goedkope verzekering
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu heb ik wel eens gelezen dat je vanaf 12 jaar een goedkopere autoverzekering kunt afsluiten. Heb dat gevraagd aan mijn verz. tussenpersoon, maar die weet van niks en volgens hem kan het niet bij unive. Wie heeft hier verstand van en komt met een goed advies?
alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 740 van '90 WA verzekerd voor €55,- per jaar.
Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Ik had mijn 240 verzekerd bij <a href=" adviesverzekerd.homestead.com/oldofferte.html "> adviesverzekerd.homestead.com/oldofferte.html Ook ik mocht toen niet meer dan 20000km rijden.

strij003 schreef : kijk maar eens <a href=" www.diksdirect.nl/verkeer/oldtimer-verzekering/ ">hier !
Mijn 740 van '90 WA verzekerd voor €55,- per jaar.
Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat een verzekeringsparadijs is NL vergeleken met Belgie... Daar betaal je je blauw aan een autoverzekering!! De wegenbelasting is welliswaar minder dan in NL maar met een verzekering heb je de hoofdprijs. Ik betaal een ruime 500Euro alleen WA en dan zit ik bijna aan de maximale korting (bonus malis). Ik kan nog 10 procent zakken in bonus malis (schade vrije jaren korting) maar dan heb ik het de maximale korting bereikt. En dat duurt nog dik een paar jaar... Voor mijn '77-er oldtimer 264 betaal ik 250Euro per jaar, alleen WA.... Mijn landbouwtrekker van 1964 kost 90 Euro per jaar.strij003 schreef : kijk maar eens <a href=" www.diksdirect.nl/verkeer/oldtimer-verzekering/ ">hier !Mijn 740 van '90 WA verzekerd voor €55,- per jaar.
Groet,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
De jaarlijkse wegentaks voor mijn 944 d24 ligt ergens op een goeie 535 euro. Aan verzekering betaal ik momenteel een 620-tal euro per jaar (burgerlijke aansprakelijkheid + rechtsbijstand, Fortis). Mijn BM staat op 6 dacht ik, kan er eentje naast zitten.
Mijn vorige wagen was een Renault Clio 1.9diesel (64pk) en daarvoor betaalde ik een 550 euro per jaar aan verzekering (eveneens BA + rechtsbijstand bij Fortis), maar slechts 85 euro en 1 cent per jaar aan wegenbelasting... tweezittertje
Ik vraag me trouwens af of het in België mogelijk is om een classic car (mijn 944 wordt in mei 17 jaar) goedkoper te verzekeren, wetende dat dit mijn enige vervoersmiddel op eigen naam is (ik denk niet dat er 1 maatschappij is wie ik kan wijsmaken dat mijn Solex uit 1966 het dagelijkse vervoer is en de Volvo diesel uit 1992 er alleen is voor de hobby).
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor zo ver ik het weet in de ruim 13 jaar dat ik nu in Belgie woon als Nederlander kent men drie soorten verzekeringen. Auto voor dagelijks gebruik: standaard verzekering. Classic: ouder dan 15 jaar maar wel met dien verstande dat ge een andere wagen tegen normaal tarief verzekert. Scheelt ongeveer de helft met een standaard verzekering en dan een oldtimer verzekering, alleen geldig met O rijplaat met alle beperkingen er om heen.
620 euro... Dat is veel geld en dat voor een vermogen van 82pk. Ik heb ook een standaard BA met rechtsbijstand voor een 204pk 960 maar bijna maximale bonus malis (DVV). Je zou eens moeten bevragen bij Ethias voor een betere prijs? Ge kunt zo de prijs vragen via de telefoon. Heb dat ook gedaan maar maakte weinig verschil met DVV. Ik moet nog wel jaren wachten op maximale bonus malis. Die laatse percenten gaan heel langzaam. Het blijft duur bij ons. Maar het is onder de streep nog goedkoper dan in NL met wegentaks meegerekend. In Duitsland ben je het goedkoopst af.
Maar ja, je hebt het soms niet voor het kiezen, ben destijds noodgedwongen beland in Belgie terwijl ik in NL werkte. Reden was dat ik in NL Zuid Limburg werkte en nog woonde Dronten, vlak tegen Friesland aan. Was op zoek naar een woning in NL maar in die tijd had men lange wachttijden voor een geschikte woonst en de werkgever betaalde drie maanden hotel.... Mijn tijd was op gegeven moment op. Dus... Tegenwoordig hebt ge snel een woning in NL Zuid Limburg met de huidige crisis
Groeten,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou een goedkoper tarief kunnen krijgen door mijn wagen in te schrijven en te verzekeren op de naam van een van mijn ouders en mezelf in de polis te laten opnemen als hoofdbestuurder, maar om alle miserie bij een eventueel ongeval, en een trager dalende BM te vermijden, betaal ik nu liever iets meer (zodat ik niet te lang hoef te wachten eer ik een turbo-baksteen tegen normale prijs kan verzekeren ).
Als de premie 50% goedkoper wordt door als classic car in te schrijven, heb ik er weinig aan als ik daarvoor eerst een andere wagen moet verzekeren. De enige voertuigen die ik staan heb en wil/kan inschrijven en verzekeren op eigen naam, en mij uiteindelijk alsnog geld zouden besparen als ik de 944 hierdoor als classic zou kunnen inschrijven, zijn een Solex uit 1966 (jaja, zo een echte met het motortje op het voorwiel en de omgekeerde remmetjes, wel maar een gewone 3800, geen zwanenhals of zo) en een Suzuki 125cc motorfiets uit 1986, wat uiteraard allebei voertuigen zijn die niet in aanmerking komen als hoofdvervoermiddel naast een classic car.
- V700 register
- Nieuw lid
-
't is vreemd gesteld: ik betaal hier in Tilburg voor mijnCandisa schreef : Aan verzekering betaal ik momenteel 620 euro per jaar WA + rechtsbijstand, Fortis)
Volvo 945 '93 tot 20.000 km/pj bij Fortis/ASR € 205,-- per jaar
voor wa + mini casco (leeftijd 53; maximale no claim)
Maar zoals mijn intermediair (<a href=" www.mutsaerts.nl/ ">Mutsaerts assurantiën) toegeeft:
het is hier een prijzenslag tussen de assuradeuren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar goed, het is al laat, ik zie vast iets obvious over het hoofd.