Vraag aan de leden over klassieker magazines!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 16:13 #1228596 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gemeen

Siang Phoa schreef : Ik denk niet dat het zal lukken om een blad te bedenken dat iedereen in dezelfde mate zal boeien.

Ik weet wel zeker van niet. Daarom ben ik op zoek naar de gemene delers
Dank voor je reactie.
Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 18:34 #1228600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijdschriften
Dag Joost,
Ik heb veel van de door jou aangehaalde tijdschriften gelezen, een aantal over een zeer lange periode. Daarbij heb ik er ook beroepsmatig naar gekeken, ik ben dagbladjournalist.
Erg vrolijk word ik er niet van moet ik zeggen. Vrijwel alle tijdschriften hebben, lijkt het, moeite formules te handhaven, nieuwe te ontwikkelen en veel wordt in de loop der tijd een ''rommeltje''.
Meest opvallend vind ik de herhaling van onderwerpen. Bij een aantal tijdschriften dat ik hardnekkig lang heb gevolgd zie je op een bepaald moment dat het aan nieuwe ideeen/onderwerpen ontbreekt en dat wordt teruggegrepen op oude succesverhalen. Misschien met een iets andere invalshoek, een andere indeling, andere foto's, maar inhoudelijk weinig tot niets toevoegend.
Verder is het niveau van taal en stijl niet altijd even sterk om het maar zacht uit te drukken. 
Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Een Nederlandse versie van Classic & Sports Car...ja, een goed idee, als het kan met een flinke ''vleug'' Klassiek&Techniek.
Wart

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 23:58 #1228640 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Factor
De factor lees ik helemaal!
Verder de "Transmobiel", leuk blad 5 X per jaar door Wim van Loon, uit Zevenbergen.
- Autovisie, vind ik steeds minder leuk, ondanks dat ik al ruim 20 jaar lid ben.
- Auto en motor techniek, verplichte kost om bij te blijven, meer een vakblad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2009 17:38 #1228780 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic The Best!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2009 17:40 #1228781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mit einig.
Mit einig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2009 01:43 #1228836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nice!
AutoBild Klassik ziet er goed uit!
Alsof je terug in de tijd gaat, eenvoudige maar mooie fotografie...een ontdekking (voor mij dan).
Joost 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2009 17:29 #1228880 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn bescheiden mening
Omdat ik 's avonds graag even wat anders lees, koop ik véél losse autobladen en daarnaast de klassiekerbladen. Naast Autoweek, AutoVisie, GTO, TopGear, RTLMagazine, AutoReview,  Auto Motor Klassiek, Onschatbare Klassieker, Klassiek en Techniek, ook diverse Engelse bladen. Dat alles al sinds ongeveer 1983-84. ( Dus een vermogen uitgegeven in de loop der jaren..)
Mijn favorieten? AMK ( veel info voor't beperkte geld, en lekker veel advertenties), Auto Visie (alhoewel ik de vorige layout beter vond), GTO (verzorgde uitgave, mooie verhalen), Classics Thougbred,
Wat ik liever niet koop? Carros (veel blabla en geen info), AutoReview (totale layout en info is naadje), Onschatbare Klassieker ( te oppervlakkige info, lijkt compleet maar teveel gel*l, en ook: Het Automobiel..
Vroeger ( tot medio '90) een leuk blad, met redelijk veel info ( maar bijna alles zwart/wit). daarna een enorme stap vooruit gemaakt tot een jaar of 8 geleden. Bijna glossy uiterlijk, mooie foto's enz. Helaas blijkbaar niet rendabel. Verkocht aan Wilbers Publishing ( die ook mijn favoriete AMK uitgeeft). Maar het is het gewoon nét niét. Te duur, te weinig info.

Zou ik een nieuw NL blad kopen? Tenminste 1 keer wel ja. Maar iets wat 't houdt in een mix tussen Classics, GTO, het oude Sportscars en Classics en een vleugje AMK zou op mijn vaste steun kunnen rekenen. Maar dan wel met een maximale prijs van een eurotje of 7.

Gr, JP

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC