verlies Volvo ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
neem ik gelijk van je aan Jan, maar ze zijn gewoon niet mooi. Ik voel me een beetje bevoorrecht dat ik in de jaren '80 en '90 blijven hangen. Ben ook niet de jongste meer....jsnijder schreef : ......De moderne Volvo's, ja ik rijd dagelijks ook in een veredelde Ford, zijn helemaal niet slecht. Zuinig, degelijk. ontzettend veilig en zeer comfortabel. De stoelen zijn zelfs nog beter dan in onze bakstenen..........
En Paul: pas maar op dat je niet tegen die XC60 aanrijdt: een ijsberg is slechts voor een klein percentage zichtbaar en het zou eeuwig zonde zijn van je prachtige 960/v90.
@ Jan, zal zeker oppassen, een Titanic is voldoende.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
960 estate 1996 schreef :
Wit is weer helemaal in.Paul schreef : de XC 60.
Reed afgelopen week van de parkeerplaats af op mijn werk achter een witte XC60. Nota bene een witte, als of er een gletsjer over de weg glijd.
Het lijkt of deze auto gewoon niet af is aan de achterkant, voorts lijkt het een plat geslagen XC90.
Nee, mij kan het ook niet bekoren. Maar als ik achter een 240 estate of achter een 940 estate rij krijg ik wel een warm gevoel!
Vandaag nog een witte Audi Q5 gezien. (niet mijn kleur in deze auto's)
En daarom baal ik nog steeds dat ik mijn witte 240 sedan heb verkocht. Was nu weer hip!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gaat niet om een tijdsbeeld noch om de wan van de dag als het gaat om modetrends.

ach...het houdt het levendig zolang het leden boeit, niet ?

zappa.1
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Binnenin is het nog erger... Alle merken hebben tegenwoordig 2 grote ronde klokken in het midden met een chroomrandje en een display in het midden. Ik vind een mooi interieur/instrumentarium erg belangrijk (je kijkt er heel wat uren tegenaan) maar het is nu allemaal, in mijn ogen lelijke, eenheidsworst geworden.
Van mij mag de lintmeter weer helemaal terugkomen (zoals in de 140 en de amazon
En weet je, volgens mij kan dat tegenwoordig weer prima doorgaan voor 'radical design'.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helemaal mee eens.jsnijder schreef : De moderne Volvo's, ja ik rijd dagelijks ook in een veredelde Ford, zijn helemaal niet slecht. Zuinig, degelijk. ontzettend veilig en zeer comfortabel. De stoelen zijn zelfs nog beter dan in onze bakstenen (ik dacht niet dat dat kon, maar het is echt zo). Maar er iets mee hebben: dat is weer iets anders.Voor mij is het slechts een goed en mooi stukje gereedschap om mijn brood mee te verdienen. Verder heb ik er niets mee. Vandaag weer lekker met de s90 op pad geweest. Wat is die 6 pitter toch een lekkere motor. Daar kan geen D5 tegenop.
De 740 en de 940 rijden erg lekker, grote, ruime en comfortabele wagens. De 6 culinders zijn ook mooi, maar daar heb ik iets minder rij-ervaring mee.
Maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat het moderne Volvo spul ook subliem rijdt. De V70 is een ideale reiswagen voor de lange afstanden, comfortabel, strak en zeer relaxed met de 2,5 TDi.
Maar zelfs die wordt verslagen door de nog nieuwere Volvo's. Na een weekendje van ruim 250 kilometer met een XC60 D5 Geartronic moet ik zeggen dat zo'n ding subliem rijdt. Rustig, beheerst en toch lekker vlot om goed op te kunnen schieten. Door de hoge zit ook een perfect overzicht op de weg en met een andere SUV voor je kun je nog steeds door de wagen voor je heen kijken. Dat lukt in de 7 of 900 niet, ook in de V70 niet.
Of je zo'n XC60 mooi vindt is smaak, daar kun je lang en kort over twisten. Ik vind um wel mooi maar ik mis ook wel enigszins het hoekige van de 7 en 900.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Daarom is mijn motto: sta open voor de vooruitgang en koester het oude. En ik hoop toch echt dat Volvo ook over 20 jaar nog een echt automerk is.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ooit had elk automerk zijn hoogst eigen idenditeit. Vandaag (hoe fantastisch ze zitten, rijden, of noem het maar op) is er zóveel van hetzelfde en zijn al die geweldige auto's steeds meer één pot nat.dat ik die eerste 760 GLE begin jaren '80 direkt al heel boeiend en karakteristiek vond en dat pak 'm beet de allernieuwste XC70 nú mij in het geheel niet grijpt....
Het zal wel zo zijn dat de 760 paste in het hoekige modebeeld van toen, maar ik hoefde géén 2x te kijken om hem te herkennen en dat is nu toch heel anders......wie durft te ontkennen dat die BMW-Audi-Renault-Citroën-konten steeds meer op elkaar lijken ?