Vraag aan de leden over klassieker magazines!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 22:05 #1072595 door V700 register
Vraag aan de leden over klassieker magazines! is gemaakt door V700 register
Hallo! Naast mijn reguliere werk houd ik me in mijn vrije tijd bezig met journalistieke producties. Zo verschijnt er binnenkort een voorleesmagazine voor kinderen van 2 t/m 6 jaar: Entoenentoen. Doelgroep zijn (groot)ouders, de profiteurs zijn de kinderen Mijn volgende uitdaging komt voort uit het feit dat ik dol ben op klassiekermagazines. Alleen, gek genoeg, vind ik de beste alleen in het buitenland. Neem de toppers Classic & Sports Car uit Engeland en Rétroviseur uit Frankrijk. De magazines Youngtimers uit Duitsland en practical Classics zijn een goede tweede. En zo heb ik 18 magazines van diverse pluimage als voorbeeld.  Nederland heeft De Onschatbare Klassieker, Klassiek & Techniek, Het Automobiel en Auto Motor Klassiek. Allemaal hebben ze wel iets van zichzelf en zijn ze prettig om door te bladeren, maar ze missen de passie en kwaliteit van de buitenlandse uitgaven. Als je alleen al naar de lay-out kijkt, dan doet enkel het Automobiel nog een beetje z’n best. Ik besef dat dit subjectief is, ik wil niemand met een lijfblad voor ’t hoofd stoten.Goed, nu concreet: het liefst zie ik binnen afzienbare tijd een magazine à la Classic & Sports Car in het schap, maar dan in onze moerstaal. Met aandacht voor bijzondere auto’s, ‘industriële archeologie’ (ofwel barnfinds), restauratieverslagen, reisverhalen, enz. enz. Met zowel Nederlandse als buitenlandse reportages. Dit zal ook een magazine zijn met een boeiende en complete web-omgeving, iets dat ook bij de Nederlandse magazines geheel ontbreekt.   Vraag: missen jullie eveneens een Nederlandse topper onder de klassiekerbladen? Zo ja, wat is jullie buitenlandse favoriet en wat zouden jullie verwachten van de eventuele nieuwe Nederlandse favoriet? Elke mening en/of opmerking is waardevol. Ik hoor het graag! Joost   PS: alle (groot)vaders & moeders kunnen zich alvast opgeven voor Entoenentoen op www.entoenentoen.nl . Kost straks maar 29,90 per jaar voor 10 nummers! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 22:13 #1228519 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Klassiek & Techniek.
Hallo Joost,
er is ook de Klassiek & Techniek te koop. Een heel leuk blad met veel technische artikelen en restauratietips en verslagen. Onze Jan Huijsmans is er sinds kort ook actief als verslaggever/correspondent over het wel wee van zijn wagenpark. 

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 22:18 #1228520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mnouhou...
Ik lees maar weinig klassiekermagazines, maar dat komt vooral door mijn gebrek aan tijd. Sterker nog, ik heb hier nog een stapel van vijf autovisies liggen waar ik niet aan toe kom. Dan lees ik dus alleen maar leuke reportages.
Maar als er nog redacteuren gezocht gaan worden...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 22:22 #1228521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nr. 4

jsnijder schreef : er is ook de Klassiek & Techniek te koop.

Wist dat er zoiets was, ja. Maar kon het niet vinden op internet. Inmiddels rechtgezet in mijn post hierboven.
Joost 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 07:42 #1228546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je haalt nu net het soort
Je haalt nu net het soort bladen met informatie aan waar ik als klassiekerliefhebber niets mee heb. Ik ben nauwelijks geinteresseerd in een oude exoot, evenmin als in nieuwere trouwens. Ik ben juist liefhebber van de meer alledaagse auto's van toen en hun verhaal.
Daarvoor lees ik Klassiek&Techniek, voor en door hobby-isten (met natuurlijk een comercieel sausje om betsaansrecht te hebben).

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 07:43 #1228547 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Buitenlandse favoriet?
Goedemorgen,

Mijn buitenlandse favoriet:  <a href=" www.classicmotor.se/ "> www.classicmotor.se/

Is trouwens ook wel iets voor de lezers van een ander draadje, over de zweedse taal.

Ton. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 09:51 #1228553 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Youngtimers

Janneman schreef : Ik ben juist liefhebber van de meer alledaagse auto's van toen en hun verhaal.

Dan zou een Nederlandse variant van het Duitse 'Youngtimers' een goede voor je zijn: artikelen over bijv. de Mercedes W124, Volvo 940 en Mitsubishi Galant.
Vind ik ook een hele interessante hoek van de autoliefhebberij. Zeker met de hoeveelheid youngtimers op onze wegen.
Joost

• Siang
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 12:54 #1228580 door Siang
Beantwoord door Siang in topic veelvraat
ik deel autoblaadjes met een vriend van me, en zie op deze manier errug veel titels met regelmaat voorbij komen. Ik heb abonnement op: Classics Monthly (GB) , Auto Motor Klassiek, Klassiek &amp; Techniek, naast autokampioen en het blaadje van de Knac.
Verder koop/lees ik met enige regelmaat Oldtimer Markt/Praxis (D) , Practical Classics, Thoroughbred and Classic Cars, Octane , en de reeds genoemde Classics &amp; Sportcars (GB)  , Auto Retro, Gazoline , Retro Course (F).
Plus soms ook andere blaadjes, als daar voor mij interessante artikelen in staan.
Elk van deze blaadjes heeft z'n interessante en minder relevante artikelen, de bladen die mij op dit moment de meeste info geven zijn Practical Classics, Classics Monthly en Oldtimer Praxis. Ik denk niet dat het zal lukken om een blad te bedenken dat iedereen in dezelfde mate zal boeien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 13:33 #1228584 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Marketing
Ik zou kijken waar behoefte aan is en daarop verder inspelen. Als ik naar je auto's kijk denk ik al welke kant je op wilt gaan!
Ikzelf spendeer veel tijd met engelse magazines, soms wat duits of nederlands. Waar ik het meest van geniet zijn
  • barnfinds en het verslag van find tot voiture
  • auto's die te koop staan en worden "getest"
  • allerlei vergelijkingstests
  • advertenties en veilingverslagen
  • en zo nog het nodige waar ik mijn 10 linkervingers bij aflik, in volle jalouzie op het eigendom en het kunnen.
 Maar doorslaggevend voor mijn aankoopbeleid zijn de "verhalen" in de diverse bladen, net wat me op dat moment boeit.
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 13:51 #1228588 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Factor
Beste Volvovrienden,
Mijn favoriete auto magazine is de............Factor 700! Informatief, onderhoudend, en op een of andere manier gaat het altijd over auto's die ik een warm hart toedraag

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC