Je bent wat je rijdt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2009 20:45 #1230573 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbo
Mijn Turbo heeft '740 GL' achterop staan.
Ik laat me alleen nooit verleiden tot racerij.
Dus heb ik liever het originele Turboplaatje er achterop.
Dan heb ik namelijk de ultieme houding van 'doe je best, als ik wil kan ik toch wel...' Ik zoek nog steeds...
En wat betreft het bescheten worden op de weg: ik heb al 20 jaar een 2CV en rijd naar m'n werk in een witte Golf 2.
Het deert me inmiddels niet meer. De Nederlandse wegen zijn mijn 'United States of Whatever'
Joost 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2009 18:27 #1230671 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ook

Scorpio29GLX schreef : maar door die boomknuffelaars word ik steeds aangesproken dat mijn wagen de milieu zou vervuilen...hij zou teveel benzine slurpen, en hij zou veels te groot zijn voor ''onze'' smalle straatjes....

En waar rijden die boomknuffelaars dan in? In een oude '80-er jaren kleine Mazda of Fiat of zo.... DAT zijn pas grote vervuilers. Niet van de CO2 uitstoot maar NOx en HC. Absoluut stoten deze auto's meer NOx en HC uit dan de nieuwer modellen met drieweg kat. Bovendien is HC onverbrandde koolwaterstoffen kankerverwekkend. Ik heb het pdf bestand niet meer, maar eens ergens ooit gevonden op een Duitste site die de uistoot mat van een hele reeks auto's. Niet opvallend natuurlijk was dat grote en dure auto's slecht scoren op CO2 maar HC en NOX uitstekend... En ook kleine moderne motoren scoren best slecht of HC en NOx viel op. Er wedr absolute uitstoot gemeten en geen percenten of ppm's.
Robert
Maar ja, die boomknuffelaars weten niet eens wat HC is, denken dat windenergie de oplossing is, zijn tegen kernenergie, geloven vaak in alle vormen van spiritualiteit en voelen de bomen vreemd vibreren door de vieze lucht uit de auto's.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2009 22:46 #1230724 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Trillen en knuffelen
Hallo Robert

robertm schreef : Maar ja, die boomknuffelaars ... voelen de bomen vreemd vibreren door de vieze lucht uit de auto's.

Terwijl die bomen gewoon rillen bij het idee door een boomknuffelaar geknuffeld te worden.
groetjes
Mathy

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 08:36 #1230764 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Bomenknuffelaars...
Ik heb ooit het ongenoegen gehad met een (soort van) bomenknuffelaar samen te hebben gewoond.....  Verder een aardig mens hoor....
maar wel een beetje hypocriet.... Er zou geen auto komen, zelfs niet toen mijn werk ruim 60km verderop was, een auto vervuild, dus ik moest maar met het OBV.
Ik heb dat geloof ik 3 keer geprobeerd maar dat was geen succes...... dus, van mijn eigen centen) een auto gekocht, een Nissan Patrol 3,5L 6 cilinder..... ja als ik het doe doe ik het goed!
Nou, het hek van de dam natuurlijk, waar haalde ik het lef vandaan?.... totdat mevrouw een paard kocht..... ineens als een blad aan de boom (leuke woordspeling).... ineens was zo'n paardentrailertrekker toch wel heel handig en voor ik het wist zat ík weer in de trein!
Wedstrijdje hier, showtje daar.... en dat allemaal met die (vervuilende) traktor die ze NIET wilde........
De relatie heeft niet lang stand gehouden, dat begrijp je zeker wel!

GG,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC