goedkope verzekering
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2009 00:55 #1229147
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grenzeloos
Helemaal niet gek gedacht. We leven toch in de EU met vrij verkeer van goederen en diensten?Baseman schreef : maar als je nou als belg een nederlandse verzekeraar belt en simpelweg vraagt hoe het zit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2009 15:10 #1229198
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch niet zo waarschijnlijk, maar het proberen waard...
Het is het proberen waard, maar volgens mij is het toch niet zo waarschijnlijk.
Wagens die in België ingeschreven zijn dienen te voldoen aan de Belgische normen en deze verschillen nu eenmaal van de Nederlandse normen die gelden voor wagens die in Nederland ingeschreven zijn. Verder gaat men er van uit dat wagens die in België ingeschreven zijn ook voornamelijk in België rijden, wat toch wel anders is qua verkeer dan Nederland. Daarom is het dus niet zo waarschijnlijk dat ik als Belgische zo maar zal kunnen rekenen op de diensten van een Nederlandse autoverzekeringsmaatschappij.
Langs de andere kant is België een stuk strenger als het komt op de normen waar een wagen aan dient te voldoen, enkele voorbeeldjes: - In Nederland mogen banden 3cm uit de wielkassen komen, in België mogen ze er niet uit komen - In België dient een wagen verlaagd te worden met veren die specifiek voor België zijn goedgekeurd, dien je een bodemvrijheid van 11cm aan te houden en moet de uitlijning van de wagen binnen de fabriekswaarden blijven na de verlaging. Air-ride is hier zelfs helemaal verboden. - Banden dienen niet alleen vrij te kunnen bewegen, maar dienen ook een rolomtrek te hebben die maximaal anderhalve procent afwijkt van deze van één van de in het gelijkvormigheidsattest opgenomen banden. Velgen met een te hoge ET waarde corrigeren met spoorverbreders om de juiste spoorbreedte te bekomen of werken met adapterplaten om velgen met een andere steek te kunnen monteren is verboden.
...logischerwijs zou een Nederlandse verzekeringsmaatschappij dus geen probleem mogen hebben met het verzekeren van een Belgisch voertuig, maar in principe zouden ze het niet moeten toelaten omdat de normen hier anders zijn (ook al zijn ze strenger).
Aangezien een autoverzekering in NL een stuk goedkoper is, zou het me verbazen dat het als Belg mogelijk is om de wagen in NL te verzekeren, anders zou iedereen (of toch veel mensen) toch toch doen?
groetjes,Isabelle
Wagens die in België ingeschreven zijn dienen te voldoen aan de Belgische normen en deze verschillen nu eenmaal van de Nederlandse normen die gelden voor wagens die in Nederland ingeschreven zijn. Verder gaat men er van uit dat wagens die in België ingeschreven zijn ook voornamelijk in België rijden, wat toch wel anders is qua verkeer dan Nederland. Daarom is het dus niet zo waarschijnlijk dat ik als Belgische zo maar zal kunnen rekenen op de diensten van een Nederlandse autoverzekeringsmaatschappij.
Langs de andere kant is België een stuk strenger als het komt op de normen waar een wagen aan dient te voldoen, enkele voorbeeldjes: - In Nederland mogen banden 3cm uit de wielkassen komen, in België mogen ze er niet uit komen - In België dient een wagen verlaagd te worden met veren die specifiek voor België zijn goedgekeurd, dien je een bodemvrijheid van 11cm aan te houden en moet de uitlijning van de wagen binnen de fabriekswaarden blijven na de verlaging. Air-ride is hier zelfs helemaal verboden. - Banden dienen niet alleen vrij te kunnen bewegen, maar dienen ook een rolomtrek te hebben die maximaal anderhalve procent afwijkt van deze van één van de in het gelijkvormigheidsattest opgenomen banden. Velgen met een te hoge ET waarde corrigeren met spoorverbreders om de juiste spoorbreedte te bekomen of werken met adapterplaten om velgen met een andere steek te kunnen monteren is verboden.
...logischerwijs zou een Nederlandse verzekeringsmaatschappij dus geen probleem mogen hebben met het verzekeren van een Belgisch voertuig, maar in principe zouden ze het niet moeten toelaten omdat de normen hier anders zijn (ook al zijn ze strenger).
Aangezien een autoverzekering in NL een stuk goedkoper is, zou het me verbazen dat het als Belg mogelijk is om de wagen in NL te verzekeren, anders zou iedereen (of toch veel mensen) toch toch doen?
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2009 17:30 #1229222
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goedkope autoverzekering vanaf 12 jaar
Hoi Siemer,
Mijn 740 Turbo had ik bij Diks verzekerd voor €7 per maand. Vond het een makkelijke club die niet te moeilijk deed over een jaar meer of minder. Heb nooit schade gehad dus kan niet oordelen over afhandeling bij schade. Diks adviseerd wel om bij mooie exemplaren de auto te laten taxeren en hier de premie op te baseren. Weet dan niet hoe duur je dan uit bent. Mijn huidige 940 wordt 11 jaar dus volgend jaar misschien weer naar Diks.
Link : <a href=" www.diks.nl/oldtimerverzekering.shtml "> www.diks.nl/oldtimerverzekering.shtml
Succes, Maarten
Mijn 740 Turbo had ik bij Diks verzekerd voor €7 per maand. Vond het een makkelijke club die niet te moeilijk deed over een jaar meer of minder. Heb nooit schade gehad dus kan niet oordelen over afhandeling bij schade. Diks adviseerd wel om bij mooie exemplaren de auto te laten taxeren en hier de premie op te baseren. Weet dan niet hoe duur je dan uit bent. Mijn huidige 940 wordt 11 jaar dus volgend jaar misschien weer naar Diks.
Link : <a href=" www.diks.nl/oldtimerverzekering.shtml "> www.diks.nl/oldtimerverzekering.shtml
Succes, Maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2009 17:36 #1229223
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De reden
Dat de verzekeringen in Belgie duurder zijn ligt ten grondslag aan het feit dat als je een ongeluk veroorzaakt en aansprakelijk bent gesteld je voor ALLE kosten moet opdraaien. Lees: >alle< kosten! Jij bent immers aansprakelijk gesteld voor de gevolgen en die kunnen zijn: dat de tegenpartij een tijdje thuis of in het ziekenhuis moet verblijven. De werkgever van de gedupeerde verhaalt dan de kosten op de verantwoordelijke. Nog erger is het gesteld bij blijvende invaliditeit! De eenmalige uitkeringen hiervoor voor de verzekering zijn vele malen groter dan in NL. Deze kosten moeten worden betaald en dus betaal je een hoge premie. PS: er staat weer tegenover dat je voor 90 Euro per jaar volledig bent verzekerd tegen algemene ziektekosten, in NL betaal je dat gemakklijk per maand, vaak het dubbele.
Robert
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2009 18:06 #1229231
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet zo verstandig dus
Ow, in Nederland wordt je voor minder mogelijke zaken verantwoordelijk gesteld bij een ongeluk in fout dus....
Zelfs moest het kunnen om mij te laten verzekeren in NL zou die maatschappij dus kunnen weigeren om op te draaien voor kosten die ze in NL niet moeten betalen, en ben ik mooi de klos als de tegenpartij een blijvend letsel overhoud...
Ziekteverzekering is hier inderdaad slechts een 100-tal euro per jaar, maar daar staat dan weer tegenover dat de eigen inbreng bij sommige zaken dan weer hoger ligt dan in NL, als die al niet helemaal wegvalt...
Het gras lijkt altijd groener aan de overkant zeggen we dan maar?
groetjes,Isabelle
Zelfs moest het kunnen om mij te laten verzekeren in NL zou die maatschappij dus kunnen weigeren om op te draaien voor kosten die ze in NL niet moeten betalen, en ben ik mooi de klos als de tegenpartij een blijvend letsel overhoud...
Ziekteverzekering is hier inderdaad slechts een 100-tal euro per jaar, maar daar staat dan weer tegenover dat de eigen inbreng bij sommige zaken dan weer hoger ligt dan in NL, als die al niet helemaal wegvalt...
Het gras lijkt altijd groener aan de overkant zeggen we dan maar?
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





