljoen op het klokje............

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 21:47 #1231540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bouke

bouke maas schreef : Geweldig, een redblock op gas met deze kilometerstand. Weinig auto's die dat halen denk ikAlleen......., Robert, de eerste twee op het lijstje van de high milege club waren turbo diesels......, kwou het toch ff kwijt

.Groet Bouke

Bouke, wow, is dat echt zo? Dat had ik toch niet verwacht. Maar ja, het kan gebeuren met die diesels. Of je hebt alleen goede ervaringen of hele slechte. Maar dan is het meestal alleen de koppakking en gescheurde cilinderkop. Ik heb alleen goede ervaringen. Maar ook met de red blocs eigenlijk behalve dan met de electronica er omheen.... De B21 A was een uitzondering, moest alleen om de 5000km de contactpuntjes bijstellen, voor de rest geen problemen. Oer betrouwbaar. Maar zoals ik zei: met de diesel nog nooit wat mee gehad. Dus ja.... Turbodiesel at the top misschien? (PS: je leest op het forum trouwens ZELDEN problemen van leden met hun diesel, wel even iets om bij stil te staan... De 6 cilnder VW diesels zijn evenwel geen diesels zoals Mercedes deze bouwde in de jaren 80. Daar hoefde je geen schroevedraaier tussen te steken tot de 1 miljoen km. Maar zo bouwen ze ze tegenwoordig ook niet meer).
Wellicht zijn diesel rijders mechanica fanaten en laten hun motor gewoon om wille van perfectionisme na 5 ton reviseren? Haha! Leuk gevonden. De mijne startte ook nog gewoon OK maar de olie rook wel naar peut en vond het tijd worden voor een revisie. Ik was toch bezig met een complete revisie van de auto.
Groetjes,
Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC